Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Punto Actual Plus: S klimatizací za 209.900,-Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Fiat nabízí model Punto Actual v akčním provedení PLUS, které je k dispozici se všemi motorizacemi.

Od nástupu modernizovaného Fiatu Punto Evo nese model Grande Punto označení Punto Actual a na českém trhu je od ledna letošního roku nabízen pouze v jediné úrovni výbavy. Tu během podzimních měsíců doplňuje akční model PLUS.

Oba v současnosti nabízené stupně výbavy jsou kombinovány s poměrné úzkou paletou pohonných jednotek. Benzinové motory zastupují osmiventilové čtyřválce 1,2 l (50 kW/69 k) a 1,4 l (57 kW/77 k). Turbodiesel je k dispozici pouze jeden a je jím 1,3 Multijet s výkonem 55 kW (75 k). Všechny tři motory spolupracují s pětistupňovou manuální převodovkou a splňují emisní normu Euro 5.

Standardní výbavu základního provedení Actual představuje ABS, dva čelní airbagy, elektrický posilovač řízení, volant stavitelný ve dvou osách, elektrické stahování předních oken, centrální zamykání, palubní počítač, systém Stop&Start, příprava pro rádio a lakované kryty zpětných zrcátek.

Akční model PLUS je ve srovnání s provedením Actual dražší jen o 10.000,- Kč u třídveřové verze s motorem 1,2 a o 15.000,- Kč u všech pětidveřových verzí. Standardně je PLUS vybaven manuální klimatizací, která je jinak v nabídce za příplatek 30.300,- Kč a dálkovým ovládáním centrálního zamykání, za něž se připlácí 3.100,- Kč.

Výbavu základního i akčního provedení lze navíc rozšířit o celou řadu položek, například elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka (+3.100,- Kč), autorádio s přehrávačem CD i MP3 (+10.100,- Kč), dělené zadní sedadlo (+4.100,- Kč), boční a okenní airbagy (po 9.100,- Kč) nebo přední mlhovky (+4.100,- Kč).

Fiat Punto Actual - ceny na českém trhu
Motor1,21,21,41,3 MultiJet
Převodovka5M5M5M5M
Zdvihový objem [cm3]1242124213681248
Válce/ventily4/24/24/24/4
Největší výkon [kW/min-1]50/550050/550057/600055/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]102/3000102/3000115/3250190/1750
Max. rychlost [km/h]156156165165
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,414,413,213,6
Komb. spotřeba [l/100 km]5,25,25,74,1
Cena Actual [Kč]189.900,-209.900,-219.900,-269.900,-
Cena Plus [Kč]209.900,-224.900,-234.900,-285.900,-

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
26. 11. 2010 12:00
Re: OT: Test Fiatu 500 s dvojvalcom
:yes: :yes: :yes:
Avatar - ethicon
26. 11. 2010 11:01
Re: OT: Test Fiatu 500 s dvojvalcom
myslím, že tento motorček nemá žiadnu ambíciu "krála" 1,2TSI zvrhnúť z nejakého pomysleného trónu a je z uplne inej kategórie...avšak využitím novej technologie multiair či sa to tu niekom páči alebo nie je minimálne technologicky ďalej ako TSI..
26. 11. 2010 09:46
Re: Stále na vrcholu
Tatík do toho brava přesedal ze stila MW, kde měl tentýž motor 74 kW a tutéž převodovku. Přestože má bravo nižší výkon, dynamika je údajně lepší, ale to může být podle mě tím, že bravo je hatchback oproti kombíku. S tím stilem jsem nejel, tam mám ozkoušené akorat benziny 1.6 a 2.4 a naftu 1.9, takže nemůžu přímo srovnat. Co si ale tatík pochvaluje, je mnohem lepší naladění podvozku než u stila. Já subjektivně vnímám výrazný posun k lepšímu v odhlučnění, v bravu je fakt krásně ticho. Ale to jsme už někde jinde. Ve výsledku to však podtrhuje, že za stejné peníze prostě bude bravo lepší volba než punto, a proto aby se punto prodávalo, bude muset ještě něco přidat, nebo cenu ještě trochu sundat.
26. 11. 2010 08:20
Re: Stále na vrcholu
Taky jsem na šestikvaltu Brava nepostřehl žádný problém, ale jel jsem s ním jen kousek. Jinak bych taky zdůraznil to vynikající odhlučnění Brava, podobné teď po faceliftu má i Punto Evo.
26. 11. 2010 07:05
Re: Stále na vrcholu
Souhlasím s Milanem, s bravem (1.4 16V Dynamic '08) od taťky jsem pár tisíc nalítal (včetně společné dovolené v Chorvatsku, kdy jsme jeli 4 dospělí a dítě v sedačce, vzadu žádný med, ale plné auto mělo konečnou spotřebu cca 6,5 l, kdy na dálnici jsem se neloudal a pod 130 nešel) a ten 6kvalt je naprosto perfektní. Na 6ku se dá se i trochu zrychlovat, i když určitě ne předjíždět, je to hlavně udržovací rychlost a při konstatním udržování tempa se auto odvděčí opravdu slušnou spotřebou. Na ostatní kvalty ale auto jede poměrně hezky a s akcelerací nemá problém (je fakt, že ani já, ani tatík nejsme zvyklí se courat a auto je vždycky slušně zajeté).

Jinak fabia (63 kW) a fusion (58 kW) točí při 90 cca 2 500 ot. na pětku, při 130 asi 3 500 na pětku. Vzhledem k tomu, že teď mám jak fusiona Ebony '07, tak fabku Elegance '09, musím říci, že mě velmi zarazilo, že ve fabii je ve 130 výrazně větší hluk než ve fusionu, a to i od motoru, který je papírově silnější.