Fiat Sedici na českém trhu: dva motory, oba s pohonem 4x2 i 4x4
Sedici znamená italsky šestnáct, což v sobě ukrývá součin 4x4. Právě pohon všech kol je hlavním znakem kompaktního crossoveru, i když se vyrábí i jako klasická předokolka. Pětidveřový, lehce terénní, model na pomezí malých vozů a nižší střední třídy je zajímavým oživením nabídky Fiatu, který se jinak profiluje jako výrobce klasických městských a rodinných automobilů.
Slušivou karoserii navrhlo studio Giorgetta Giugiara. Mohutná maska je ohraničena širokými svislými nosníky a dole zakončena šedou částí imitující ochrannou ližinu. Zezadu napovídá o terénních možnostech vozu šedý kryt spodní části nárazníku. Z boku pak vůz zaujme svoji výškou a krátkým zadním převisem. Po celém obvodu karoserie se nacházejí plastové ochranné prvky, což zvenčí opticky odlehčuje horní část kabiny.
Pod kapotou se ukrývá technika vyvinutá společně se Suzuki. Benzinový motor 1,6 má původ právě v Japonsku. Naftový motor 1,9 Multijet je doma v Evropě. Oba modely se nabízí s manuální převodovkou (1,6 pětistupňovou a 1,9 šestistupňovou), volitelně také s připojitelným pohonem všech kol.
Mezinápravová elektromagnetická spojka systému 4x4 pracuje ve třech režimech. Výchozí 2WD znamená pohon pouze předních kol. V režimu Auto je moment mezi nápravy rozdělován podle momentálních adhezních podmínek, v režimu Lock je pak tento poměr pevně uzamčen na 50:50. Pokud automobil v režimu Lock překročí rychlost 60 km/h, systém se automaticky vrátí do režimu Auto.
Ceny na českém trhu začínají od 359.900,- Kč za provedení 4x2, respektive 439.900,- Kč za 4x4. To odpovídá cenám sesterského Suzuki SX4, mezi modely však najdeme menší rozdíly ve výbavě.
Nižší stupeň výbavy Dynamic zahrnuje manuální klimatizaci, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, rádio s CD, přední mlhovky a 4 airbagy. Vyšší Emotion přidává litá kola, automatickou klimatizaci, elektrické stahování oken i vzadu, vyhřívání zpětných zrcátek, rádio s MP3, okenní airbagy a ESP. Rozdíl v ceně mezi Dynamic a Emotion činí 40 tisíc Kč, za pohon všech kol se vždy připlácí 80 tisíc Kč.
Na seznamu příplatkové výbavy je například vyhřívání předních sedadel (5.000,- Kč), bezklíčový systém Easy Go (10.000,- Kč). Obě tyto položky jsou u Suzuki součástí vyšší výbavy GLX, ke které však v ČR naopak nelze přiobjednat u Fiatu standardní ESP. Dále je možné připlatit si za kožené čalounění (40.000,- Kč), navigační systém Connect Nav+ (35.000,- Kč) nebo DVD navigaci s 40GB harddiskem (50.000,- Kč).
Fiat Sedici na českém trhu | ||||
Model | 1,6 16V 4x2 | 1,6 16V 4x4 | 1,9 Multijet 4x2 | 1,9 Multijet 4x4 |
Zdvihový obj. [cm3] | 1586 | 1586 | 1910 | 1910 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/2 | 4/2 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 79/5600 | 79/5600 | 88/3500 | 88/3500 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 145/4000 | 145/4000 | 280/2050 | 280/2050 |
Max. rychlost [km/h] | 180 | 170 | 190 | 180 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,7 | 10,8 | 10,5 | 11,2 |
Komb. spotř. [l/100 km] | 6,8 | 7,1 | 6,3 | 6,6 |
Cena Dynamic [Kč] | 359.900,- | 439.900,- | 439.900,- | 479.900,- |
Cena Emotion [Kč] | 399.900,- | 479.900,- | 479.900,- | 559.900,- |