Fiat Uno se definitivně loučí rozlučkovou edicí Ciao
Po sedmatřiceti letech skončí v brazilském závodě výroba malého Fiatu Uno. Model se loučí edicí s příznačným jménem.
Dlouhých 37 let se vyráběl Fiat Uno v brazilském závodě automobilky ve městě Betim. Nyní nastal čas na finální rozloučení, které podtrhuje 250kusová edice Uno Ciao.
Fiat Uno Ciao je limitka s exkluzivním lakem Silverston Gray v kombinaci s tmavě lakovanými čtrnáctipalcovými koly a černými zrcátky. Označení modelu doprovází italská trikolóra, boční partie jsou zase vybaveny speciálním polepem s textem La Storia Di Una Leggenda, v překladu Příběh legendy. Zajímavé je, že oficiální tisková zpráva se dále zmiňuje o černě lakované střeše a zadním spoileru, byť na snímcích takové prvky nevidíme.
Interiér je taktéž zpracován v tmavém provedení kombinujícím různé odstíny šedé s černou. Nechybí ani očíslované plakety informující o tom, který kousek z limitované produkce jste si pořídili. Výbava zahrnuje klimatizaci, audiosystém s bluetooth, loketní opěrku, elektrické stahování oken či dělená sklopná zadní sedadla.
Vozidlo je dostupné jen a pouze s motorem 1.0 FireFly Evo, jenž se pojí s pětistupňovou manuální převodovkou a roztáčí přední kola. Limitovaná edice stojí v přepočtu 328.000 Kč. Ředitel Fiatu pro Jižní Ameriku Herlander Zola při představení novinky vyzdvihl, že od roku 1984 vzniklo v brazilské továrně 4.379.356 kusů tohoto modelu.
Původní Uno se představilo v roce 1983, o šest let později prošlo faceliftem a výroba v Itálii skončila v roce 1995. Nástupci v segmentu menších městských aut se staly modely Punto a Palio, na vybraných trzích však zůstalo i nadále Uno. To současné a poslední se představilo v roce 2010 a v průběhu let prošlo dvěma facelifty. Poslední kousek opustí výrobnu ještě letos.