Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Uno se definitivně loučí rozlučkovou edicí Ciao

Stanislav Kolman
Diskuze (20)

Po sedmatřiceti letech skončí v brazilském závodě výroba malého Fiatu Uno. Model se loučí edicí s příznačným jménem.

Dlouhých 37 let se vyráběl Fiat Uno v brazilském závodě automobilky ve městě Betim. Nyní nastal čas na finální rozloučení, které podtrhuje 250kusová edice Uno Ciao.

Fiat Uno Ciao je limitka s exkluzivním lakem Silverston Gray v kombinaci s tmavě lakovanými čtrnáctipalcovými koly a černými zrcátky. Označení modelu doprovází italská trikolóra, boční partie jsou zase vybaveny speciálním polepem s textem La Storia Di Una Leggenda, v překladu Příběh legendy. Zajímavé je, že oficiální tisková zpráva se dále zmiňuje o černě lakované střeše a zadním spoileru, byť na snímcích takové prvky nevidíme.

Video se připravuje ...

Interiér je taktéž zpracován v tmavém provedení kombinujícím různé odstíny šedé s černou. Nechybí ani očíslované plakety informující o tom, který kousek z limitované produkce jste si pořídili. Výbava zahrnuje klimatizaci, audiosystém s bluetooth, loketní opěrku, elektrické stahování oken či dělená sklopná zadní sedadla.

Vozidlo je dostupné jen a pouze s motorem 1.0 FireFly Evo, jenž se pojí s pětistupňovou manuální převodovkou a roztáčí přední kola. Limitovaná edice stojí v přepočtu 328.000 Kč. Ředitel Fiatu pro Jižní Ameriku Herlander Zola při představení novinky vyzdvihl, že od roku 1984 vzniklo v brazilské továrně 4.379.356 kusů tohoto modelu.

Původní Uno se představilo v roce 1983, o šest let později prošlo faceliftem a výroba v Itálii skončila v roce 1995. Nástupci v segmentu menších městských aut se staly modely Punto a Palio, na vybraných trzích však zůstalo i nadále Uno. To současné a poslední se představilo v roce 2010 a v průběhu let prošlo dvěma facelifty. Poslední kousek opustí výrobnu ještě letos.

Stanislav Kolman
Diskuze (20)

Doporučujeme

26. 12. 2021 12:35
Re: Taketo nieco
Chci tomu verit.
S Opelem to byla trochu jina situace.

:-)
26. 12. 2021 12:33
Re: Taketo nieco
Tablet to ani nepotrebuje!
:-)
Stihnul jsem jedno koupit v cervnu 2018. Tesne pred ukoncenim vyroby.
Objednal jsem do nej uplne vsechno, co slo.

Omezenim byla jen barva, uz se dal objednat jen ve 4.
:-(
Je bezvadnej. Mam k nemu jen dve vyhrady: umisteni tlacitek vyhrivani sedacek je nesikovne.
A je o dost hlucnejsi, nez byla 1.2 v puvodmim Grande.
Az me to prekvapilo.
Je to cena za emise - ma katalyzator vysoko u motoru, jeste v litinovem sbernem potrubi. A to zvysuje hlucnost.
Nastesti ten zvuk neni neprijemnej, takze uz jsem mu to odpustil.
26. 12. 2021 09:49
Re: Taketo nieco
Že by se frantíci chytili za nos a vzali si z FCA alespoň něco z toho, co mají Italové lepší?
Po tom, co udělali s Opelem se mi nechce věřit. Ale bylo by to fajn. A moudré.
26. 12. 2021 09:43
Re: Taketo nieco
GP bylo v širším kruhu rodinném, jel jsem v něm, kousek i řídil. Už to bude drahně let. Byl jsem strašně překvapený jak moc dobré a prostorné auto to je. O úžasném designu nemluvě.
I bráno měřítkem dnešní doby by to auto bylo skvělé - stačilo by přidat do interiéru nějakej ten naroubovanej tablet (fuj) a pár elektronických asistentů a hotovo. Mechanicky i dnes úplně cajk.
25. 12. 2021 20:38
Re: evropa
???
Kolik se v Evrope prodalo tech sportu, a kolik normalnich Pand?
A fakt to byl hybrid?
Pises v minulem case...