Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat v Ženevě 2009

Vitek Vitek 25. 9. 2009
20
2
Zobrazit náhledy (20)
500C MultiAir 500C „500 by DIESEL“ 500C MultiAir „500 by DIESEL“ 500C „500 by DIESEL“ 500C MultiAir MultiAir „500 by DIESEL“ 500C 500C
Itálie ještě nepřekonala potíže růstu, takže na novinkové žně z minulých let můžeme jen vzpomínat. Na jednu větší sice došlo, avšak ta se veze na vlně popularity skvělé malé pětistovky.

500C

V obchodním názvu nakonec chybí slovo Cabrio, 500C tak může znamenat i například "canvas", tedy plátěnou střechu. Neobvyklé řešení připomíná Fiat 500 se stahovací střechou z roku 1957 - roli bezpečnostních prvků i výztuhy výrazně plní boční sloupky a pevné rámy oken, které autu zůstaly. Fiat si toto uspořádání může dovolit také proto, že 500C nebude mít přímého konkurenta. Mini Cabrio je větší a dražší, Smart fortwo cabrio je zase výrazně menší.

Design je výsledkem práce Fiat Centro Stile. Výroba bude probíhat v polských Tychách, kde budou na auta montovány také střechy dodávané firmou Magna CTS. Mechanismus stahování je elektrický, interiér zůstává čtyřmístný. Na výběr budou tři barvy látky - slonová kost, červená a černá. Jen pro 500C nabídne Fiat nové barvy karoserie Pearl Red a Warm Grey.

Všechny klíčové parametry jsou shodné s výchozím modelem. Karoserie má stejné rozměry (3,55 m x 1,65 m x 1,49 m) a motorová paleta bude zahrnovat stejnou trojici čtyřválců - benzinové 1,2 8V (51 kW), 1,4 16V (74 kW) a turbodiesel 1,3 MultiJet (55 kW). Vedle manuální převodovky se budou benzinové motory nabízet také s robotizovanou Dualogic. I 500C dostane novinku této modelové řady, a sice systém Start&Stop, který automaticky vypíná motor při zastavení.

500 PUR-O2

Program snižování emisí se sice představil již v loňské Paříži, i nadále je ale velmi aktuální. Fiat patří v oblasti nízkých emisí CO2 k lídrům mezi evropskými automobilkami - průměr u všech prodaných Fiatů byl v roce 2007 134,6 g/km, 23 % bylo pod hranicí 120 g/km a celé dvě třetiny pod 140 g/km. Fiat chce své průměrné emise (a tedy i normovanou spotřebu) dál významně snižovat a jednou z cest jsou i úsporné modely PUR-O2.

Za tímto označením se neskrývají žádné převratné novinky, ale postupy, které používají i další automobilky jako například VW ve svých BlueMotion nebo Ford pro EcoNetic. Fiaty PUR-O2 dostanou systém start&stop Bosch Eco Drive a balíček několika úprav - pneumatiky s nižším valivým odporem, provozní kapaliny s nižší viskozitou, modifikace aerodynamiky a prodloužené převody v převodovce.

Fiat 500 PUR-O2 má benzinový motor 1,2 Fire, který dosáhne s úpravami emisí CO2 115 g/km. Od ledna bude v nabídce také s automatizovanou převodovkou Dualogic, která bude ještě úspornější než manuální.

"500 by DIESEL"

Jen stylistickým cvičením bez skutečných technických novinek je akční model, v němž se vzájemně propagují značky Fiat a Diesel, tedy známý výrobce oblečení. V exteriéru i interiéru provedení, založeného na vrcholném provedení Sport, najdeme doplňky, inspirované známým výrobcem oblečení. Od exkluzivní olejově šedé barvy, přes 16" litá kola s populární indiánskou hlavou, až po interiér, potažený kůží se znaky, charakteristickými pro drahé oblečení Diesel.

BM


Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Cena?
Richie10
| 20. 3. 2009
Jaká vlastně je nebo bude cena tohohle krasavce?