Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat zůstává globální jedničkou Stellantisu. Prodal 1,35 milionu aut

Marek Bednář
Diskuze (26)

Podobně jako nedávno Lancia, ani Fiat očividně nepotřebuje zástup nových modelů každou chvíli, aby se jeho auta skvěle prodávala. Loni zaznamenal nárůst o osminu a z koncernu Stellantis jde o nejprodávanější značku.

Říká se, že tichá voda břehy mele, a pokud bychom se podívali na prodejní výsledky koncernu Stellantis, o značce Fiat to bezpochyby platí. Ze všech třinácti značek v tomto koncernu to byl právě Fiat, o kterém člověk alespoň v Česku moc neslyší, ale jehož auta se prodávají jak teplé housky.

Představení modelu 600 na koncernové technice bylo od roku 2020 první premiérou nového auta od roku 2020, kdy přišla nová elektrická pětistovka. Panda se stále vyrábí ve třetí generaci, představené v roce 2011, model 500 se spalovacím motorem je ještě starší, tipo bude letos na trhu devátým rokem, 500X osmým a po kdysi velmi oblíbeném puntu se slehla zem.

Přesto automobilka za loňský rok dokázala meziročně zvýšit své prodeje, a to o 12 % na 1,35 milionu globálně prodaných aut. Navíc si udržela největší podíly na několika klíčových trzích – v domovské Itálii (12,8 %), Brazílii (21,8 %), Turecku (15,8 %) a Alžírsku (78,6 % - to není překlep, tisková zpráva opravdu hovoří o téměř čtyřpětinovém tržním podílu).

Video se připravuje ...

Fiat se také stal nejprodávanější značkou v celé Jižní Americe s 542 tisíci prodanými auty a 14,5% tržním podílem. Co do modelů byla v Itálii nejpopulárnější panda, v Brazílii to byl pick-up Strada a v Turecku a Alžírsku dominoval model Tipo/Egea v různých karosářských provedeních.

V Evropě si elektrická pětistovka odnesla titul nejprodávanějšího elektromobilu v segmentech A a B s 14,7% tržním podílem, mezi spalovacími motory v těchto segmentech vládne duo 500 a Panda s dohromady 230 tisíci prodanými kusy. Fiat Ducato bylo 7. nejprodávanější dodávkou v Evropě a nejlépe prodávaným užitkovým vozem koncernu Stellantis.

Stejně jako mají konvenční modely 500 a 500X své elektrické sourozence, byť s nimi mnoho techniky nesdílejí, přijde na trh i elektrická panda, a to pravděpodobně ještě v letošním roce. Má cílit na co nejnižší cenu, aby konkurovala levným čínským elektromobilům.

Marek Bednář
Diskuze (26)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
24. 2. 2024 20:41
Re: Gratulujeme
V čem má Mitsu lepší karty? Vždyť nic neprodává.
Avatar - Ja Prvni 123
24. 2. 2024 00:56
Obavam se, ze je tomu naopak:
Fiat se dobre prodava, protoze nema nove modely.

Uz nejakou dobu je kazdy novy model uzivatelsky horsi, nez ten predesly.

U vsech znacek a modelu.
:-(
Avatar - 3_diamanty
23. 2. 2024 20:43
Re: Bez Jižní ameriky
Pulse z brazilie by v eu predaval urcite viac aut ako to uzasne tipo z turecka ( ktore primarne tiez nie je pre eu ) ... a mozno by pulse v eu predajne zosmiesnil aj svojho najvacsieho konkurenta z "domacej" brazilie vw taigo... ono niekedy to uz normalne vyzera akoby to fiat robil schvalne taketo nelogicke kroky s cielom provokovat a potencialnych zakaznikov si doslova odohnat... ale k comu je to cele dobre ( ak chce globalne rast a napredovat ) netusim fakt... ved kazda zdrava automobilka chce rast a vyuziva k tomu vsetky rozumne prilezitosti ktore sa ponukaju... ved aj ten lacny juhoazijsky space star neprisiel do europy len tak pre srandu aj ked mnohi si to mozno mysleli a nakoniec aku skvelu pracu tu pre mitsu odviedol ... tak neviem preco by zase pulse nemohol pomoct fiatu ... navyse v jeho pripade ide o jeho domaci europsky trh... hlava mi to neberie a iste nepochopitelne tahy kroky a veci ani nejde obhajit a odovodnit ... jak aj to chybajuce punto u fiatu asi nikdy nepochopim... ale viem s tym zit nakolko fiat ako znacka dnes uz nie je moja salka kavy... uz som sa s tym zmieril... este to posledne 500X bolo pekne a mile ... ( v case kupy pola som dokonca este aj to generacne posledne grande punto na sklonku r 2016 pozeral u predajcu ale malo vtedy uz len jediny slaby atmo motor v ponuke a uz sa len dopredavalo ) ... ale tym to zhaslo.... dnes uz by som radsej aj MG alebo dustera ako akykolvek fiat... a to celkom vazne...
Avatar - Stejsn
23. 2. 2024 20:09
Re: Bez Jižní ameriky
Znám už několik dlouholetých zákazníků fiatu, kteří přesídlili ke korejské produkci, protože prostě neměli co koupit, když jim jejich marey, punta a brava dosloužily. Pulse je dobrý příklad.
Avatar - 3_diamanty
23. 2. 2024 18:19
Re: Bez Jižní ameriky
Tak toto uno bola taka brazilska panda bez ktorej by sme prezili ... ale pytam sa preco v eu nemame povedzme sikovny novy a pekny fiat pulse https://www.auto.cz/…-interier-140173 ( bezpochyby v eu by to bol trhak ) .... zaujimave ze podobne velke taigo z brazilie vw dotiahnut do eu vedel a to tu ma popritom vsetkom este o dost viac modelov v eu ako fiat a nepotrebuje ziadnu "vypomoc" z juznej ameriky ... ono ked sa chce vsetko sa da... ale fiat vyslovene uz akoby ani nechcel v eu nic vyrabat a kasle tu uz aj na svojich dlhorocnych zakaznikov ktori verim ze vsetci uz pojdu inam a vykaslu sa uz na cely fiat