Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford: Airbag v bezpečnostním pásu zlepší ochranu cestujících na zadních sedadlech

9. 11. 2009 • 00:13
10
14
Zobrazit náhledy (10)
Ford Ford Ford Ford Ford
Ford příští rok uvede na trh airbagy v bezpečnostních pásech zadních sedadel – prvek, který rozloží zatížení hrudníku v případě kolize na pětkrát větší plochu a tím sníží riziko poranění, především u dětí a starších osob.

Airbagy v zadních pásech, slovy Fordu nafukovací bezpečnostní pásy, se poprvé objeví v nové generaci SUV Explorer, která jde v USA do prodeje v příštím roce. Tato novinka kombinuje vlastnosti konvenčního bezpečnostního pásu a airbagu, tedy nafukovacího vaku, který v případě kolize vytvoří před tělem pasažéra ochranný „polštář“.

Tento inovativní prvek bude v případě čelní kolize chránit hrudník, krk a hlavu cestujících na zadních sedadlech. Výrazné snížení rizika poranění má přinést zejména u snadno zranitelných dětí a starších osob. Na první pohled má přitom nafukovací pás téměř stejné vlastnosti jako běžný, který známe ze všech moderních aut – při testování jej 90 % osob označilo jako stejně pohodlný nebo pohodlnější.

V případě čelní i boční kolize se pás nafoukne a tím výrazně zvětší svůj objem. Může tak pevněji držet trup pasažéra v bezpečné pozici, aniž by na něj vyvíjel nepřiměřený tlak. Pás se plní plynem ze zásobníku pod sedadlem – stlačený plyn začne proudit do vaku poskládaného uvnitř pásu jako harmonika. Při tom se odspodu začne trhat látka na povrchu pásu a airbag se během zhruba 40 milisekund naplní. Tato doba odpovídá při dálniční rychlosti přibližně vzdálenosti 0,9 metru jízdy.

Protože je plyn v zásobníku udržován při nízké teplotě, po nafouknutí má pás pokojovou teplotu. To je také hlavní rozdíl proti běžnému airbagu, kde je plnící plyn výsledkem exotermní chemické reakce a vzniká tak teplo. Airbag v bezpečnostním pásu se také nafukuje pomaleji a zůstává naplněný po dobu několika sekund. I tak je v kritickém čase dotyková plocha, na kterou se rozloží síla nárazu, pětinásobně větší než u běžného pásu.

Jak přiznávají lidé přímo z oddělení vývoje bezpečnostních systémů u Fordu, je tento systém založen na velmi jednoduché myšlence. Vývoj a testování ale zabraly několik let, než systém dosáhl potřebné spolehlivosti a stal se dostatečně univerzálním, aby mohl poskytovat ochranu v různých situacích a nezávisle na tělesných proporcích.

Airbag v bezpečnostních pásech Ford uvede na trh v roce 55. výročí prvního nasazení bezpečnostních pásů – ty se u Fordu poprvé objevily v roce 1955. Od roku 1993 je pak většina Fordů vybavena alespoň dvojicí airbagů. Letos se navíc v modelech F-150 2009 a Taurus 2010 objevily první tlakově plněné boční airbagy, které se nafukují o 30 % rychleji.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

daimler
| 11. 11. 2009
jenom doufám, že jim to Pažouti s těmi hnusnýma držkami zase neukradnou jako jejich nafťáky! :-!
daimler
| 10. 11. 2009
Tvoje "primerena" reakce ukazuje jak kvalitni jsi osoba, bohuzel neprinasi zadna dalsi fakta k tematu...

"co už někdo použil na předních"... zatim to nikdo v realu nepouzil, az to bude pouzito tak, ze se to projevi finalni vyrobou a prodejem - dodanim zakaznikum, pak si tady operuj s tim jako s faktem.

Jinak zatim jen papouskujes marketing od Toyoty z Autoblogu (Autoblog by tezko tak jasne zpochybnoval prvenstvi Fordu, kdyby by jim Toyota nedarovala ocumovacku prototypu LF-A, zase moje spekulace).

Tedy ja odpovedet marktetingem Fordu nemohu a ty to zpochybnujes marktetingem Toyoty? Vtipne.

Myslel jsem, ze mas na vic, skoda pro tebe.

Ja jsem mozna fanaticky fanda Fordu, tedy nemam duvod papouskovat marketing Toyoty byt z ust "nestranneho" novinare.

PS: Az se priste budes ptat na Autoblogu duchaplne, jak muze zadokolka (Mustang) zavodit v rally, precti si jake tridy existuji na Rally America a vubec historii svetove rally.

A prosim nedelej ostudu sobe, Fordu a Fordfans vseobecne, tedy i me. :no:
Avatar - Slavek-TDM
A co detske sedacky?
| 10. 11. 2009
Jakpak bude asi vyresene, kdyz bude timto pasem pridelana detska sedacka? ISOFIX tento problem resi, ale konvencni sedacky budou zrejme ve vozidlech s nafukovacimi pasy zakazane...
Avatar - Vampix(Diesel Power)
davam tomu tak 10 let
| 9. 11. 2009
a pak se po celem autě vystřeli obrovsky vak, ktery uplně na 5 sekund obejme všechny cestujici a když se povede tak je to neudusi
Avatar - Ronault.
daimler
| 9. 11. 2009
Konečně v něčem od dob zavedení pásové výroby >:-[] To zase bude záchvat kognitivní disociační poruchy (pro laiky hysterický >:-[] ) >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku