Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Atlas je ukázkou budoucí generace nejprodávanějšího auta v USA

David Bureš David Bureš 16. 1. 2013 • 22:00
47
9
Zobrazit náhledy (47)
Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150
Svým vzhledem se velký americký pickup tolik nezmění, pod jeho kapotou však bude pracovat úspornější motor.

Ford se na letošním ročníku detroitského autosalonu pochlubil konceptem Atlas. Ten je ukázkou podoby příští generace pickupu série F, který je ve Spojených státech nejprodávanějším vozem už 31 let v řadě. Třeba loni se v USA prodalo 645.316 exemplářů tohoto pickupu.

Automobilka přímo neříká, že Atlas ukazuje budoucí generaci modelu F, naznačuje to ale podoba auta a jeho velkost. Ford pouze tvrdí, že Atlas prezentuje design, schopnosti, úspornost a techniku budoucích pickupů.

Právě úspornost je asi to nejdůležitější, na co se konstruktéři musí v případě velkých pickupů zaměřit. Vždyť i Američané v posledních letech začínají více kupovat auta s menšími a úspornějšími agregáty.

Pod kapotou Atlasu pracuje přeplňovaný motor s přímým vstřikováním z rodiny EcoBoost, Ford nicméně nezveřejnil, jaký je jeho výkon a objem. Současná, dvanáctá generace modelu F je mimo dalších agregátů dostupná s 3,5litrovým vidlicovým šestiválcem EcoBoost o výkonu 268 kW.

Spotřebu paliva konceptu Atlas pomáhá snížit systém stop-start nebo aktivní „žaluzie“ za maskou chladiče a v kolech, které se automaticky zavírají pro lepší aerodynamiku při jízdě ustálenou rychlostí. Aerodynamiku auta zlepšuje také přední spoiler, který se vysune jen při jízdě vyšší rychlostí, nebo stupačky, které se během jízdy schovají do karoserie. Tyto prvky dokážou snížit spotřebu paliva, aniž by to nějak snížilo tažné schopnosti auta.

Design automobilu navazuje na současnou generaci. Přídi tak stále dominuje mohutná maska chladiče, světla vpředu i vzadu tvoří diody. Podobně řešená jako dnes je také palubní deska uvnitř auta, kulaté výdechy klimatizace byly ovšem nahrazeny pětiúhelníkovými.

Ve výbavě konceptu nechybí kamerový systém sledující okolí auta a umožňující pohled na vůz z ptačího pohledu. Nakládání na korbu pak usnadní rampy v nákladovém prostoru, které jsou podle slov Fordu lehké a odolné.

Podle zpráv z loňského léta má mít nová generace Fordu série F, plánovaná pro konec roku 2014, hliníkovou karoserii, která mezigeneračně výrazně sníží hmotnost tohoto full-size pickupu. Ford nicméně neuvádí, zda je karoserie konceptu Atlas vyrobena z hliníku.

Témata
Avatar - Barrichello
16. 1. 2013 20:41
Re: Mně se víc líbí...
vyjimkou byl Pontiac G8, znovuzrozené GTO a současný Chevy Caprice pro policajty, to vše mělo/má australský základ
16. 1. 2013 17:22
Re: Mně se víc líbí...
V USA se australské káry neprodávají. ;-)
Avatar - Barrichello
16. 1. 2013 15:44
Re: Ford dohání RAM
3,6 V6 Pentastar má dobrou spotřebu.

Ford zas nemá ty lamely, 8st. ZF a start stop, takže v reálu ten ford baští víc.
16. 1. 2013 15:42
Re: Ford dohání RAM
Ale nema radu motoru Ecoboost..t.edy ne takove..ktere by primo konkurovlai..tak nevimjak to je s tou spotrebou..dlouho jsem to nekontroloval :-)
16. 1. 2013 15:15
Mně se víc líbí...

Vauxhall Malloo 5-litr - 900 000 KČ >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku