Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Avanti se do výroby nedostal. Jeden z pěti prototypů je ale na prodej

Jan Zajíc Jan Zajíc 20. 12. 2021 • 20:02
58
Zobrazit náhledy (58)
Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004) Ford Avanti (2004)

Na začátku nového tisíciletí se jedna automobilka chtěla svézt na vlně zájmu o retro design nabídkou zajímavého kabrioletu.

Zmíněná automobilka se jmenovala Avanti Motors a s výrobou nového otevřeného vozu jí měl pomoci Ford, který by dodal technický základ. Výsledkem byl automobil, který se roku 2004 představil na autosalonu v Chicagu.

Představou výrobce bylo, že kabriolet naváže na Studebaker Avanti z 60. let. Nakonec ale zůstalo u pěti prototypů, do sériové produkce se auto nedostalo.

A právě jeden z prototypů je aktuálně na prodej. Exemplář se žlutou karoserií vzhledem na svůj vzor jasně navazuje, a to zejména charakteristickou přídí s kulatými světlomety.

Pohled na proporce však napoví, že jako základ stavby posloužil Ford Mustang čtvrté generace. Ještě víc je původ znát v interiéru. V Avanti Motors sice kabinu oživili několika vlastními prvky a detaily, ale koncepce palubní desky a uspořádání ovládacích prvků je prakticky stejná jako u sportovního modelu Fordu.

Totožná byla i technika. A protože Avanti vycházelo z provedení GT, pod kapotou tedy trůní 4,6litrový osmiválec o výkonu 194 kW a točivém momentu 409 N.m, spojený v tomto případě se čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Jeden z pěti prototypů prodává americký prodejce, který současně tvrdí, že jde o vůbec první vyrobený kousek - tedy ten, který se objevil na autosalonu v Chicagu. Vůz je k mání za 58.998 dolarů, což je v přepočtu asi 1,32 milionu korun.

Doporučujeme

Témata