Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Edge 2011: Nová tvář a motory EcoBoost

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 11. 2. 2010
62
9
Zobrazit náhledy (62)
Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge
Ford představuje za mořem faceliftované SUV Edge. Ač je rok 2010 teprve na začátku, označuje jej – v souladu s americkými zvyklostmi - již jako model 2011.

Technickou novinku představuje aplikace globálního řadového čtyřválce řady EcoBoost o objemu 2,0 litru, který se pod kapotou severoamerického vozu s modrým oválem objevuje vůbec poprvé.

I do motorů pro Edge si našlo cestu variabilní časování Ti-VCT (Twin Independent Variable Camshaft Timing), které známe také v Evropě. Mají jej vidlicové šestiválce objemů 3,5 a 3,7 l, větší je určen výhradně pro model Sport.

Třiapůllitr dává největší výkon 213 kW (289 k) a poskytuje největší točivý moment 343 Nm. Může se rovněž pochlubit dálniční spotřebou 8,7 l/100 km (dle americké normy). Větší agregát 3,7 litru disponuje výkonem 227 kW (309 k) a točivým momentem 379 Nm a je prakticky totožný s tím, který najdeme v Mustangu.

Oba motory jsou spřaženy s šestistupňovou samočinnou převodovkou SelectShift. Majitel modelu Sport má na rozdíl od výbav SEL a Limited možnost měnit převodové stupně pádly pod volantem.

Ford se o šestistupňovém ústrojí zmiňuje i u základního dvoulitru, ale další detaily dosud nezveřejnil. Tato verze navíc přijde na trh později.

Podvozek dostal modifikované zavěšení s novými pružinami a stabilizátory. Vpředu i vzadu najdeme pomocné rámy. Na všech čtyřech kolech jsou větší kotouče s novými ocelovými třmeny, byla také upravena odezva brzdové soustavy na stisknutí příslušného pedálu. Samozřejmostí je několik elektronických systémů. Hill Start Assist pomůže při rozjezdech do kopce, Trailer Sway Control má na starosti stabilitu soupravy při tažení přívěsu, brzdový asistent HBA poskytuje potřebnou sílu při prudké deceleraci. Edge je také vybaven adaptivním tempomatem a varováním před kolizí s překážkou, které při nebezpečí vůz automaticky přibrzdí. O vozidlech v mrtvém úhlu informuje BLIS (Blind Spot Information System).

Edge SEL a Limited mají v základu osmnáctipalcová kola, pro lépe vybavenou verzi lze zvolit i dvacetipalcová. Edge Sport má pak obří dvaadvacetipalcové ráfky. Designové úpravy exteriéru charakterizuje zepředu nová maska chladiče, jejíž široké vodorovné chromované pásy zasahují hluboko do předního nárazníku. Nejmarkantnější změnou na zádi je nová grafika světlometů. Zatímco u předchozího provedení jim dominovala stříbřitě šedá, nyní je to červená barva. Nejostřejší Sport má masku černou, světla jsou zatmavená a oválné koncovky výfuku chromované.

V interiéru nahradil armádu tlačítek na přístrojovém panelu dotykový displej MyFord Touch, který doplňují multifunkční knoflíky ve stylu mobilních telefonů. Audio systém přehrává CD a MP3, lze k němu připojit iPod včetně spolupráce s databází iTunes a příjem signálu rádia je v digitální HD kvalitě, tedy srovnatelný s CD. Vnitřní prostor verze Sport se překvapivě zásadněji neliší, například sedadla jsou čalouněná jinou kůží, pedály z hliníku a palubní deska má odlišný dekor imitující kov místo dřeva.

Ford doufá, že modernizovaný Edge naváže na úspěch původního modelu, kterého se od konce roku 2006 prodalo 330 tisíc kusů. Hlavními konkurenty tohoto vozu jsou v Severní Americe BMW X5, Lexus RX350, Nissan Murano. Acura MDX a o něco menší Audi Q5.

Automobil se bude vyrábět v továrně v kanadském Oakville v provincii Ontario. U severoamerických prodejců Fordu se objeví letos v létě. Na evropském trhu se dosud oficiálně neprodával a ani nebude, zájemci ze starého kontinentu se tedy budou muset spolehnout na individuální dovoz.

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - salamoon
vyzera fantasticky
salamoon
| 11. 2. 2010
hlavne predok :yes:
Avatar - twistedTSD
Tohle už jsem někde viděl
twistedTSD
| 11. 2. 2010
>:D taky na to ziram
Avatar - peter_ko
parada
peter_ko
| 11. 2. 2010
ale len s ciernou maskou, chrom na autach nemusim... :yes:
Tohle už jsem někde viděl
J4K
| 11. 2. 2010
...co hulíš? :-!
Tohle už jsem někde viděl
letanovce
| 11. 2. 2010
jezisi take dristy......jasne ze sa podoba.......ze sa nad takym niecim dokaze clovek pozastavit......na kazdom aute ,ked budem chciet, najdem nieco spolocne s inym autom :no: 8-s