Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Edge: posel nového designu

Libor Zezulka
Diskuze (39)
Nový Edge má oslovit zákazníky, kteří chtějí místo SUV s vysokou spotřebou raději dostupné auto s pohonem všech kol.

Americký trh zaznamenává odliv zájmu zákazníků od SUV ke konvenčním autům nebo crossoverům. Podle spotřebitelských průzkumů však 73 procent současných majitelů SUV stojí o pohon všech kol i ve svém příštím autě. Rostoucí ceny benzínu je přitom přiměly ke zvažování alternativního řešení. Ford chce tento trend samozřejmě zachytit a od roku 2007 plánuje roční produkci půl milionu aut s pohonem všech kol.

V listopadu vstoupí Ford na severoamerický trh s významnou novinkou, která se zapojí do zápolení v nejrychleji rostoucím segmentu ve Spojených státech – crossoverech. Očekává se, že CUV se do konce desetiletí stanou s prodejem přibližně 3 milionů kusů největším segmentem amerického automobilového trhu. Crossovery přitahují dvě skupiny zákazníků. Dřívější majitele tradičních osobních aut, kteří touží po prostornějším a praktičtějším interiéru ve spojení s výhodami pohonu všech kol, druhou skupinu tvoří majitelé SUV, jimž by vyhovovalo úspornější a ovladatelnější auto. Nový Ford Edge vyhovuje oběma skupinám, takže jeho zásadním úkolem je udržet stávající zákazníky Fordu a zároveň přitáhnout nové.

Ford přikládá novému Edge mimořádný význam ještě z dalšího důvodu. Design tohoto crossoveru totiž předurčuje podobu všech nových modelů Fordu v blízké budoucnosti, přičemž první vlaštovkou s charakteristickou chromovanou maskou byl loni uvedený sedan Fusion. Podle Petera Horburyho, šéfdesignéra Fordu pro Severní Ameriku, má výrazná chromovaná maska se třemi vodorovnými lištami a hranatá čelní světla jednoznačně razit americký původ Fordů. Sportovní charakter Fordu Edge navozují kola v rozích karoserie, vysoká linie oken, hodně skloněné čelní sklo a svažující se zadní okno se spoilerem.

Pětimístný interiér s velkými okny byl prý inspirován moderním bydlením v loftech. Edge může být vybaven velkým panoramatickým oknem, které má kromě pevného dílu i přední posuvnou část. Variabilitu zajišťuje sklopné sedadlo spolujezdce, umožňující převážet předměty dlouhé až 2,5 metru. Edge může být vybaven DVD navigací se satelitním rádiem Sirius a dvěma výklopnými 8-palcovými monitory na stropě (alternativně 7-palcovými v předních opěrkách hlav) pro cestující vzadu.

Edge je poháněn novým vidlicovým šestiválcem objemu 3,5 litru o výkonu 195 kW, který pohání všechna kola přes šestistupňovou automatickou převodovku. Podvozek využívá přední nápravu MacPherson a zadní čtyřprvkové zavěšení. Standardní stabilizační systém RSC (Roll Stability Control) sbírá data ze dvou gyroskopických senzorů, sledujících jak boční, tak podélný náklon.

Ford Edge se bude vyrábět v kanadské továrně Fordu v Oakville.

Libor Zezulka
Diskuze (39)
20. 10. 2006 22:33
Re: ČISTÁ PRÁCE
:-) :yes:
Avatar - Lonestarstate
20. 10. 2006 17:26
Re: ?
>:D :yes:
Avatar - donPedro
20. 10. 2006 16:56
Re: ČISTÁ PRÁCE
Ano ano, souhlasím, Ford odvedl pěkný kus poctivé a povedené práce. Tož vidíš že sa aj někdy shodnem ;-) :yes:
Avatar - donPedro
20. 10. 2006 16:54
Re: OT: Ford Focus RS???
:yes: Tož to je teda dravec :yes:
Avatar - donPedro
20. 10. 2006 16:53
Šumný FORD
Byť jsou zadní světla docela dost podobná Škodě (tím však nechci naznačit že by snad došlo ke kopírování, jen měl prostě někdo podobnej nápád) a zadní část mi tak trošku připomíná Dodge Caliber, dávám Fordu :yes: :yes: :yes: Neb vozidlo je to, zdá se podle fotografií, povedené - a to dokonce velmi. Ono k té crossoverové aneb CUV třídě myslím nebudu mít problém si najít celkem kladný vztah (narozdíl od SUV), a ten tržní potenciál tam taky vidím, jak jset v článku zmiňováno. Tož BRAVO FORD, a Evropo zavčas reaguj a crossoveruj též. Tož tak,