Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Edge v Evropě příliš neuspěl, postupně zmizí z většiny trhů

Ondřej Mára Ondřej Mára 7. 6. 2019
31
13
Zobrazit náhledy (31)
Klimatizace se ovládá tlačítky jen částečně, distribuci vzduchu lze upravovat jen displeji Multimediální systém Sync3 funguje solidně, v edge mu však chybí kapacitní displej. Ford Edge Edge v současnosti nabízí parkovací asistent už v základní výbavě Přední opěradla jsou sice plošší, ale výbornou oporou zad potěší při dlouhých jízdách. Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Edge nemá prudké změny směru zrovna v oblibě, přesto se s vyhýbacím manévrem popral se ctí. Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Kufr edge je kvalitně čalouněn a potěší velkou šířkou, je však mělčí. Ford Edge Pod podlahou se nachází dojezdové kolo. Ford Edge Dvoulitr ve fordu je kultivovaný, automat řadí plynule, ale pohonné ústrojí si dává se vším trochu načas. V kombinaci se značnou hmotností není dynamika nijak oslnivá a nad 170 km/h už edge zrychluje hodně vlažně. Pneumatiky v testu: Nokian WR SUV 4 255/45 R20 Ford Edge Ford Edge Páté dveře jsou hodně mohutné a vyklápí se nízko, jen do 184 cm.

Automobilka Ford to s velkými SUV nemá na evropském trhu snadné. Když se v devadesátých letech snažila prosadit s modelem Explorer, moc slavně to nedopadlo. A podle dosavadních zpráv se zdá, že ani pokus s prémiovým crossoverem Edge nedopadl zrovna nejlépe.

Ford Edge už je sice na trhu od roku 2015, na evropské trhy však zamířil teprve po modernizaci, která byla představena na ženevském autosalonu 2018. Podle nových informací z Velké Británie se však zdá, že se prémiovému SUV na evropském trhu příliš nedaří a jeho nabídka se brzy podstatně scvrkne.

Po méně jak půl roce se totiž britské zastoupení rozhodlo zastavit příjem objednávek na nové modely. S touto informací přišel web CarScoops, který získal potvrzení od jednoho z britských představitelů automobilky. Mezi řádky pak také vyplývá, že se modelu Edge na některých evropských trzích příliš nedařilo.

„Edge se bude i nadále prodávat pouze na sedmi klíčových evropských trzích, na všech zbylých evropských trzích bude Edge dostupný jen do vyprodání zásob. Rozhodnutí omezit dostupnost modelu Edge na sedm klíčových trhů je v souladu s naší strategií posílit značku Ford a vytvořit v Evropě udržitelně ziskový podnik, a to včetně možnosti vylepšit nebo naopak zastavit nabídku méně ziskových modelů.“

Podle Fordu by měly prázdné místo po modelu Edge zaplnit další zajímavé modely, které budou lépe odpovídat požadavkům zákazníků. Jedním z nich by mohlo být například i kompaktní SUV Ford Puma, které by měla automobilka představit na autosalonu ve Frankfurtu. Podle dalších spekulací by mohl být model Edge nahrazen například sedmimístnými modely Kuga nebo Explorer.

A jak se dotkne plánované omezení zákazníků v Česku? „Je pravda, že tento rok dojde k doprodeji skladových vozů a příští rok u nás již nenabídneme nový Ford Edge,“ uvedl na náš dotaz Attila Szabo, generální ředitel společnosti Ford Motor Company, s. r. o.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Edge
| 9. 6. 2019
ford to pokaslal svojou politikou one ford a uz od toho ustupuju konecne. Znicili si dobru povest, tak im treba. Keby edge prisposobili europe tak to mohol byt uspech ako v sorente.. Plus marketing nula bodov.
Re: cena
| 9. 6. 2019
obecne je ford u nas drahy a kazdy model zacnes vidiet tak o 2-3 roky ked sa zacne dovazat jazdeny ford, ktory uz ma cenu oproti konkurencii totoznu. Vtedy sa uz zamyslis, ci si kupis edge/­soren­to/ko­diaq, monde­o/pas­sat/su­perb, focus­/gol­f/oc­tavi­a.. Slovensky import je zadubeny bohuzial. Na druhej strane ford robi fakt dobre auta, podvozkovo stale najlepsie medzi konkurentmi.
Ford
| 9. 6. 2019
Aby tomu Fordu v Evrope za chvili zbylo co prodavat ....
Avatar - Emel
Re: Edge
| 8. 6. 2019
Český trh je pro Škodovku domácí, tady nemá smysl ta čísla porovnávat. Nicméně v UK... tam měli Ford vždycky rádi, Focus brali jako svoje domácí auto. Výchozí pozice Edge tam nebyla o nic horší, než toho Kodiaqu... spíš lepší, protože Kodiaq je od Škodovky první větší SUV.

Hlavní předností Kodiaqu je variabilita nabídky... RS je možná už trošku mimo komfortní zónu Kodiaqu, já bych šel osobně projet 2.0TSI 140kW, v nějaké prostřední výbavě kolem 900 ceník... většina prodaných bude nejspíš silnější 2.0TDI.
Re: Re: Re: Edge
| 8. 6. 2019
Touareg také není žádný offroad. Jde o to, že v Evropě nefunguje recept vzít techniku středních SUV jako jsou Kuga, Tiguan nebo třeba Koleos a narvat ji do velkého SUV rozměrově kategorie X5, Cayenne nebo GLE, napálit k tomu vysokou cenovku a rádoby prémiový název Vignale a myslet si, že to bude mít prodejní úspěch. Nebude, méně solventní na to nebudou mít love a solventní většinou nejsou úplní blbci a takový "pokus" prostě ignorují.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku