Ford F-150 Raptor míří do pouštních závodů
Druhá generace Fordu F-150 Raptor měla premiéra na loňském lednovém autosalonu v Detroitu. Tehdy bylo odhaleno provedení s kabinou SuperCab a letos se na stejném místě představil větší a prostornější SuperCrew.
Nyní Ford představuje F-150 Raptor race truck, který je přímo odvozen od sériového modelu s kabinou SuperCab a má demonstrovat schopnosti tohoto modelu v náročných pouštních závodech.
Původní Raptor i jeho nejnovější provedení jsou inspirováni nejvýkonnější a nejrychlejšími speciálními pick-upy třídy Trophy Trucks, ale nový závodní Ford tak vysoko nemíří a bude startovat v rámci produkčních modelů, odlišujících se od sériových modelů prakticky jen úpravami podvozku.
Nový F-150 race truck tedy využívá karoserii, rám i nápravy sériového Raptoru a je rovněž vybaven jeho přeplňovaným vidlicovým šestiválcem 3,5 l EcoBoost ve spojení s desetistupňovou automatickou převodovkou. Ford prozatím stále neuvádí výkony tohoto motoru, ale nezapomíná připomenout, že nabídne vyšší výkon i točivý moment než 6,2-litrový osmiválec předchůdce, který disponoval výkonem 302 kW (411 k) a točivým momentem 588 N.m.
Raptor je již v sériovém provedení vybaven 17-palcovými koly obutými do pneumatik BFGoodrich All-Terrain KO2 a za příplatek je dodáván s diferenciálem Torsen pro přední nápravu, jímž disponuje i závodní vůz.
Race truck se od sériového Raptoru odliší jen použitím tlumičů Fox Racing Shox o průměru 76,2 mm ve spojení s pružinami zvyšujícími světlou výšku, ochranou klecí v interiéru, sedadly Mastercraft s pětibodovými bezpečnostními pásy, ochrannými sítěmi v bočních oknech, GPS, digitálním displejem RacePak se záznamem důležitých provozních údajů, vysílačkou, bezpečnostní palivovou nádrží a světelnou rampou z LED na přídi.
Ford F-150 Raptor race truck míří v rámci své třídy sériových vozů do šesti podniků pořádaných v průběhu letošního roku na území Spojených států amerických. První ostré nasazení představuje závod Parker 425 pořádaný v Arizoně od 4. do 7. února.