Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford F-Max: International Truck of the Year 2019 v Česku

Ladislav Černý Ladislav Černý 11. 3. 2019
29
3
Zobrazit náhledy (29)
Ford F-Max Ford F-Max Ford F-Max Ford F-Max Ford F-Max Schránky nad horní postelí nabízejí objem 105 l Ford F-Max Ford F-Max Ovládání převodovky a tlačítka na volantu tvoří velmi jednoduché řešení Ford F-Max V nabídce se nachází jediný rozvor 3600 mm. Mezinápravový spoiler tvoří součást vyššího stupně vybavení Luxury Ford F-Max Ford F-Max Ford F-Max Ford F-Max Ford F-Max Ford F-Max Ford F-Max Těsnění ve dveřích chrání prostor horního schodu před vlhkostí i prachem Ford F-Max Ford F-Max Ford F-Max Ford F-Max Ford F-Max
Ford F-Max oceněný prestižním titulem International Truck of the Year 2019 v letošním roce zamíří i na český trh. Prohlédněte si jej nyní díky časopisu AutoProfi.

Tahač pro dálkovou dopravu od Ford Trucks měl premiéru v září v Hannoveru a dostal mezinárodní ocenění Truck of the Year 2019. Vůz jsme si zběžně prohlédli již v Německu, ale při velkém počtu exponátů bylo nutné celodenní možnost pečlivě dělit. Zajeli jsme tedy do Zdibska severně od Prahy, kde české zastoupení Ford Trucks sídlí, abychom vůz podrobně prozkoumali.

Nebudeme hodnotit design vozidla, který v několika rysech připomíná konkurenční značky, ale zaměříme se na praktické prvky vozidla, které ovlivňují pohodlí řidiče a zisk dopravce. Po otevření dveří řidiče na nás vykouklo gumové těsnění na jejich dolní výplni. Nejdříve jsme se trochu podivili, protože tento prvek u konkurence neznáme.

Pochopení přinesl až pohled na protilehlou část kabiny s horním schůdkem. Ano, těsnění slouží k tomu, aby boty řidiče většinou odložené na horním schůdku netrpěly během jízdy vlhkostí ani prachem. Pěkné uvítání pro řidiče.

Extrémně důležitou součást tahače tvoří pro řidiče kvalitní sedadlo. V modelu F-Max jsme na vnější straně sedáku našli osm ovladačů, z nichž tři dovolovaly samostatně nastavit sklon tří částí opěradla. Samozřejmě nechyběla regulace výšky a sklonu sedáku i tuhosti odpružení.

Další téměř nezbytnost tvoří možnost kvalitního zaclonění interiéru pro klidný odpočinek řidiče. Záclonky je možné z boku roztáhnout po celém proskleném obvodu kabiny. Pohodlné sezení i klidný odpočinek máme zaručený, můžeme se tedy pustit do prvků řízení. Přístrojová deska velmi důsledně obklopuje řidiče a všechny ovládací prvky nám byly příjemně na dosah. Vítanou společnost nám dělala také lednička o objemu 38 litrů.

Pohled dozadu nahoru nás však překvapil. Nad druhou postelí se nacházely tři velké otvíratelné schránky. Většina tahačů nabízí buď horní postel nebo schrány. Ford měl obojí. Pro úplnost dodejme, že objem trojice prostorů nad horním lůžkem činí značných 105 l.

Ostatní vybavení interiéru fordu přibližně odpovídalo evropské konkurenci. Vpravo od přístrojového štítu se nacházel 7,2palcový dotykový displej s multimediálním systémem a speciální navigací pro nákladní vozidla se zadáváním parametrů vozidla. Také lze propojit displej smartphonu s dotykovou obrazovkou pomocí Apple Carplay.

Pohonný řetězec tvoří 12,7litrový šestiválec Ecotorq s variabilní geometrií lopatek turbodmychadla o výkonu 368 kW a točivém momentu 2500 N.m spojený s automatizovanou převodovkou ZF Traxon. Motorová brzda dosahuje pěkného nejvyššího výkonu 400 kW.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - wakantanka
Takto
wakantanka
| 11. 3. 2019
ktorú generáciu máš na mysli? Pretože ak myslíš toto [odkaz] tak toto je iný model rovnakého výrobcu s inou užšou kabínou.
Takto
michael.snow
| 11. 3. 2019
Z boku ta kabina vypadá víc jak Scania. Tak jako tak, ta minulá generace byla mnohem osobitější a kdykoliv jsem ji viděl na silnici, tak zaujala. Na Balkáně a v Turecky jich jezdí hodně (ostatně v tom Turecku se to vyrábí).
Avatar - wakantanka
Takto
wakantanka
| 11. 3. 2019
z fotiek by som povedal, že Turci upravili kabínu z predchádzajúcej generácie Volva FH a podarilo sa im to celkom dobre. :-)