Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Figo: Stará Fiesta ožije v Indii v roce 2010

Ondřej Láník Ondřej Láník 24. 9. 2009
12
15
Zobrazit náhledy (12)
Ford Ford Ford Ford Ford Ford Ford
Modernizovaná a rozšířená automobilka v jihoindickém městě Chennai má od příštího roku vyrábět nový Ford Figo. Mírně modernizovaná Fiesta minulé generace bude novou zbraní americké značky v nejsilnějším tržním segmentu.

Po období, ve kterém od amerických značek přicházely jen zprávy o červených číslech, jsou tu první náznaky nové expanze. Ford věří, že perspektivní růstové možnosti jsou v malých autech. Už dříve bylo automobilkou potvrzeno rozšíření portfolia na americkém trhu o na místní poměry velmi malou Fiestu, teď je ale řeč o strategicky mimořádně důležité příležitosti oslovit 1,1 miliardy Indů s nabídkou na nové malé auto.

Trh, kde se ročně prodá 1,5 milionu aut, je sám o sobě zajímavý, ale ještě lepší jsou vyhlídky. Velké množství lidí žijících v Indii zatím neznamená automaticky velkou poptávku, ale všem kdo do této země míří za obchodem je jasné, že ta doba příjde a je jen otázkou času, jak dlouho to bude trvat.

Ford na včerejší tiskové konferenci v Dillí představil staticky svůj nový model a záměr začít jej vyrábět od počátku roku 2010. Figa je mírně upravenou verzí evropské Fiesty. Terminologií designérů jde o důkladný facelift s výrazně přepracovanou přídí, včetně nové masky, nárazníku, světlometů, kapoty a blatníků a novým zadním výklopným víkem se zajímavě tvarovaným zadním sklem.

Ford zatím podrobnosti o použité technice a jízdních výkonech nezveřejnil s tím, že tak učiní s přiblížením vstupu vozu na trh.

Automobilka v Chennai má po investici 500 milionů USD roční kapacitu 200 tisíc vozů.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Splácanina
prejt
| 29. 9. 2009
Zadní lampy Grande Punta sice mírně připomínají první Focus, ale byl to právě Fiat, kdo tennhle prvek přivedl do reality. Žádný Focus v té době a ještě dlouho potom nebyl.
První auto se světly v zadních sloupcích bylo asi kombi Volvo 850, ale to bylo velké kombi. Mezi hatchbacky bylo jednčkou Punto v září 1993.
Avatar - Ronault.
Splácanina
Ronault.
| 25. 9. 2009
Zase ten modrý mozek... Punto bylo uvedeno na trh v roce 1994, to u Fordu jezdili Escortem, žádným Focusem.

Měl by ses léčit.
Avatar - woody-alien
Splácanina
woody-alien
| 25. 9. 2009
Souhlas. Tahle Fiesta se povedla a dodnes je to obstojný auto. Řazením a řízením jí třeba zmiňovanej P206 nesahá ani po prahy.

A navíc ti pokaždý zlepší náladu. Stačí mrknout na manžetu šaltpáky a popadáš se za břicho. ;-)
Splácanina
Deadlift
| 25. 9. 2009
A ta nova Fiesta se uz davno vyrabi vedle v Cine.
Splácanina
Deadlift
| 25. 9. 2009
Nebylo, rozhodne ne vyrobou, tohle Figo bude cenou konkurovat Tata Nano.

"Americká automobilka Ford Motor dnes představila levný
malý vůz, jehož výrobu začátkem příštího roku zahájí v Indii. Firma tak hodlá podpořit svůj prodej na asijském trhu. Automobil s názvem Figo se
bude nejprve prodávat pouze v Indii, později by se však měl začít vyvážet i do dalších asijských zemí.

Automobilka nezveřejnila cenu nového vozu, ale uvedla, že tato cena bude
konkurenceschopná. Podle jednoho z analytiků by se měl automobil prodávat za zhruba 300.000 až 400.000 rupií (přibližně 100.000 až 140.000 Kč). "Tento nový automobil změní hru. Poskytne nám silný bod v srdci indického trhu," uvedl prezident indické divize Michael Boneham."
[odkaz]