Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus 2,0 Ghia sedan

16. 7. 1999 • 23:47
16
Zobrazit náhledy (16)
Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus
Ford Focus je stále platným držitelem ocenění Car of the year pro rok 1999. Jestli si toto ocenění zaslouží i v provedení sedan, jsme se pokusili zjistit s obvyklém redakčním testu. Pro test byl zapůjčen sportovně laděný model s dvoulitrovým motorem....

Ford Focus je stále platným držitelem ocenění Car of the year pro rok 1999. Jestli si toto ocenění zaslouží i v provedení sedan, jsme se pokusili zjistit s obvyklém redakčním testu. Pro test byl zapůjčen sportovně laděný model s dvoulitrovým motorem. Cena testovaného vozu se díky téměř maximální výbavě vyšplhala až na 648.300 Kč, cena základní verze 2,0 Ghia sedan je 494.000 Kč. Ceny ostatních verzí Fordu Focus můžete najít v našem

Zatímco u dříve testovaného Fordu Mondeo kombi 2,0 se stejným motorem, jde o rychlý rodinný vůz s těžkým zpřevodováním, Focus 2,0 je automobilem naprosto odlišným. Dovolím si tvrdit, že z velké části má tuto odlišnost na svědomí jiné zpřevodování. Jasným důkazem jsou právě otáčky motoru při 130 km/h na pátý převodový stupeň. Zatímco Mondeo točí pouze 3000 ot/min, Focus 3600 ot/min. Navíc jsou u Focusu jednotlivé rychlosti velmi blízko u sebe , což umožňuje, při sportovní jízdě, udržovat motor stále v potřebných otáčkách.

Nevím, zda bylo záměrem konstruktérů nechat vyniknout i dravý zvuk motoru, ale faktem je, že šestnáctiventilový dvoulitr je zřetelně slyšet již od 3000 otáček. Pod touto hranicí je naopak prakticky neslyšitelný. Jeho tah od spodu i výkon ve vyšších otáčkách je vynikající. Motor je možno točit až prakticky do konce otáčkoměru, jelikož je cejchován pouze do sedmi tisíc ot/min a omezovač motor přeruší až v 6800 ot/min. Vzhledem ke zpřevodování, které nutí řidiče prakticky neustále využívat výkonový potenciál motoru, je výsledná průměrná spotřeba 10 l/100 km odpovídající.

Řazení rychlostí je přesné, ale jde poměrně ztuha. Pochvalu zaslouží velmi silný věnec volantu, který se dobře drží. Posilovač řízení má spíše menší účinek, což se k tomuto vozu dobře hodí. V ostrých zatáčkách tělo dobře drží výrazné boční vedení předních sedadel, ve kterých jsou zabudovány boční airbagy. Brzdy mají velmi dobrý a neslábnoucí účinek, ale pro dosažení maximálního zpomalení, je nutno brzdový pedál zmáčknout silněji, než bývá obvyklé.

Interiér je v podélném směru nadprůměrně prostorný, což je znát především na zadních sedadlech. V tomto parametru lehce překonává hlavního konkurenta VW Golf (potažmo Octavii). S místem nad hlavou (vzadu) je to u sedanu, narozdíl od hatchbacku, horší. Vyšší postavy (okolo 180 cm) již musí mít hlavu mírně skloněnu vpřed.

Přístrojová deska je poměrně členitá a je nutno si na ni zvyknout. Po několika dnech jsem však ocenil výbornou ergonomii ovládacích prvků i jejich umístění. Součástí výbavy Ghia je i imitace dřeva, která je na střední konzole tak členitá, že i malé dítě pozná, že jde o obyčejný probarvený plast.

Velký zavazadlový prostor s objemem 490 litrů je přístupný přes poměrně malý otvor, takže do něj nelze vložit větší předměty i když by se dovnitř vešly. Pochvalu zaslouží systém vzpěr, která drží víko zav. prostoru a neomezují jej při zavření. Pod zavazadlovým prostorem se skrývá pouze dojezdové náhradní kolo. Plnohodnotné je za příplatek 2100 Kč.

Nakonec jsem si nechal jízdní vlastnosti. Díky propracovanému podvozku jsou jízdní vlastnosti na vrcholu vozů nižší střední třídy. Ani při opravdu extrémním zacházení se nedostavuje nedotáčivost nebo naopak přetáčivost.

Ford Focus 2,0 sedan zdědil po hatchbacku vše dobré, ale omezený přístup k zavazadlům přes malé víko a nižší výška stropu vzadu mu pár bodíků přeci jen ubírá.

Témata
Cena základní sestavy 494 Kč
Výbava základní sestavy airbag řidiče, imobilizér, otáčkoměr, centrální zámek, el. výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, výškově i podélně stavitelný volant potažený kůží, posilovač řízení, el. ovl. a vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání předních oken, nárazníky v barvě vozu, asymetricky dělené zadní opěradlo s loketní opěrkou, tónovaná skla, pylový mikrofiltr, mlhová světla, 3 opěrky hlav vzadu + 3 tříbodové pásy Kč
Cena testované sestavy 648 Kč
Výbava testované sestavy ABS (20.600,-), manuální klimatizace (36.100,-), boční airbagy + airbag spolujezdce (16.900,-), dálkové ovl. centrálního zamykání (3.600,-), el. ovl. zpětná zrcátka v barvě karosérie (3.600,-), el. nastavitelná výška sedadla řidiče (2.600,-), el. vyhřívané přední sklo + trysky ostřikovačů (6.700,-), metalíza (10.200,-), ráfky z lehkých slitin (16.500,-), varovné parkovací zařízení (27.300,-), rádio s dálkovým ovládáním na sloupku volantu + 4x repro (10.200,-), celkem 648.300 Kč Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1988
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 178 / 4500 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.6 / 7 / 8.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 490 / 0
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1160 / 510
Rozměr pneu: 195
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4362
b) šířka (mm): 1702
c) výška (mm): 1440
d) rozvor (mm): 2615
e) rozchod vpředu (mm): 1494
f) rozchod vzadu (mm): 1488
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1430
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku