Ford Focus na IAA: Velké změny se zatím nechystají
Zatímco Volkswagen, Renault a od konce roku i Opel v nižší střední třídě přezbrojili na nové generace svých modelů, Ford i nadále spoléhá na Focus, poprvé představený v roce 2004 a loni na jaře faceliftovaný. V boji s novými konkurenty dostane pro modelový rok 2010 několik drobných vylepšení.
Benzinové motory Duratec o objemu 1,6 a 2,0 litru (74, resp. 107 kW) projdou úpravami, aby vyhověly normě Euro 5. Novinkou je také nasazení dvouspojkové převodovky Powershift do obou verzí motoru 2,0 TDCi (81 a 100 kW), dosud byla tato možnost v nabídce jen pro 100kW motor.
Dále se nabídka rozšíří o chromované kryty zpětných zrcátek, hliníkové pedály a Styling-Paket II (velurové koberce, podsvícená řadicí páka, podsvícené přední prahové lišty a hliníkový dekor na páce ruční brzdy).
Otázkou je, zda tyto změny budou stačit k dohnání ztráty na konkurenci na domácím německém trhu. Německé statistiky registrací evidují v prvním pololetí 33 tisíc nových Focusů, zatímco VW Golf/Jetta má na kontě 173 tisíc ks a končící Opel Astra 55 tisíc ks.