Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus ST (184 kW): v Německu za 715 tisíc Kč

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 17. 5. 2012 • 01:24
20
22
Zobrazit náhledy (20)
Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus
Nová generace ostrého Focusu ST už v Německu zná svou cenu, příplatek za verzi kombi je rozumný.

Aktualiziváno 13:05 Upřesnili jsme seznam základní výbavy a příplatkových balíčků.

Nový ostrý Ford Focus ST si v Německu můžete objednat za 27.950 eur (tedy zhruba 715 tisíc Kč), příplatek za verzi kombi je 950 eur, tedy 25 tisíc Kč.

Focus ST je poháněn zážehovým motorem Ford EcoBoost 2,0 l, který střídá pětiválec 2,5 Turbo z předchozí generace. Vrchol čtyřválcové nabídky motorů Fordu využívá vysokotlaké přímé vstřikování benzinu, přeplňování turbodmychadlem s nízkou setrvačností a proměnné časování sacích i výfukových ventilů (Ti-VCT).

Agregát dosahuje nejvyššího výkonu 184 kW, plochá křivka točivého momentu nabízí široké pásmo, v němž je dostupné maximum 360 Nm. V porovnání s pětiválcovým zážehovým motorem 2,5 l pod kapotou předchozí generace Focusu ST nabízí nový čtyřválec vyšší výkon, ale současně je hospodárnější. EcoBoost 2,0 l snížil spotřebu paliva modelu ST mezigeneračně o téměř dvacet procent, kombinovaná spotřeba má hodnotu 7,2 l/100 km.

Zážehový dvoulitrový agregát bude dodáván s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou. V základní výbavě najdeme klimatizaci, sportovní sedadla Recaro vpředu, rádio s CD, MP3 a USB konektivitou (dostanete k němu i dálkový ovladač), elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, kožený volant a hlavice řadicí páky či osmnáctipalcová kola z lehkých slitin obutá do pneumatik 235/40 (systém sledování tlaku samozřejmě nechybí).

Výhodný je příplatkový balíček obsahující dvouzónovou klimatizaci a kůží potažená sedadla: přijde totiž jen na 1.000 eur, tedy 26.000 Kč. V dalším balíčku za 3.500 eur najdeme kožený paket s elektricky ovládanými a vyhřívanými sedadly, bi-xenonové světlomety, sedadly Recaro i vzadu či denní a zadní světla složená ze světelných diod. Na přání je samozřejmě možno dokoupit řadu asistenčních systémů jakož i další prvky výbavy.

Řidiči budou mít k dispozici standardně tři režimy ESP, jejichž volba závisí na počasí, stavu povrchu, nebo ochotě řidiče nechat si vypomáhat elektronickými asistenty. V prvním případě se ESP chová podobně jako běžném Focusu, i když ve verzi ST má za úkol ještě méně rušit v řízení. Volbou druhého režimu, který umožňuje větší míru smyku, se vypíná systém regulace prokluzu kol. Systém ESP může být taky zcela deaktivován. Aktivní zůstávají pouze pomocné podsystémy jako dynamické řízení průjezdu zatáčkami (EDCC).

Sportovnější tlumiče pérování a vinuté pružiny snižují světlou výšku modelu ST o 10 mm a spolu s ní i těžiště. Zadní zavěšení konstruktéři přepracovali s využitím mnoha nových komponentů, vyvinutých speciálně pro Focus ST. Mezi ty klíčové patří zesílené závěsy kol a zcela nová podoba stabilizátoru. Pětidveřový hatchback a kombi se nicméně v konstrukci zadního zavěšení mírně odlišují. Tlumiče pérování kombi mají totiž stejně jako u standardního modelu poněkud jiný sklon, díky kterému zůstává zachována optimální kapacita zavazadlového prostoru.

Zákazníci ST si nově budou moci zvolit „Performance Pack“, který kombinuje černé ráfky s kontrastními červenými brzdovými třmeny. Kola z lehkých slitin jsou obutá do pneumatik Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 o velikosti 235/40R18, které byly testovány mj. i na slavné Severní smyčce německého okruhu Nürburgring.

Související články

Témata
18. 5. 2012 10:57
Re: K autu
Design je sice subjektivní, ale vypadá to, že Focus se subjektivně líbí objektivně menšímu počtu lidí než některá vzhlednější auta. Víš, on i ten subjektivní design se dá objektivně měřit, například prostým hlasováním. Když si uděláš rozstřel mezi Fiatem Multipla a - třeba - Ferrari 458 - tak design je samozřejmě subjektivní, ale objektivně bude mít Multipla mnohem méně příznivců.... :-) Snad je jasné, co tím chci říct...
Avatar - cerrbion
18. 5. 2012 10:10
Re: Cena pěkná
podle mě bude naopak cena vyšší, alepoň vždy když se uvede cena v přepočtu v německu, tak u nás je to pak víc, tj počítam tak 750k, já osobně bych ale šel do Giulietty QV se 173Kw, nebo do MPS, oboje se mi designové líbí víc.
18. 5. 2012 08:28
Re: Ručka
co se ti na ní nezdá? Mě přijde v pohodě. Buď rád, že nešetřili a nedali tam elektronickou. Vůbec bych se tomu v dnešní době nedivil.
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 5. 2012 08:09
Re: K autu
Za tou značkou je příčka - takže by tam nešel vzduch i kdyby tam SPZ nebyla...
Avatar - lamal
17. 5. 2012 22:15
Re: hlupaci
pri tom tam nemuseli byt ziadne ALE, mohlo to by bez nich a okrem toho ze to obstojne jazdi sa na to mohlo dat aj pozerat... takto to je kompromis gyc vs nejake jazdne pozitky

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku