Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus ST: na český trh ještě letos

Ondřej Láník
Diskuze (34)
Gardemeister a Kresta již nový Focus ST testovali. Nás to teprve čeká.

Gardemeister a Kresta již nový Focus ST testovali. Nás to teprve čeká.

Nový Focus ST je poháněn pětiválcovým přeplňovaným motorem Duratec ST o objemu 2,5 l (původem z Volva), který generuje nejvyšší výkon 165 kW při 6100 ot./min a nejvyšší točivý moment 320 Nm v extrémně širokém pásmu otáček od 1600 do 4100 ot./min. Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou dokáže motor rozjet Focus ST na rychlost přes 240 km/h a ke zrychlení z 0 na 100 km/h potřebuje dravý model jen 6,8 sekundy. Tyto výkony řadí nový Focus ST mezi špičku podobně koncipovaných vysoce výkonných sportovních vozů. Přidáme několik dalších parametrů: pružné zrychlení z 50 na 100 km/h na 4. r.s. trvá 6,1 s, pohotovostní hmotnost činí 1317 kg, kombinovaná spotřeba 9,3 l/100 km.

Sériová výroba nového modelu Focus ST se již rozběhla v německém závodě automobilky Ford v Saarlouis a už příští týden budou z továrny expedovány první nové modely, které zamíří za nedočkavými zákazníky. Na českém trhu se Ford Focus ST objeví ještě před koncem tohoto roku!

Ceny na českém trhu zatím nejsou známy, v sousedním Německu příjde Focus ST na 24200 Euro, což odpovídá částce mírně přes 700 set tisíc Kč. Na německém trhu je v nabídc tří a pětidveřová karosérie.

Kresta o novém Focusu ST

Focus ST si již také odbyl náročný křest: Do parády si jej vzali Roman Kresta a Toni Gardemeister, zkušení tovární piloti soutěžního týmu Ford, kteří v MS v rallye hájí barvy značky se speciály Focus RS WRC. Třetím testerem nováčka z rodiny modrobílého oválu se stal Malcolm Wilson, bývalý britský šampion v rallye, jehož stáj M-Sport zastupuje značku Ford ve světovém soutěžním šampionátu.

Svoji maturitu Focus ST skládal mimo jiné těsně před Rallye Deutschland na členitých tratích s nejrůznějším povrchem a za neustálého deště.

„Podle mne je to jeden z nejlepších sériových modelů Ford, jaký byl kdy vyráběn,“ říká Malcolm Wilson. „Je to automobil, který rychle padne do ruky řidičům všech věkových kategorií, který ale zároveň vyniká špičkovou dynamikou a jízdními vlastnostmi.“

Malcolm Wilson byl nadšen zejména pohonnou jednotkou: „Motor má naprosto úžasný zátah – to je myslím jedna z jeho největších předností. Vysoký výkon a mohutný točivý moment se ale skvěle doplňují s kvalitním podvozkem – jízda je vždy naprosto stabilní, zavěšení kol zvládá s nadhledem i ty nejdivočejší manévry.“

„Vše na tomto voze je perfektní, dotažené ke hranici absolutní dokonalosti. Je vidět, že Ford udělal při vývoji nového Focusu zase obrovský krok kupředu,“ doplňuje Roman Kresta. „Řízení s příjemně strmým převodem je naprosto přesné a bezpečné, řidič si může s volantem doslova pohrávat. Absolutorium si zaslouží i brzdy, velmi na mě zapůsobily také trakční schopnosti hnacích kol na mokrém povrchu. Ani ve vysokých rychlostech na rozbitých silnicích Focus ST neznervózněl, což v této kategorii není vždy pravidlem. Zavěšení není ani příliš tuhé ani moc měkké – je prostě naladěno přesně tak, abyste z něj měli ten nejlepší pocit. Podle mne je to výborný vůz, který řidiči dokáže zprostředkovat skvělé zážitky. Focus ST je skvělé auto, které řidiči nabídne obrovskou porci radosti z jízdy.“

Nadšený byl i Toni Gardemeister: „Mám z tohoto vozu ten nejlepší pocit. Řízení je velmi přesné, což je ale typické pro všechny verze řady Focus. Nemůžu si stěžovat ani na převodovku, brzdy jsou opravdu perfektní - nevadly ani při opakovaném tvrdém dobržďování z maximální rychlosti. Potěšila mě stabilita vozu v nejvyšších rychlostech, a to i na mokrém povrchu.“

Ondřej Láník
Diskuze (34)
30. 10. 2005 21:40
Re: legenda nelegenda
Pecáku, Pecáku, ty máš fakt dnes špatnou náladu. :-) Píšeš, že máš VW. No, posoudit, zda VW stojí zato ho vychvalovat vyžaduje znalosti, resp. zkušenosti i s jinými vozy. Tak věz, vím přesně co píši, když píši... Mám najeto hodně, ještě víc, než hodně, jsem skromný a za špičku přispěvatelů (díky) se nepovažuji. Zlepším ti náladu (mám-li tu moc) - ty Levisky... klíďo nahraď Wranglerem... hlavně ne ty načančaný rádobyjeansový značky nad 5tisíc za kus ;-) to přenech těm, co tomu nerozuměj... Barva auta... důležitá věc. Počet kilometrů :-) Kolego, jeden mě tu trénoval, že miluje ježdění a najede 10tisíc za rok. Mám kámoše a ten má (fakt) k dnešnímu dni najeto na kole 9tisíc :-) Tvé závěry jsou přespříliš pohnuté. Chce to trochu nadhled... a pak... dělej to jako já - čti tu jen to, co se ti líbí. Já, kupříkladu, nečtu zásadně příspěvky své ;-) :yes: P.S. Napiš svou zkušenost s tvým VW. Sázím se, že jsi spokojený.
28. 10. 2005 23:58
Re: bez titulku
Gratuluji ti k volbě. Pokud ti prodejce z uvedených důvodů doporučuje manuál... no, tak to asi bude spíš jen podavač a ne prodavač. Podle mně právě pro sportovnější styl sedí DSG... závodník to tam samozřejmě musí vrážet palcem, ale ježdění v dnešním provozu se srdcem nasměrovaným ke sportovnímu stylu jízdy, no to je přesně na DSG. Vedle toho to tam můžeš šťouchat taky ručně a bez spojky... tak tohle jsem zkusil, ale po 5 kilometrech jsem nechal makat automat v režimu sport... dokonalé - vytáčí ti nad 6tisíc... Já DSG jednoznačně doporučuju. P.S. To rozhodování mezi ST a GTI... no, přeji ti šťastnou ruku. :yes: Jo, a co doporučuje Carauto je mi srdečně jedno... vyzkoušej to sám, a pak napiš.
28. 10. 2005 12:56
Re: legenda nelegenda
Ale jo. Píši o pocitových souvislostech jen proto, že o technických či designových kvalitách getei snad není potřeba psát. TO JE ikona v nižší střední... a nejen to, on ten Golf tu nižší střední definuje. Materály, motory, technikou vůbec, stylem... Fucus je důstojný konkurent. Někde jsem četl, že v jednotlivostech (podvozek atd) je dokonce teď Focus lepší... ovšem v součtu všeho vítězí Golf... A getei... no to je přece nebe za sedmsetpade... :yes: P.S. DSG je fascinující...
28. 10. 2005 12:09
Re: OffTopic: Jak moc byva edmunds.com objektivni?
Mrknul jsem tam na to a - vyskočil na mě Lones >:D :yes:
28. 10. 2005 12:07
Re: bez titulku
To mě těší :yes: