Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Ford Focus ST Plus 2.3 EcoBoost (206 kW) vs. Škoda Octavia RS 2.0 TSI (180 kW) – Jeden hot…

Martin Machala
Diskuze (146)

Už rozdíl ve výkonech napoví, že Ford Focus ST Plus a benzinová Octavia RS jsou nakonec dost nesourodá dvojka. Zákazníky si moc přebírat nebudou.


Úvod, pořizovací náklady


Možná jste se dovtípili už z titulku, absolutní jistotu máte tehdy, pokud jste si včera pustili Rychlé kolečko z Mostu. Za hot-hatch bych si dovolil označit pouze jednoho z porovnávaných vozů, podle očekávání to bude Ford Focus ST Plus.

Takže to bychom měli hned na začátku srovnávacího testu výsledek… Mostecká dominance Focusu ST Plus bude pro málokoho překvapením, Octavia RS mě však svým vyloženě civilním zaměřením i tak velmi… překvapila. Už v testu vznětového RS jsem si na benzinové RS stěžoval a dopředu práskl, že sportovní skutečně moc není ani nejsilnější verze s dvoulitrem TSI o výkonu 180 kW. 

I tak si ale myslím, že srovnání Focusu ST Plus s Octavií RS 2.0 TSI by nemuselo být úplně nezajímavé. Už jenom kvůli tomu, že se prodávají za velmi podobné peníze. Za které však dostanete dva velmi rozdílné produkty, jak jsem už dopředu prozradil. 

Pořizovací náklady Ford Focus Škoda Octavia
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy 956.900 Kč (ST Plus 2.3 EcoBoost/206 kW aut.) 939.900 Kč (RS 2.0 TSI/180 kW DSG)
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Adaptivní tempomat [Kč] 16.000 (sada Assist) S
Mlhovky [Kč] S S
Parkovací senzory vpředu i vzadu [Kč] S S
Automatická dvouzónová klimatizace [Kč] S S
Vyhřívané čelní sklo [Kč] 6000 (sada Winter) S
Elektricky nastavitelné přední sedačky [Kč] S 26.000
Vyhřívané přední sedačky [Kč] S S
Litá kola [Kč] S (devatenáctipalcová) S (osmnáctipalcová)
Navigace [Kč] S S
Metalíza [Kč] 14.900 S
Dojezdová rezerva [Kč] 1500 3000
Bezdrátové nabíjení [Kč] 4000 6100
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč] 32.499/7814 21.342/12.175
Přední/zadní nárazník [Kč] 14.731/12.245 12.915/12.909
Přední blatník [Kč] 4409 5976
Čelní sklo [Kč] 23.682 12.509
Brzdové destičky přední + výměna [Kč] 5228 4966 + 618
Hodinová sazba v servisu [Kč] 800 730
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč] 29.000 26.545
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky) 5 let nebo 100.000 km/2/12 2/3/12
Prodloužená záruka 7 let/200.000 km (5500 Kč) 5let/100.000 km (11.200 Kč)

Tady se celkem shodnou  

Pořizovací náklady – asi jediná oblast, kde se srovnávané kompakty plus mínus shodnou. Ford Focus ST Plus se totiž prodává ve verzi se sedmistupňovým automatem za cenu od 956.900 Kč. Připomínám pohonnou jednotku, kterou je čtyřválec 2.3 EcoBoost s výkonem 206 kW. Na Octavii RS s benzinem 2.0 TSI a převodovkou DSG vám pak stačí 939.900 Kč. O chlup nižší cena není vykoupena horší výbavou, RS se Focusu ST Plus minimálně vyrovná. Překvapila metalíza v základní výbavě, to jsem dlouho v žádném ceníku neviděl. Focus zase chválím za elektricky nastavitelné sedačky v základu a pětiletou záruku ve standardu.

Video se připravuje ...

Pozornost bych nyní přesunul k příplatkům, je tam pár položek, které byste přehlédnout neměli. U focusu bych speciálně zmínil sadu Performance za 27.200 Kč, díky níž si pomůžete k nejostřejšímu jízdnímu režimu Track a adaptivnímu podvozku. Rozhodně zaškrtněte. Podobně postupujte u octavie a položky „adaptivní podvozek DCC“. Přijde na pětadvacet tisíc a velmi jsem jej chválil už v případě vznětového RS, kde jsem si konečně dokázal octavii nakonfigurovat tak, že mi tuhost podvozku vyhovovala. U benzinového bych se nebál ještě přitlačit… Předbíhám. 

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ Ford Focus ST Plus Škoda Octavia RS
Základní cena 7 7
Standardní výbava a příplatky 9 9
Servis 7 8
Záruky 9 7
Průměr 8.00 7.75

Design, interiér


Zaměnitelný focus a… pořád nevím

Pokud jste si někdy třeba v diskuzi posteskli nad tím, že je design moderních kompaktů stále unifikovanější a uniformní, Ford Focus v aktuálním provedení vám dá zapravdu. To auto není ošklivé, ale klidně by to mohl ceed, i30, astra, Mazda 3… Ford v něm nevidím, respektive ve focusu vidím vlastně úplně všechno. A nic. A že to bývalo krásné a hlavně originální auto! První generace ve stylu New Edge je dodnes úchvatný kousek! Bylo to zároveň jedno z prvních aut, které jsem ve Světě motorů testoval a dodnes se po jedničkovém focusu ohlédnu, když ho na silnici potkám. Logicky je jich čím dál míň a v horším stavu. 

Aktuální ST Plus je dle mého přiměřeně nenápadné, hlavně díky devatenáctipalcovým liťákům byste však zbystřit mohli. Pro ST Plus je specifická taky maska chladiče, přední i zadní nárazník nebo nástavce prahů. A ještě jednu hezkou markantu tenhle hot-hatch má – dvě už docela mohutné koncovky výfuku. A zvenčí zní hezky.

Focus je tedy možná zaměnitelný a ve verzi ST Plus celkem nenápadný (to druhé je pro mě klad, jak jsem už řekl), octavia ve svém posledním vydání však stále nanejvýš akceptovatelná. Tohle přirovnání jsem použil u šedivého kombíku RS TDI, s tím jsem měl zatím nejmenší problém. Ale teď modrý liftback RS… Pořád nějak nevím. Kvituji také spíš decentnější pojetí, líbí se mi i černé kontrastní detaily (maska chladiče, spojler, prahové lišty a lišty kolem oken, difusor, zrcátka, nápisy na pátých dveřích…), ale pořád bych zvedl ruku pro pofaceliftovanou trojku. Standardem jsou osmnáctipalcová kola (byl to i náš případ), za devatenáctky si pochopitelně připlatit můžete (11.500, nebo 14.000 Kč, podle designu). 

HODNOCENÍ DESIGNU Ford Focus ST Plus Škoda Octavia RS
Vnější vzhled 7 7
Vnitřní vzhled 8 9
Zpracování 7 9
Ergonomie 9 5
Konektivita 9 10
Průměr 8.00 8.00

Náskok octavie kazí digitál. Jak jinak

Samotného mě zarazilo, o kolik moderněji, ale i hodnotněji vypadal vedle focusu interiér octavie. Ford se přitom poprvé představil v roce 2018, to není zase tak dlouho, vedle škodovky to byl ale dost oldschool. Což by samo o sobě nemuselo vůbec vadit, octavii se však v dražších verzích daří vytvořit velmi příjemnou, útulnou a až luxusní atmosféru, focus je plastovější.

Ale také o řád přehlednější, ovládání všeho je jednoduché a srozumitelné. Tady se stará škola a pořádky projevují blahodárně, exponované a často používané funkce mají svá fyzická tlačítka, ovládání ventilace je dokonalé. Přitom ani z pohledu moderních výdobytků focus nestrádá, proti octavii chybí z podstatných věcí vlastně jen bezdrátový Apple CarPlay, zde škodovka sbírá u jablíček mimořádně kladné body, Standa vždy křepčí. 

Přehnanou digitalizaci nemůžu znovu než zkritizovat, i když uznávám, že po půlroce s golfem jsem si možná skoro až zvykl. Nebo přesněji řečeno – čekal jsem z dlouhodobější perspektivy víc nervů, krkolomné seznamování a averze se změnily na „alespoň to konečně funguje“. Vážně mě digitální ovládání stresuje míň, než jsem si na začátku myslel. A u testovaného kusu bezproblémově fungoval i bezklíčkový vstup… Řeklo by se samozřejmost, ale bohužel tomu tak hlavně po náběhu produkce zdaleka vždy nebylo. 

Co se mi nelíbilo velmi, to byl otočný ovladač voliče automatické převodovky ve focusu. Něco podobného bych čekal v tramvaji, že budete kolečkem volit, jestli pojedete dopředu, nebo dozadu. Ale zvlášť ve sportovně laděném autě? Vždycky jsem se musel na manipulaci soustředit. Octavia je na tom se svým pidivoličem lépe jenom o trochu. 

Focus se drží!

Asi je nám všem jasné, že v praktických disciplínách bude excelovat octavia. Kus auta navíc se zahanbit nenechává (v porovnání s focusem je delší o 314 mm), jak ale vidno z našich interiérových měření, focus o parník nezaostává. Je to normálně prostorné auto nižší střední třídy, kde si dozadu v pohodě sednu i já se svými 181 cm. Dobře, zas tak vysoký nejsem… V octavii mám o něco víc místa, drastický rozdíl to ale není. Ten nastává až v kufru, 600 vs. 375 litrů je nezpochybnitelný náskok. 

Zvědavější jsem byl na sedačky, sportovněji laděné verze by v tomto směru klopýtat neměly. Focus nabídne značkově věhlasné sedačky Recaro, Octavia RS se však drží víc než statečně. Výraznější, ale ne přehnané boční vedení je vlastní oběma modelům, v octavii velmi chválím nastavitelnou délku sedáku, fixní opěrky v praxi nevadí. Jde tedy v obou případech o lehce sportovněji tvarované posezení, komfort a použitelnost na delší cesty ale netrpí ani náhodou. 

Parádní je tlustý věnec volantu focusu, moc pěkně se s ním pracovalo. Octavia je v tomto směru o něco civilnější. 

HODNOCENÍ INTERIÉRU Ford Focus ST Plus Škoda Octavia RS
Prostornost 9 10
Přední sedačky 9 9
Zadní sedačky 9 9
Kufr 7 10
Variabilita 8 10
Průměr 8.40 9.60

Motor, jízdní vlastnosti


Konečně na okruh!

Ještě před tím, než šlápneme na plyn, probereme si pár důležitých věcí. V prvé řadě upozorňuji na znevýhodnění octavie v podobě zimního pneu. Pro jízdu na okruhu jednoznačný hendikep, jak ale vidno z videa, do jarních teplot bylo v Mostě daleko. Ke konci natáčení začalo sněžit, zcela vážně. Pro octavii tedy deficit, počasí jej však značně eliminovalo. 

A ještě něco málo k podvozkům, hlavně předním nápravám. U Focusu ST Plus i Octavie RS jsme si připlatili za adaptivní tlumiče (fordí balíček Performance za 27.200 Kč, u škodovky samostatně za pětadvacet tisíc). A teď důležitá věc – zatímco u superbu se snížený podvozek s adaptivními tlumiči sloučit nedá, v případě Octavie RS dostanete snížení o patnáct milimetrů i v kombinaci s příplatkovými tlumiči. Ty mají navíc pro RS specifické nastavení, liší se v hydraulickém nastavení ventilů v tlumiči, jiný je i software adaptivního systému. Vše by mělo být v porovnání se standardními verzemi sportovnější, tvrdší… RS TSI má navíc v základu ještě známou spojku VAQ, která vhodnou distribucí točivého momentu zvyšuje trakci v zatáčce. 

Obdobný systém nabídne i Focus ST Plus, znovu jde o standardní výbavu, jenom se to jmenuje eLSD. Adaptivní tlumiče a nejostřejší režim Track tedy díky příplatkovému balíčku Performance máme, ostřejší ford však disponuje ještě dalšími velmi důležitými změnami (proti normálním focusům). Upravena je geometrie těhlic, táhla řízení jsou o devět milimetrů dál vpředu a 6,5 milimetru výš. Řízení je tím pádem strmější. Přilnavost předních pneu pak ovlivňují i upravené negativní odklony klon (Focus ST Plus používá jiná přední ramena) – konkrétní hodnota činí 1,34 stupně, ostatní focusy jezdí s 0,69. 

Dynamické měření na letišti Ford Focus ST Plus Škoda Octavia RS
Pneumatiky 235/35 R19 225/45 R18
Pružnost na 4. RS; kickdown (60-100 km/h)/5. RS; kickdown (80-120 km/h) [s] 4,36; 2,46/7,22; 3,09 4,59; 2,93/7,64; 3,66

První jede Octavia RS

Nejdřív vyrážíme se Standou (má na starosti stopky) vstříc okruhu v Octavii RS. Dáme zahřívací kolečko a pak za šikanou po cílovce poprvé plyn na podlahu. Mrkneme po sobě očkem, protože… čekali jsme větší odezvu od dvoulitru TSI s výkonem 180 kW. Ještě kontroluju, jestli jsem přepnul do sportovního režimu. Máme ho tam, což dokládá mimo jiné ještě zdůrazněné dunění z reproduktorů. Myslím, že jsem vám už říkal, jak se mi tohle tuzingové šidítko příčí. 

Nazpět k TSI jako takovému. Jistě jste s motorem s touto zkratkou jezdili a asi se shodneme, že ani výkonnější verze nikdy neoplývaly nijak zvláštní gradací ve vyšších otáčkách, vlastní je jim spíš kontinuální a spolehlivý zátah prakticky v jakýchkoli otáčkách. U těch silnějších specifikací byl ten zátah „jen“ hutnější, výraznější. Zde mi však TSI přišlo nějaké přidušené, nemůžu se zbavit dojmu, že dvoulitr jezdil líp. 

Takže máme méně důrazný motor, dětinské přizvukování a DSG, které si tradičně dělá, co ho napadne. Sportovní režim, navolená manuální změna převodů a DSG si odřadí v uctivé vzdálenosti od omezovače a s plným plynem neváhá podřadit. Aby okamžitě zařadilo vyšší stupeň, protože se blíží ten omezovač, přece! 

Přiznám se, že jsem se v Mostě bavil už líp. Podvozek je navíc stále velmi poddajný i v nejtvrdší zvolené specifikaci adaptivních tlumičů, VAQ se v zatáčkách projevuje nečekaně vlažně. Přitom dobře vím, jak umí přední část do zatáčky vysloveně nacpat, nedávno Standa Švarc nechápal přilnavost Golfu GTI. V Octavii RS TSI se projevuje nečekaně nenápadně. Skoro jsem jej postrádal. 

Vím, zimní obutí. Můžeme se zaobírat myšlenkou, že by to na letňácích bylo lepší. Nejspíš skutečně ano, tak nějak si ale říkám, že dramatická změna nenastane. Celkově stále velmi komfortní naladění Octavie RS (v Mostě se i ve sportu pohupovala) nahrává spíš domněnce, že VAQ je zde zkrátka skutečně neutrálnější. 

Chápu, Octavia RS je i v nejsilnější verzi s motorem 2.0 TSI (180 kW) stále spíš rychlý cesťák, vyložený hot-hatch ani Škodováci neměli v úmyslu. Dávám ale hlavu na špalek, že faceliftovaná trojka RS 245 DSG byla jízdně zajímavější, sportovnější. A brzdy nejnovější verze vadly nějak dřív, než by se mi zamlouvalo.

A teď focus!

Obrovský, obrovský rozdíl! Znovu jsme po sobě se Standou po očku koukali, zase po prvním sešlápnutí plynu. Naměřená pružnost rozdíl v podání výkonu nemá šanci odhalit, zde není odstup Octavie RS TSI nijak dramatický. Reakce na plyn a živelnost prezentace 206 kW a 415 N.m je však diametrálně odlišná. Způsob, jakým Focus ST Plus vystartoval ze šikany po cílovce, se s Octavií RS srovnává dost těžko. Jako kdybych se škodovkou frčel v režimu eko a ve fordu v módu Track krát dva. 

Ani zde se nevyhneme trapnému přizvukování, ve Focusu ST Plus mě umělý zvuk tahal za uši snad ještě víc. Proboha proč? Vždyť dvě koncovky zní zvenčí velmi hezky a přirozeně. Strašlivá móda. 

Naštěstí si v zatáčkách užívám násobně vyšší přilnavosti přední nápravy, zde skutečně cítím, s jak obrovskou vehemencí se předek stáčí k apexu. Do oblouku se vyloženě tlačí a nechce pustit. Trakce je natolik intenzivní, že se vám velmi snadno povede v nájezdu rozhodit zadek. Jde to skutečně velmi lehce, občas bych až řekl, že jsem takové smýknutí úplně v úmyslu neměl. Možná ty velmi nízké teploty asfaltu. Každopádně si asi dovedu představit, že by se někdo s vypnutou stabilizací (u octavie jsem neuspěl) mohl třeba i trošku leknout, jak ochotně a rychle zadní část Focusu ST Plus vybočuje. 

Zatímco s Octavií RS TSI jsem okruh projel, ve Focusu ST Plus jsem se bavil. Bavil bych se ještě víc, pokud by řízení bylo méně elektronické, ve škodovce jsem souzněl o něco víc. Ani to samozřejmě nestačilo na zmírnění mostecké nadvlády Focusu ST Plus, za jeho časem 2:02 zaostala Octavia RS o čtyři sekundy. 

Ještě něco málo k převodovce Focusu ST Plus. Jde o klasický forďácký měničový automat, v běžných aplikacích však disponuje osmi stupni. Pro sportovnější potřeby Focusu ST Plus byla odstraněna původní trojka a z převodovky se stal sedmikvalt. Naštěstí na rozdíl od DSG nikoliv svéhlavý, řazení pádly pod volantem zde smysl mělo. Ovšem pouze do čtvrtého převodového stupně, pětka je natolik dlouhá, že jsem se po jejím navolení skoro lekl, jestli motor nespadl do nouzového režimu, jak se snížily otáčky. Pětku jsem řadil pouze na cílové rovince, všude jinde jsem raději držel lehce přetočenou čtyřku. 

HODNOCENÍ MOTORU Ford Focus ST Plus Škoda Octavia RS
Zrychlení 8 7
Pružnost 9 8
Spotřeba udávaná 6 7
Spotřeba v testu 6 7
Odhlučnění motoru 7 7
Průměr 7.20 7.20

Nepoužitelně „hot“ není

V oblasti denního užívání byste jistě tipovali neporovnatelně přívětivější náruč poddajnější Octavie RS TSI. A skutečně, škodovka opravdu pohodlnější je. Neporovnatelněji komfortnější však ne. Nebo že by Focus ST Plus z porovnání vyšel jako příliš tvrdé náčiní, pro každodenní použití použitelné velmi problematicky, to naprosto vůbec ne. Tvrdší je vždy, ale na devatenáctkách a adaptivním podvozku prakticky vůbec nemlátí, nerovnosti tlumí nečekaně spolehlivě, bez laciného bouchání. 

Velice podobně je na tom Octavia RS TSI, která se pochopitelně těší z přítomnosti víceprvkové zadní nápravy. I ona díry v podstatě ignoruje, zvlášť na testovaném osmnáctipalcovém rozměru pneu. A s vypnutým přizvukováním (lze v režimu individual, naštěstí) budete mít pod rukama velmi, velmi pohodlný, pohupující se svižnější cestovní vůz, s nímž budete klidně jezdit za devět litrů. To byl můj celkový týdenní průměr, do něhož je započítáno i mostecké natáčení. Stejný týden absolvoval ford s průměrem o půllitr vyšším. 

HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ Ford Focus ST Plus Škoda Octavia RS
Ovladatelnost 10 6
Komfort odpružení 8 9
Odhlučnění podvozku 8 8
Řízení 7 8
Řazení 8 5
Brzdy 9 7
Průměr 8.33 7.17

Závěr


Závěr

Škoda Octavia RS 2.0 TSI (180 kW) není vůbec špatné auto, objektivně jí můžu vyčítat vlastně jen přemíru digitalizace a z toho vyplývající komplikované ovládání. Jinak je to auto svrchovaně praktické, prostorné, komfortní a svižné. Jenže ta písmenka RS svádí k tomu, že by se člověk rád i hezky svezl a zde mi sportovní příchuť (alespoň) velice chyběla. I nejvýkonnější RS je stále velmi, velmi komfortní, za mě v nejtvrdším režimu zbytečně uhoupané, dvoulitr TSI se mi zdál nějaký vlažnější, jindy kouzelná a skoro všehoschopná spojka VAQ se projevovala až neznatelně. V Mostě jsem se zkrátka nepovozil. A bohužel ani mimo okruh mě Octavia RS 2.0 TSI nijak zvlášť nebavila, používal jsem ji. Což je v porovnání s několikrát zmíněnou pofaceliftovanou trojkou RS 245 DSG nemilé zjištěné. Chápu, že nemůže být vyloženě ostrá, od toho jsou v koncernu jiní, říkali mi Škodováci. Ale trošku ostřejší být mohla, třeba jen ve sportovním režimu, který by se od zbylých výrazněji odlišoval. Bývala skvělá a docela zábavná. Teď je to příjemný cesťák.

To s Focusem ST Plus sranda byla. A velká! Neporovnatelně živelnější motor, přední náprava s lepší přilnavostí, zadek, který s vypnutou stabilizací ochotně vybočuje. Mostecký čas rychlejší o čtyři sekundy je sám o sobě důkazem, o kolik je ford jízdně schopnější, rozdíl v charakteru ale pouze dokresluje. Focus ST Plus je daleko zábavnější stroj, skutečný hot-hatch. Navíc úplně v pohodě použitelný pro každodenní provoz, adaptivní podvozek dírám velmi vzdoruje. A dva-trojka EcoBoost vás nesežere. Skvělé auto, opravdu. Byť tedy v interiéru bych si dovedl představit soudobější design a kvalitnější materiály, zde je Octavia RS o třídu až dvě lepší.

Já vám to říkal hned na začátku, že za podobné peníze dostanete dvě různá auta. Velmi různá. Bral bych vítěze srovnávacího testu, co vy?

SHRNUTÍ HODNOCENÍ Ford Focus ST Plus Škoda Octavia RS
POŘIZOVACÍ NÁKLADY 8 7,75
DESIGN 8 8
INTERIÉR 8,4 9,6
MOTOR 7,2 7,2
JÍZDNÍ VLASTNOSTI 8,33 7,17
CELKOVÝ PRŮMĚR 7,98 7,94

Ford Focus ST Plus 2.3 EcoBoost

Nejlevnější verze modelu 449.900 Kč (Focus 1.0 EcoBoost/92 kW)
Základ s testovaným motorem 896.900 Kč (Focus ST Plus 2.3 EcoBoost/206 kW)
Testovaný vůz bez příplatků 956.900 Kč (Focus ST Plus 2.3 EcoBoost/206 kW aut.)
Testovaný vůz s výbavou 1.063.400 Kč (Focus ST Plus 2.3 EcoBoost/206 kW aut.)

Plusy

  • Silný motor, který je pocitově snad ještě silnější
  • Skvěle nastavený adaptivní podvozek, na nerovnostech nebouchá
  • Přilnavost přední nápravy
  • Při rychlé jízdě umí být velmi zábavný
  • Logické a jednoduché ovládání

Minusy

  • Kolečko jako volič automatické převodovky je strašný nápad
  • Lacinější interiér
  • Velký rozdíl mezi čtvrtým a pátým rychlostním stupněm, otáčky spadnou až moc

Škoda Octavia RS 2.0 TSI

Nejlevnější verze modelu 493.900 Kč (Octavia 1.0 TSI/81 kW Active)
Základ s testovaným motorem 889.900 Kč (Octavia RS 2.0 TSI/180 kW)
Testovaný vůz bez příplatků 939.900 Kč (Octavia RS 2.0 TSI/180 kW DSG)
Testovaný vůz s výbavou 1.112.400 Kč (Octavia RS 2.0 TSI/180 kW DSG)

Plusy

  • Prostorný a praktický interiér, kufr až za roh
  • Komfortní podvozek
  • Velmi útulný, až luxusní interiér
  • Bezdrátový Apple CarPlay

Minusy

  • Sportovní opravdu není
  • Komplikované ovládání
  • Manuální režim převodovky není manuální
Zobrazit celý článek
Martin Machala
Diskuze (146)

Doporučujeme

Model Ford Focus ST Plus 2.3 EcoBoost/206 kW Škoda Octavia RS 2.0 TSI/180 kW
Cena základní sestavy 956 900 Kč 939 900 Kč
Cena testované sestavy 1 063 400 Kč 1 112 400 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2261 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 206 / 6000 180 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 415 / 3000 370 / 1600 - 4300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.7 6.7
Emise CO2: 184 148
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 375 / 1354 600 / 1555
Objem nádrže (l): 52 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1534 / 506 1520 / 518
Rozměr pneu: 235/35 R19 225/45 R18
Ford Focus ST Plus 2.3 EcoBoost/206 kW
Škoda Octavia RS 2.0 TSI/180 kW
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4388 4702
b) šířka (mm): 1825 1829
c) výška (mm): 1458 1457
d) rozvor (mm): 2700 2681
e) rozchod vpředu (mm): 1567 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1556 1550
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 865 / 1105 880 / 970
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900 700 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900 950
k) šířka vpředu (mm): 1470 1480
l) šířka vzadu (mm): 1450 1460
délka sedáku vpředu (mm): 510 540
délka sedáku vzadu (mm): 610 540
místo vzadu pod předním sedadlem: ano ano
Avatar - Emel
16. 5. 2021 21:47
Re: Jízdní vlastnosti nad kufr
To podle mě nemáš správné ceny. Za 29.600€ byl Performance, zatímco za těch 614t u nás bylo normální GTI... běžné GTI bylo za 28t€.
Avatar - Emel
16. 5. 2021 20:43
Re: Nemohla by si ORS přestat hrát na sportovní auto?
Jo, je to trošku víc do šedivé než na tom Focusu... to beru jako "ilustrační příklad" :-)
Já bych třeba tu škodováckou Race na Superba ještě mohl, ale beru, že už je to tak na hraně...
V denim blue jsme měli jeden firemní Passat a je to taky povedená barva.
16. 5. 2021 00:28
Re: Jízdní vlastnosti nad kufr
Nemecko:
2013 Golf GTI 29600 €
2021 Golf GTI 37100 €
Narust ceny 25,3%

CR:
2013 Golf GTI 614 tis Kc
2021 Golf GTI 850 tis Kc
Narust ceny 38,4%

Asi nejak tak.
Avatar - white label
15. 5. 2021 23:41
Re: Nemohla by si ORS přestat hrát na sportovní auto?
Tak tohle (ta modrá na Ma6) je zase trochu jiný příběh (jiná modrá), to už je spíš modrošedý denim.
Avatar - Emel
15. 5. 2021 22:06
Re: Nemohla by si ORS přestat hrát na sportovní auto?
Tyhle modrošedý mi obecně taky nevadí... byla to jedna z barev, který jsem zvažoval u Mazdy 6, ta má taky něco podobnýho.
https://www.autojournal.cz/…s/2019/05/17.jpg
Praktická, elegantní... ne tak výrazná / zajímavá (jako Soul Red třeba).