Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus: V Británii dražší než Golf i Astra

Diskuze (91)
Ford bude v Británii požadovat za Focus relativně vysoké ceny – od 16 tisíc liber (přes 450 tisíc korun). Za to ale nabídne bohatou standardní výbavu.

První zemí, kde jsou známy ceny třetí generace Fordu Focus, je Velká Británie. Tamní trh je pro Ford v zásadě domácí a model Focus na něm má silnou pozici, proto nepřekvapí ani toto privilegium, ani relativně vyšší základní cena.

Za základní Focus Edge s motorem 1,6/77 kW bude Ford požadovat 15.995 liber (asi 470 tisíc), za turbodiesel 1,6 TDCi/70 kW si zájemci připlatí další tisícovku, tedy 30 tisíc korun. Výměnou za to ovšem zákazník dostane mimo jiné rádio s Bluetooth, USB a hlasovým ovládáním, alarm, šestici airbagů, ESP nebo Torque Vectoring Control, tedy elektronickou náhradu samosvorného diferenciálu.

VW Golf stojí v Británii od 13.780 liber (1,4/59 kW, výbava Twist). Za tuto cenu sice postrádá Bluetooth nebo XDS, má ale naopak litá kola a kolenní airbag řidiče. Výkonnostně základnímu Focusu odpovídá motor 1,2 TSI/77 kW s výbavou S za 16.595 liber. Srovnatelný Focus 1,6/77 kW Zetec stojí 16.995 liber, rozdíl se tedy prakticky smazává, ale Focus zůstává nadále o něco dražší.

Základní cena Vauxhallu Astra (1,4/63 kW) leží také hluboko pod úrovní Focusu, stojí 13.995 liber. Pokud vezmeme jako referenci opět Focus 1,6/77 kW Zetec, odpovídající Astra 1,6/74 kW Exclusiv vyjde Brity na 16.355 liber.

Britský ceník odhaluje také jednu zajímavou informaci: dvouspojková převodovka PowerShift bude tak jako u předchozí generace dostupná zatím jen s motorem 2,0 TDCi. Dodávat se ale bude k verzím se 103 i 120 kW.

Prodej nového Focusu ve Velké Británii bude zahájen 4. ledna 2011. Na výběr budou zpočátku karoserie pětidveřový hatchback a kombi.

Diskuze (91)
21. 12. 2010 14:40
Suverenne...
...nejhnusnejsi evropske auto. :no:
18. 12. 2010 07:00
Re: v Británii se mi nezdá drahý
S tou hmotností je to nějaký zamotaný, četl jsem právě test c-maxe ve Světě motorů, motor 1.6tdci. Měl by mít pohotovostní hmotnost jen 1315kg (to se rozchází z údaji, které jsem vyčetl tuším tady na auto.cz, kde udávali u základního benzínu o cca 60kg víc)! Nový je delší, širší a vyšší než starý c-max, ale právě u starého v testu s obdobným motorem 1.6tdci udávali hmotnost 1446kg. Že by nový zhubnul o 130kg??? To by mohla být dobrá předzvěst pro FIII:-) Ale spíš to vidím na nějaký šotek... ;-\ Tak nezbývá než zase čekat na ofi.data a hlavně test...že si ale Ford dává na čas...
Avatar - white label
18. 12. 2010 00:34
Re: Renault Megane: V Británii dražší než Golf i Astra
Já teda žiju v představě, že se v Blavě dělá dál na Touaregu, Q7 i Cayennu... a ani Klaudius o podobně zásadní změně nic nepsal...
Avatar - white label
18. 12. 2010 00:29
Re: jojo dobré
>:-[]
17. 12. 2010 23:46
Re: Renault Megane: V Británii dražší než Golf i Astra
Pokud vím, tak nový Tuareg se v Blavě už nedělá, tam se budou dělat tři mainivozy koncernu - Up, Škoda a Seat. Závod v Blavě sloužil především na doplnění kapacit výroby tehdy, když byl o nějaký typ zájem a dělala se tam třeba i Q sedmičková audina. I přes modernost a vysokou výkonnost fabriky poslední roky ukázaly zranitelnost této koncepce a proto zde přecházejí na výrobu jednoho typu.

Volkswagen fabriku jak v USA tak ve Mexiku má, ale v Mexiku se dělají hlavně nové brouky a například nová Jetta. Pokud je mi známo, tak v USA se vyrábí Amarok (pick-up). Zajímavé je, že velká SUVčka se do Ameriky stěhují dost masově - naposled to byl pětkovej SUV BMW a v Rakousku, kde se dělal, ho nahradil Countryman.