Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford hledá pomoc se splněním emisních norem. Pomůže Renault či výrobce londýnských taxi?

David Bureš David Bureš 20. 10. 2020 • 16:39
39
40
Zobrazit náhledy (39)
Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV

Unijní emisní pravidla jsou neúprosná, při nesplnění flotilových emisí výrobcům hrozí vysoké pokuty. Mohou si ale koupit tzv. kredity od těch, co pravidla splnili. K něčemu takovému se teď chystá Ford.

Emisní pravidla v Evropěké unii jsou v letošním roce už neúprosná. Každá z automobilek má podle své nabídky určený svůj limit flotilových emisí (který v průměru pro celý autoprůmysl činí 95 kg CO2 na km), který letos musí splnit, aby se vyhnula pokutě za jeho nesplnění. S blížícím se koncem roku se začíná ukazovat, kteří výrobci pravidla zvládnout splnit a kteří ne. Že bude patřit do druhé skupiny, aktuálně hrozí třeba Fordu.

Evropské zastoupení amerického kolosu totiž dalo najevo, že hledá partnera, který by mu pomohl své flotilové emise snížit. Unijní pravidla totiž umožňují automobilkám se nezávisle na vlastnictví spojit do svazů a o své flotilové emise se podělit. Značky, které tak normy podle všeho nesplní, mohou od těch, co naopak jsou dostatečně pod limitem (třeba díky široké nabídce elektromobilů), koupit takzvané kredity, aby si emise na papíře snížily.

A právě takového partnera nyní hledá Ford, aby se vyhnul pokutám. Má na to přitom nejvyšší čas, protože uzávěrka těchto svazů už je 18. listopadu, tedy za měsíc. Právě do tohoto data výrobci musejí finálně určit, s kým se případně budou své emise dělit.

Ford zatím neuvedl, s jakou automobilkou by rád spolupracoval. Výběr každopádně bude mít. V minulých týdnech totiž Volvo i Renault daly najevo, že svůj limit zvládnou letos splnit, a tak nabízejí své kredity k prodeji dalším značkám. Specialista na elektromobily, Tesla, se pak už dříve na podobném kroku dohodla s italsko-americkým koncernem Fiat Chrysler Automobiles. Ten nástup elektromobility poněkud zaspal, s prvními elektromobily nebo plug-in hybridy teprve přichází na trh, a tak se mu tato dopředu domluvená kooperace hodí.

Do hry přitom mohou vstoupit i na první pohled nedůležití hráči. Mezi ně patří třeba London EV Company Limited, vyrábějící slavné londýnské taxíky. Ta má aktuálně ve své portfoliu vedle „cabu“ TX s hybridním pohonem také dodávku VN5 s čistě elektrickým pohonem, a tak má volné kredity k nabídnutí ostatním výrobcům, na čemž může slušně vydělat. 

Ford každopádně není jedinou automobilkou, která bude svoje floitlové emise sdílet s jiným výrobcem. Mazda vytváří svaz s Toyotou, silnou v oblasti hybridů. Volkswagen se zase dohodl s čínsko-britským MG, respektive jeho vlastníkem, automobilkou SAIC. V jeho případě jde ale podle zákulisních zpráv spíše o preventivní krok. Pomoci navíc může ve Velké Británii, kde si do budoucna mohou kvůli brexitu počítat flotilové emise zvlášť, a tak se Volkswagenu může hodit pomoc od domácí značky.

Zajímavostí přitom v tomto směru je fakt, že Ford v rámci počítání flotilových emisí oddělil svoji divizi užitkových vozidel. Ta je prý na dobré cestě pravidla splnit, a tak se v tomto případě spojila s užitkovou divizí Volkswagenu. Jde tedy o to dořešit emise divize Fordu pro osobní auta.

Situace Fordu navíc ukazuje, jak jsou pravidla o flotilových emisích přísná. Americká automobilka díky úspěchu Fordu Kuga PHEV byla na dobré cestě nařízení splnit, jenže kvůli potížím s bateriemi, které vyústily v požár vozidla během nabíjení, musela prodej vozu na začátku září na čas zastavit. A to najednou rozhodlo o vyšších flotilových emisích zbytku portfolia. Z tohoto důvodu se ostatně bratrský Escape PHEV pro severoamerický trh (vlastně jen Kuga s odlišným jménem) začne v USA nakonec prodávat až v příštím roce.

Naopak Renault oficiálním nabídnutím kreditů, respektive podělením se o flotilové emise, dokazuje, že i velký mainstreamový výrobce může nastavený limit splnit a dostat se dokonce pod jeho úroveň. V rámci Evropy je Renault jednou z nejsilnějších značek v oblasti elektromobilů, a to primárně díky elektřinou poháněnému hatchbacku Zoe. Podobně je na tom i Volvo, které naopak těží ze své široké palety plug-in hybridů.

Související články

Témata
21. 10. 2020 16:49
Re: Cavyky
Ale to přece bylo "politicky nekorektní" - k vedení EU! Moc libí by si uvědomila, kdo může za současnou bezprecedentní devastaci evropského automobilového průmyslu! :-|
Avatar - miromen
21. 10. 2020 08:51
Re: pomoc
Uražky ? Ma reakce je spravna, nespletl jsem se.
Avatar - Ozzman
21. 10. 2020 08:42
Re: To je doba
Hele, já taky mám rád Ford... ale mimo ST line je nová Kuga spíš nic, než moc... naopak interiér se povedl.
Avatar - white label
20. 10. 2020 22:32
Re: pomoc
Konečně jsem snad trochu pochopil filozofii tvého vystupování tady... :D
Avatar - speedfred
20. 10. 2020 20:34
Re: Cavyky
Keď sa tam dávajú aj chu.oviny štýlu energetická trieda tak prečo nie toto ? Dobrý nápad.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku