Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Slavný londýnský taxík míří do nové služby. Stává se z něj dodávka

David Bureš
Diskuze (1)

Dodávka LEVC LCV přebírá techniku taxíku LEVC TX, což znamená plug-in hybridní pohon.

London EV Company Limited (LEVC), dříve známá jako The London Taxi Company, je firma vyrábějící slavné londýnské taxíky, přezdívané black cabs. Dnes ji vlastní čínská automobilka Geely, která počítá s jejím rozvojem. Dříve představenou novou generaci londýnského taxíku, LEVC TX, nyní doplňuje odvozená dodávka LEVC LCV.

„Městská doprava se už velmi rychle mění a my máme skvělou příležitost přinést něco nového na trh. Lehká užitková vozidla jsou jediný rostoucí segment automobilové dopravy v Londýně, a to kvůli rychlému nárůstu internetového nakupování, tzv. amazonizace maloobchodu,“ vysvětluje důvody příchodu vanu generální ředitel LEVC Joerg Hofmann.

Potenciál hybridní dodávky vidí i v tom, že velká anglická města chtějí zavést nízkoemisní zóny, a tak minimálně v Británii existuje velká poptávka po dodávkách s nulovými lokálními emisemi.  

Novinka přímo vychází z taxíku, což znamená nejen shodné řešení přídě, ale také techniku v útrobách. Firma vozidlo popisuje jako elektromobil s prodlužovačem dojezdu, jednoduše řečeno se ale jedná o plug-in hybrid, jehož ústrojí nazývané e-City kombinuje elektromotor s přeplňovaným tříválcem o objemu 1,5 litru z dílny Volva, které je rovněž vlastněno čínským Geely. Poháněná jsou zadní kola. Dodávka přitom dosahuje dojezdu zhruba 610 kilometrů, čistě na elektřinu ujede asi 130 kilometrů.

Výrobce novinku představuje jako ekologičtější alternativu k naftovým dodávkám. Podobně jako ony má sloužit pro dovoz zboží do center měst, kde boduje nulovými lokálními emisemi. Firma v této souvislosti vyzdvihuje, že představená dodávka může díky hybridnímu ústrojí do nízkoemisních zón, což minimálně v Londýně se náramně hodí.

Navíc slibuje nízké provozní náklady a výtečnou odolnost, do nákladového prostoru se pak mají vejít dvě euro palety. Nákladový prostor nabízí objem 5,1 m3, přístupný je křídlovými zadními dveřmi a posuvnými bočními dveřmi.

LEVC LCV se bude vyrábět v továrně Ansty v britském Coventry, a to po boku taxíků, kterých od roku 2017 už vzniklo skoro 2.000 exemplářů. Do závodu mateřské Geely investovalo od roku 2014 na 500 milionů liber (cca 14 miliard korun). LEVC navíc chystá další rozšíření nabídky užitkových vozidel, když nové vozy využijí techniku dodávek Geely. LEVC LCV bude možné objednávat od konce roku 2020.

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme

18. 6. 2019 09:40
No tak to nevim...
No tak to teda nevim ... ty taxiky jsou taky neprodejne, ale taxikari v Londyne / v anglii nemaji zadnou jinou moznost, zakon rika, ze museji mit prave tento taxik a zadny jiny. Tak si ho teda koupi, co maji delat ... vyplaznou za to pres 1,5 milionu a misto jezdeni po meste to nabiji na nabijeckach.

Nedokazu si predstavit, ze by si clovek se zdravym rozumem koupil tento nesmysl ve forme dodavky. Ale treba se pletu, treba o to z nejakeho duvodu zajem bude. On se urcite da udelat zakon jako u tech taxiku a zadna jina dodavka potom nebude moci do centra... Pockame si par let a potom su rekneme, kolik jich vyrobili, ja odhaduju cele desitky kusu. Tedy pokud zapocitame take vsechny prototypy :-)