Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat zařadí do své flotily vozy Tesly, aby plnil emisní limity

ČTK ČTK 8. 4. 2019
11
86
Zobrazit náhledy (11)
Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y

Podle analytiků by FCA v roce 2021 kvůli emisím jejích aut hrozila pokuta až dvě miliardy eur (51,2 miliardy Kč). Firma se tak riziko trestu rozhodla řešit.

Automobilka Fiat Chrysler Automobiles (FCA) se dohodla s americkým výrobcem elektromobilů společností Tesla, že do své flotily začlení její vozy. Vyhne se tak velkým pokutám za nedodržení nových přísných emisních pravidel EU. Napsal to list Financial Times s tím, že FCA zaplatí Tesle stamiliony eur.

Elektromobily Tesly umožní společnosti FCA vyrovnat celkovou hladinu emisí oxidu uhličitého u osobních vozů na přípustnou úroveň. Od roku 2021 bude platit nový limit 95 gramů oxidu uhličitého na kilometr a od roku 2025 bude ještě nižší. Výrobcům automobilů, jejichž průměrné emise přesáhnou stanovené limity, bude vyměřen takzvaný poplatek za překročení emisí.

Podle analytiků společnosti Jefferies by společnosti FCA v roce 2021 hrozila pokuta až dvě miliardy eur (51,2 miliardy Kč). Studie PA Consulting už loni vyčíslila, že FCA zřejmě překročí limit o 6,7 gramů na kilometr, a předčí tak ostatních 12 automobilek, které byly do průzkumu zařazeny.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ked uz..
Barrichello
| 10. 4. 2019
Proč ty tvé zázračné baterie nejsou dodnes v noteboocích, mobilech, jako autobaterie, trakční baterie apod.? Tam když to vydrží 3-4 rok,y je to zázrak, dost často se stává, že to ndrží plné kapacity ani za ty dva roky co má být záruka. Navíc ses efektně vyhl otázce, jak skvěle baterie fungují v -20 až -40 jako je v rusku nebo bylo ted v usa. Dále ses vyhnul tématu o zavíraání jaderných elektráren v usa, resp. jejich plánované živtnosti a jejich náhradě plynovými. A tu tabulku kolik je železné rudy, mědi, niklu, cínu, platiny, titanu atd mi prosím najdi....
Avatar - Barrichello
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ked uz..
Barrichello
| 10. 4. 2019
těžit se toho dá stále dost, jednak sou nové technologie těžby, jednak se stále nachází další nová naleziště v místech kde třeba dřív byl pořád led a sníh a dnes už není, sou přesnější průzkumy a pak sou tu samozřejmě břidlice. Jinak samozřejmě benzín jde vyrábět i z uhlí třeba.
Avatar - traveldrive
Re: Re: Re: Re: Re: Ked uz..
traveldrive
| 10. 4. 2019
Už si sa vykecal? Trepeš kraviny od samého začiatku. Na začiatku bola narážka na kupčenie s emisiami a kvôli nim, a na čo je to vlastne dobré. Lenže to ti v tej prevelikej múdrosti a neomylnosti nedošlo. Ak je tu niečo obťažujúcim spamom, tak iba tvoje tupé myšlienkové pochody, ako si má Fiat vyžrať, že čosi nerobil, alebo ako by sa mali platiť sankcie podľa gramov vyprodukovaných škodlivín a podobne. Niekto by ti mal dať konečne niečím cez paprče, aby si prestal písať také absolútne nezmysly.
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ked uz..
.StenLi.
| 10. 4. 2019
Ak by si sa unuval precitat si text v prilozenom linku tak by si sa dozvedel ze sa bude skladova v bateriach. Keby si nebol len dalsi siritel hoaxov a lenivy vyhladat si informacie o degradovani baterii tak zistis ze low end baterie z Leafu bez aktivneho tepelneho manazmentu degraduju 20% za 5 rokov a high tech Tesla iba 6% za 5 rokov. To je vsetko uplne nepodstatne kedze v energetike sa pouzivaju baterie uplne inac a stacia tam vyradene baterky z EV a nabijacie/vybijacie cykly su tam neporovnatelne setrnejsie a degradacia je zanedbatelna. Tak isto ako sa nekona prakticky ziadna degradacia u baterii hybridov a sam jazdim kazdy den na 10 rocnom hybride s baterkami s rovnakou kapacitou ako pri kupe a viezol som sa aj v hybride s 1,5 mil km a tip top baterkou. Baterie su ten najnedostatkovejsi tovar dnes.. ci uz nove alebo pouzite, recykluju sa zo 100% pouzitim v energetike a v DIY prerabkach ICE aut na EV alebo DIY powerwalloch, alebo z 98% materialovej recyklacii. Netaraj tu o vyhadzovani, nikto nevyhadzuje zlate retiazky len preto ze sa roztrhnu.. Skus si nastudovat o mnozstvach jednotlivych prvkov na zemi a planovanom pouziti lahko dostupneho hlinika a vyrobe baterii z uhlika - najrozsirenejsom prvku vo vesmire >:D Baterie maju rozne vyuzitia treba ovladat kutocne fakty o parametroch v roznych aplikaciach.. nie sirit tu hlupe a donekonecna omielane hoaxy ;-)
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ked uz..
.StenLi.
| 10. 4. 2019
Tesla predstavila toto riesenie napajania celeho USA rovnakym stylom ako predstavila riesenie Australskej krizy s dodavkami elektriny. Rozdiel je iba v pristupe, kym US vlada kvoli Trumpovej podpore uholnych a ropnych magnatov tento navrh ignorovala, v australii sa chopili prilezitosti a riesenie bolo hotove za 56dni! a jeho navratnost je menej ako 1,5 roka co su uzasne cisla a USA keby neboli tak zaostale v cistej energii tak by do toho sli hned. Solarna farma s rozlohou 250km2 nie je ziadny technologicky problem, nejedna sa vobec o tom ci by to fungovalo, to Tesla garantuje rovnako ako garantovala uz realizovane energeticke projekty v Australii, 11 000 projektov v Puerto Ricu , na hawaii atd.. tato solarna farma by bola iba 25x vacsou solarnou farmo ako dnes existujuca v Indii. Nejde do toho cele US ale nastastie jednotlive staty maju viac rozumu a Tesla uz stavia najvacsiu bateriu sveta v Californii 182,5 MW. Buducnost je jasna aj ked sa nepostavi jedna velka farma pre cele US, bude to decentralizovana siet velkych bezemisnych elektrarni + instalacie na domoch a budovach. Prikladom je Gigafactory 1 ktora bude do konca roka energeticky sebestacna na 100% Solar + geotermal.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku