Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Ka: První fotografie polského Fordu

Ondřej Láník
Diskuze (157)
Vnější podoba dvojčete Fiatu 500 je podle očekávání zcela nová. Útroby jsou ale blízké Pandě a pětistovce od Fiatu. Nejstarší prodávaný Ford - model Ka - dostává po jedenácti letech výroby nástupce.

V listopadu 2005 oznámily automobilky Fiat a Ford, že podepsaly závěrečné smlouvy týkající se vzájemné spolupráce při vývoji a výrobě městských vozů (tzv. sub-segmentu B). Na trhu se tak měly objevit dva výrazně odlišné miniautomobily, jejichž vnější i vnitřní design “bude zachovávat firemní identitu a specifický styling obou spolupracujících značek.

Fiat měl náskok, a tak jeho model 500 se už déle než rok úspěšně prodává. Ford nastoupil do rozjetého vlaku. Jeho roční zpoždění za pětistovkou ale vzhledem k věku končícího Ka není vůbec podstatné. První Ford Ka se představil veřejnosti už v roce 1997 jako jeden z nejryzejších představitelů designového jazyka New Edge. Za prvních 5 měsíců letošního roku prodal Ford v Evropě více než 31 tisíc vozů Ka. Doba ale pokročila. Ford na konci nové dekády mluví jazykem kinetiky, který respektuje také nové káčko.

Příbuznost s ostatními modely potvrzuje maska s charakteristickým tvarem v nárazníku, nové Fiestě jsou velmi podobné přední světlomety. Třídveřová karoserie vyhlíží sportovněji než retro Fiatu. Kapota více navazuje na sklon čelního skla, střecha končí sympatickým zhoupnutím připomínajícím spojler.

Základem pro nové modely Fiatu i Fordu je platforma Fiatu Panda. Oba vozy vznikají v polském závodě Fiatu ve městě Tychy. Podle dříve zveřejněných informací budou pohonné jednotky dodávat polské a italské závody automobilky Fiat.

„Jsme si jisti, že připravovaný nástupce modelu Ford Ka se stane stejně charismatickým vozem,“ řekl před necelými třemi roky John Fleming, prezident a generální ředitel Ford of Europe. „Nový vůz si zachová nebo ještě více zvýrazní všechny přednosti, spojované s modely značky Ford a stane se nejaktuálnější interpretací jejího moderního „kinetického“ designu - vždyť za styling nástupce modelu Ford Ka je odpovědný přímo Martin Smith, výkonný ředitel designu Ford of Europe.“

Podrobnosti a technická data doplníme, jakmile budou k dispozici.

Ondřej Láník
Diskuze (157)
1. 8. 2008 03:13
Re: Souhlasim s GTI
az na to ze jde vytahnout a oplachnout >:D zvladne to i clovek s podprumernym iq. Mozna i ty ;-)
31. 7. 2008 22:02
Re: Souhlasim s GTI
Ten "odkladaci jezek" je vyborna vec - na chytanie prachu. Po kratkej dobe, pokial ho nejakou kefkou aspon raz za cas nevycistis, sa ho clovek boji chytit bez rukavice... >:D
31. 7. 2008 22:00
Re: Od deviatich k piatim...
Ďakujem za poklonu. ;-)
31. 7. 2008 21:59
Re: Od deviatich k piatim...
Čo tak dať si dolu klapky z očí a trochu rozmýšľať...?
31. 7. 2008 21:34
Re: No nic
Veď tu nikto po Tebe nechce komplexné hodnotenie, len proste názor, ako sa Ti kukuč nového Fordíka na tej fotke páči...