Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford má problém, Bronco V6 prý trápí fatální selhání motoru

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Federální úřad NHTSA zahájil vyšetřování nového Fordu Bronco, kterému měly v několika desítkách případů selhat motory.

Zámořští kolegové z Motor1 informovali, že americký federální úřad pro silniční bezpečnost NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) zahájil vyšetřování týkající se modelu Ford Bronco. Podle kanceláře ODI (Office of Defect Investigation) je důvodem vyšetřování několik stížností, které upozorňují na problémy s ventily na několika modelech Ford Bronco.

Podle dokumentů, které úřad NHTSA zveřejnil, se problémy týkají Fordu Bronco modelového roku 2021, který je osazen dvakrát přeplňovaným 2,7litrovým motorem EcoBoost V6. Kancelář ODI přitom eviduje již kolem 32 stížností na stejnou závadu tohoto motoru.

Dokumenty NHTSA přitom problém popisují následovně: „Za normálních jízdních podmínek může vozidlo bez varování zaznamenat ztrátu hnací síly bez jejího obnovení z důvodu katastrofického selhání motoru, spojeného s vadnými ventily 2,7litrových motorů EcoBoost.

Video se připravuje ...

Jak přitom upozorňují kolegové z Motor1, téma podobných selhání motorů je často probírané také na fóru Bronco6G, které sdružuje vlastníky a fanoušky vozu. Ke konci května bylo na webu evidováno asi 50 vozů s podobným problémem, přičemž u některých se projevil klidně po nájezdu 3 mil, u dalších po nájezdu okolo 7000 mil. Vždy se však jednalo o stroje s motorem 2,7 EcoBoost V6.

Podle zatím nepotvrzených zpráv by na vině mohla být špatná šarže ventilů, dodaných automobilce obchodníkem, které mají výrobní vadu a žárem vznikajícím v motoru křehnou. To by pak mělo vést k jejich selhání a tím i zřejmě i poškození motoru.

Celá věc je však prozatím pouze ve fázi vyšetřování a zatím není jasné, kolik vozidel Ford Bronco s tímto motorem může být problémem dotčeno. Stejně tak není zřejmé, zda se může problém vyskytnout i v jiných modelech, které jsou tímto motorem osazeny, případně v jiných motorem V6 EcoBoost.

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Doporučujeme

5. 6. 2022 17:13
Re: Re: Pravý ecoboost
Turbomotor z principu nebude přidušený, jen bude nastavený tak, že bude pocitově táhnout stejně (to ovšem může znamenat velmi efektivně). ;-)
Avatar - speedfred
4. 6. 2022 10:40
Re: Pravý ecoboost
Jazdil som oboma 1,5 eb/tsi a eb mi prišiel ako lepší moter. TSI išlo stále tak nejako rovnako ale u eb to aj trochu gradovalo.
4. 6. 2022 09:32
Re: Pravý ecoboost
Proc pridusene 1.5 tsi? Co tim myslis? Me prijde ze to jede celkem normalne.
4. 6. 2022 09:31
Re: Pravý ecoboost
Presne tak. Motorari Ford maji tech preslapu daleko vic. Totalni havarie motoru jako treba 2.0 turbo benzin a jejich propaleny pisty. Spadli do stejny nekvalitni zumpy jako VW. Jediny kdo snad testuje motory pred uvedenim na trh a ne na zakaznicich je asi Toyota.
Avatar - speedfred
4. 6. 2022 08:21
Re: Pravý ecoboost
A nemáš ten novší len R3 EB keď ti to jazdi na 3 hrnce?? 😀