Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Maverick oficiálně. Nejmenší pick-up značky je v základu hybrid

David Bureš
Diskuze (11)

Nejmenší pick-up Fordu cílí na zákazníky, kteří o trucku zatím neuvažovali. Zaujmout je chce hybridním pohonem nebo praktickými vlastnostmi.

Ford hodlá na domácím americkém trhu zcela opustit klasické segmenty a primárně se zaměřit na různé crossovery, SUV a trucky. Jejich nabídku postupně rozšiřuje, což se týká právě také pick-upů. V roce 2019 se tak pod full-size F-150 v USA vrátil mid-size model, v podobě i v Evropě známého Rangeru, a nyní přichází i dopředu avizovaný kompaktní pick-up. Jmenuje se Ford Maverick a světu se odhaluje v celé své kráse.

„Maverick zpochybňuje současné status quo a stereotyp toho, co může být pick-up. Věříme, že bude přitažlivý pro mnoho lidí, kteří nikdy předtím neuvažovali o trucku,“ prohlašuje o novince Todd Eckert, marketingový ředitel Fordu specializující se právě na oblast trucků.

Ford Maverick je zatím nejmenší pick-up této americké značky, a to přestože jeho délka činí 5.072 mm. Primárně chce konkurovat takovým modelům jako Honda Ridgeline nebo Hyundai Santa Cruz. Primárně má jít o lifestylové vozidlo, ostatně základem ani není tuhá rámová konstrukce, jak je u pick-upů zvykem, ale samonosná karoserie, podobně jako právě u Ridgeline a Santa Cruz. Proto podvozek kombinuje vzpěry McPherson vpředu a nezávislé zavěšení vzadu s integrovanou stabilizační tyčí, respektive s víceprvkovým zavěšením v případě čtyřkolky.

I přesto však chce být Maverick schopným automobilem, jak se od pick-upu očekává. Standardem je tudíž nosnost 680 kg, která umožní naložit na korbu běžnou čtyřkolku. Objednat ale zároveň lze i paket 4K Tow, díky čemuž Maverick utáhne až 1.814 kg, což má stačit pro tažení obvyklé lodě s délkou 6,4 metru.

Právě korba je ústředním prvkem vozu, který si zákazníci podle Fordu mohou uzpůsobit k obrazu svému. Pomocí různých držáků je sem možné umístit opravdu cokoliv. „Můžete si koupit šroubový systém Fordu pro upevnění nákladu a my vám ho rádi prodáme, ale pokud jste trochu kreativnější, můžete také jít do železářství a koupit různé nářadí, abyste si vytvořili vlastní řešení,“ říká inženýr Keith Daugherty, který se podílel na vývoji korby pro Maverick. Umístit sem tak lze třeba držák na kolo nebo třeba dvojitou podlahu.

Video se připravuje ...

Interiér pak odpovídá současným trendům, standardem je tudíž osmipalcový středový displej multimediálního systému s funkcemi Android Auto a Apple CarPlay. Myslelo se přitom hodně na praktičnost, a tak je zde speciální držák ve středové konzoli pro zadní cestující, tzv. FITS (Ford Integrated Tether System), který může nést různé příslušenství. Do budoucna si dokonce zákazník bude moci vytisknout vlastní řešení pro něj na 3D tiskárně.  

Motorová paleta umožňuje na domácím americkém trhu výběr ze dvou možností. Základem je hybrid, který konkrétně kombinuje 2,5litrový benzinový čtyřválec pracující v Atkinsonově cyklu s elektromotorem a bezstupňovou převodovkou o kombinovaném výkonu 141 kW a točivém momentu 210 N.m.

Komu by taková možnost nevyhovovala, je tu ještě možnost přeplňovaného čtyřválce 2.0 EcoBoost s výkonem 184 kW a točivým momentem 375 N.m, který standardně spolupracuje s osmistupňovým automatem. Vzhledem k technickému základu je standardem pohonem předních kol, pro dvoulitr však lze pořídit rovněž čtyřkolku.

Ford Maverick se na domácím americkém trhu začne prodávat na podzim. Jako první do prodeje vstupuje úvodní edice First Edition se svébytným vzhledem a bohatou výbavou. Není to přitom poprvé, kdy Ford užívá tento název. Jméno Maverick na začátku tisíciletí neslo v Evropě SUV sdílející techniku s Mazdou Tribute, v sedmdesátých letech zase kompaktní sedan.

David Bureš
Diskuze (11)

Doporučujeme

Avatar - curwasportiva
9. 6. 2021 17:41
Re: Motorizace
Prodavat se bude i s 250k dvoulitrem...
Avatar - speedfred
9. 6. 2021 13:32
Re: Já tyhle auta nechápu
Tak to môžeš tak isto odviezť aj v pikape.
9. 6. 2021 13:02
Re: Já tyhle auta nechápu
Ty fakt nekecas - já myslel, ze to byla jenom póza - ale ty seš fakt alkáček:)
Takoví ti co prepocitavaji ceny na lahvace a kupuji auta podle toho, kolik beček odvezou :yes:
Avatar - KANKUNEN
9. 6. 2021 10:18
Re: Já tyhle auta nechápu
30ku pošlu nastojato a opřu o zadní sedadla. Mám to kousek. Já vím že o takovém autě uvažuješ jako o unirvezálu dovča firma.
Avatar - speedfred
9. 6. 2021 08:08
Re: Já tyhle auta nechápu
by ma zaujimalo ako voziš bečku piva v osobáku bez prikurtovania.