Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mondeo Kombi 1.6 EcoBoost – Vyzrálý rentiér

17. 6. 2013 • 21:29
55
181
Zobrazit náhledy (55)
Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo
Třetí generace Fordu Mondeo tu s námi žila dlouhých šest let, pořád je to ale více než dobrý automobil. Napřesrok však definitivně skončí.

Asi byste na tomto místě čekali test nové generace Mondea, kterou už na obrázcích viděli snad všichni, kdo se aspoň okrajově zajímají o auta. Ale Mondeo s pořadovým číslem čtyři do Evropy dorazí teprve příští rok (v USA a Číně se již prodává), a tak jsme se podívali na zoubek tomu odcházejícímu. Dovozce mu do posledního roku života nadělil lepší výbavu i cenu.

Je vůbec tenhle automobil zralý na důchod? Jenom se na něj podívejte, atletické proporce s rozšířenými blatníky, elegantní provedení jednotlivých detailů a od pohledu impozantní rozměry (přitom délka 4,84 metru dnes zase tak extrémní není). Zkrátka automobil, který sice není šik, ale působí i dnes velmi seriózně a nadčasově.

Interiér možná nedojme svým provedením, plusové body ale získává za štědrou nabídku prostoru a kvalitu použitých materiálů. Takový příděl měkčených plastů hned tak u konkurence nenajdete. Příkladná je také ergonomie rozmístění ovládacích prvků, tedy až na dvě drobné výjimky: Ford se zarytě drží unikátní logiky ovládání stíračů a tlačítka tempomatu na volantu rozmístil mimo dosah prstů.

ford mondeo testy strednitrida ford mondeo testy strednitrida
 

České zastoupení aktuálně láká zákazníky na provedení Titanium Plus, které s benzinovým motorem a karoserií kombi stojí 599.990 Kč. Standardní výbava obsahuje všechno podstatné – navigaci, bluetooth, dvouzónovou klimatizaci, mlhovky nebo světelný a dešťový senzor. Chybí pouze parkovací čidla a tempomat, v balíčku se toto rozšíření nabízí za 15.300 Kč. Připlatit si také musíte, pokud chcete xenonové světlomety.

Testovací vůz je v alternativní specifikaci Trend Plus, které scházejí sportovní sedadla s čalouněním Alcantara/kůže a lepší palubní počítač FordConvers. Prvního trochu litujeme, standardní sedačky mají totiž hrubší potah a příliš klenutá opěradla v oblasti bederní páteře. To druhé je pak vlastně výhodou – základní provedení palubního počítače je přehlednější a v noci tolik nezáří jako velkoplošný Convers.

Jako pohonnou jednotku jsme u testovaného auta zvolili poněkud nezvykle agregát 1.6 EcoBoost. Moderní přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva Ford dodává téměř do všeho, od malé Fiesty ST až po sedmimístné Galaxy. Nejklidnější šoféři sáhnou po atmosférické šestnáctistovce, pro náročnější jsou k dispozici i dvě výkonnostní úrovně přeplňovaného dvoulitru.

Právě nejslabší z EcoBoostů je ale ve skutečnosti optimem. Motor spojený s šestistupňovým manuálem dokáže být živý i úsporný zároveň. Výkon 118 kW v zásadě odpovídá silnějšímu turbodieselovému dvoulitru, točivý moment 240 N.m je dostupný ve dvou třetinách prakticky využívaných otáček (od 1400 do 4000 min-1) a krátkodobě se díky funkci overboost může zvýšit na 270 N.m.

ford mondeo testy strednitrida ford mondeo testy strednitrida
 

Hlavními zbraněmi benzinového motoru jsou dokonalá pružnost a mimořádná kultivovanost běhu. EcoBoost se má čile k světu i hluboko pod dvěma tisíci otáček, kde stačí jenom lechtat pedál plynu a velké kombi si hladce pluje volnou krajinou nebo městským provozem. Šestnáctistovka velice brzy nasadí k plnému tahu a na přední kola posílá sílu lineárním způsobem. Příznivci atmosférických motorů asi budou namítat něco na adresu nezáživného projevu, řidiči turbodieselů zase budou překvapeni, jak suverénně dokáže motor táhnout od dvou až do šesti tisíc otáček.

K povedenému motoru Mondeo dodává skvělou převodovku, která stále patří vysoko nad průměr. Řadí se snadno a přesně, páka je navíc dokonale po ruce. Jenom je potřeba si zvyknout na poněkud gumovou spojku, která zabírá už dole, na dlouhé dráze a navíc bez zpětné vazby v pedálu. Přidejte k tomu přesné řízení, sebejistý jízdní projev, přiměřený komfort odpružení, dobrý posaz za volantem a palubní deskou nebo solidní výhled z vozu a přehledné tvary karoserie – Mondeo třetí generace má i dnes pořád co nabídnout.

Benzinový motor v tom všem není tak okrajovou volbou, jak by se mohlo zdát. Každé čtvrté Mondeo prodané u nás nespaluje naftu a jejich majitelé určitě nešlápli vedle. Sice po městě jezdí za devět litrů, na dálnici se ale dá snadno dostat k sedmi litrům, a to už není hodnota příliš vzdálená dvoulitrovému turbodieselu. Ten je navíc o 30.000 korun dražší, ani zdaleka nedosahuje kultivovanosti EcoBoostu a v dlouhodobém horizontu majitele potrápí vyššími výdaji. EcoBoost se mimo jiné obejde bez filtru pevných částic a dvouhmotový setrvačník u naftového motoru také nevydrží navěky, jak je tomu u benzinového turba...

180p270p360p540p720p

První cena vozu479.990 Kč (1.6 Duratec/88 kW Core Plus)
První cena vozu s testovanou motorizací599.990 Kč (1.6 EcoBoost/118 kW Titanium Plus)
Základní cena testovaného vozu613.690 Kč (1.6 EcoBoost/118 kW Winner Plus)
Cena testovaného vozu vč. příplatků648.190 Kč (1.6 EcoBoost/118 kW Winner Plus)

ford mondeo testy strednitrida ford mondeo testy strednitrida
 

Plusy

  • Přesné řízení, špičková ovladatelnost
  • Komfort odpružení, směrová stabilita
  • Bohatá výbava už v nejlevnější verzi
  • Přesné řazení

Minusy

  • Nutnost sklopit opěradla a sedáky zvlášť
  • Omezená obratnost, například při parkování
  • Poněkud gumová spojka
  • Spotřeba ve městě

Foto: Jiří Káš

Témata
Ford Mondeo Kombi 1.6 EcoBoost
Cena základní sestavy 613 690 Kč
Výbava základní sestavy ESP, sedm airbagů, dálkově ovládané centrální zamykání, diodové denní svícení, sedadlo řidiče s nastavitelnou výškou a bederní opěrkou, dojezdová rezerva, samočinná dvouzónová klimatizace, navigace, osm reproduktorů, bluetooth handsfree, USB, přední mlhová světla, elektricky ovládaná boční okna, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, litá 17“ kola s 15 paprsky, tempomat, parkovací čidla vpředu a vzadu, černé střešní ližiny, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka atd. Kč
Cena testované sestavy 648 190 Kč
Výbava testované sestavy Metalíza (+16.500,-), sada Winter – vyhřívání předních sedadel, světelné a dešťové čidlo, vyhřívané čelní sklo (+15.000,-), asistent rozjezdu do kopce (+3.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1596
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1600 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.1 / 5.6 / 6.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 549 / 1740
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1426 / 670
Rozměr pneu: 215/50 R17
Ford Mondeo Kombi 1.6 EcoBoost
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4837
b) šířka (mm): 1886
c) výška (mm): 1472
d) rozvor (mm): 2850
e) rozchod vpředu (mm): 1579
f) rozchod vzadu (mm): 1598
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 940
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1060
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 970
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 610
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Vyborna volba - Ticho na palube
| 9. 7. 2013
Jen kvůli té barvě-fotografie není zcela jasná, pokud jde ale o stejném auto jako na videu, pak v žádném případě nejde o šedou micastrone. Měl bych to vědět, mondeo 1.6 ecoboost v této barvě vlastním (a velice se mi líbí!)
Testované auto je nejspíš hnědá lunar sky (vlastně skoro určitě)

Pár obecných poznámek - nejsem žádný odborník, spíše technický antitalent, takže můj názor (samozřejmě ne zcela objektivní) je spíše ovlivněn pocity.
Mondeo je výborné auto, prostor skvělý, jízdní vlastnosti jakbysmet. Jezdím celkem klidně, sem tam na to ale šlápnu (na tak malý objem jede ta 1.6 fakt dobře), dlouhodobou spotřebu mám 6.9 l podle palubního počítače. Fakt ale je, že většina cest jsou okresky. Podle mých zkušeností by při převažující dálnici při rychlostech okolo 150 tachometrově šla spotřeba tak na 8-8.5 l, což považuji na benzín za slušné a za naftu bych neměnil.
Recenze
| 26. 6. 2013
Mondeo třetí generace je na trhu ojetin mezi odborníky považováno za velmi zajímavou volbu, neboť za cenu dvojkové Octavie nabídne obrovský vnitřní prostor a vynikající jízdní vlastnosti. Vnější rozměry Mondea připomínají spíše vozy vyšší střední třídy. Poměr ceny a užitné hodnoty je totiž u ojetého Mondea skutečně vynikající. Navíc nemá ani problémy se spolehlivostí. Existuje ve třech karosářských verzích, nabízí se jako liftback, sedan nebo kombi. Drtivá většina ojetin má pod kapotou diesel. Není se co divit, nabídka benzínových motorů byla až do roku 2010 vcelku nezajímavá. Diesely se vstřikováním common-rail byly oproti předchozí generaci Mondea vylepšeny a jejich spolehlivost se citelně zvýšila, není tedy důvod je nedoporučit. Za ideální volbu z hlediska spolehlivosti je považována osmnáctistovka TDCi. Její výhoda je například i v tom, že není vybavena filtrem pevných částic, se kterým bývají u starších ojetin problémy. Silnou stránkou všech Fordů jsou relativně nízké servisní náklady. Originální náhradní díly jsou totiž ve srovnání s konkurencí levnější. Mnoho ojetých Mondeí bylo individuálně dovezeno ze zahraničí, kde často sloužily jako služební auta a za tři roky mohly najet klidně přes 150 tisíc kilometrů. Přitom často vypadají stova na poloviční nájezd, což hraje do karet různým podvodníkům, kteří neváhají stočit tachometr. Při výběru takto dovezené ojetiny se proto vyplatí zvýšená opatrnost – nutností je prověření servisní historie a skutečného nájezdu kilometrů.
Zdroj: [odkaz]
Avatar - Midlosek
Ako Ford odpísal EU.
| 18. 6. 2013
Četl jsem, že je to o tom, než se připraví fabrika (výroba) ve Španělsku. Ať je to tak, nebo tak, Mondeu to jako modelu dobře neudělá. Přijde o řadu stávajících zákazníků, kteří čekali po oficiálním uvedení nový model. Auto bude v roce 2015 pořád model 2012, na tom facelift nic nezmění. Náskok přímé konkurence ve vývoji bude nejméně dva roky. Místo boje o nesnadnou pozici na vadnoucím trhu v Evropě, hodil Ford Mondeo přez palubu. USA a Čína je momentálně zajímavější trh. Já jsem čekal na nové Mondeo, ale čekat další dva roky prostě nemůžu. Koukal jsem po jiných značkách a pokud bych akceptoval naftu a neměl kladný vztah k Fordu, tak bych teď neměl objednaný model 2007. Snad nebudu litovat. Nové Mondeo vyráběné ve Španělsku ve mě budí trochu obavy o kvalitu vozu. To bych možná raději to z Číny ;-)
Avatar - Atlis
Ako Ford odpísal EU.
| 18. 6. 2013
nie. bastou novodobych komunistov je brusel. do genku je to na skok. pokial by ford mohol, tak by fabriku zavrel. zda sa, ze asi len tak nemohol, ked si vynutili predlzenie vyroby na dalsieho 1.5 roka aj za cenu uvedenia noveho modelu na trh.

ford na trh nepride s modelo z 2012 v 2015. prve kusy maju byt v eu na konci 2014. okrem toho ako kazde auto, je aj mondeo/fusion kazdym modelovym rokom modernizovane. takze maju docela dost casu na to, aby vychytali vsetky muchy, ktore sa v aute objavia a budu na prichod noveho passatu pripraveni.

tiez by som osobne modne v eu videl radsej uz teraz, ale ako tragediu to nevidim. budiz. kto chce pockat, pocka si. a kto nechce, tak kupi teraz a za dva-tri roky aj tak vymeni. passat tu predsa tiez mame od 2005 ci 2006 a vlasy si nikto netrha - a evidentne aj ford uznal, ze pokial sa mondeo este stale predava a novej konkurecie niet, mozu pockat.
Avatar - Ozzman
ad sklápění
| 18. 6. 2013
Tady vznikne uplně rovná plocha což je super pro variabilitu vozu. Nevím, s čím to redaktor srovnával, ale jestli existuje vůz, kterému se složí do úplné roviny ložná plocha sama od sebe jen složením opěradel, bez vyndavání sedáků, tak potom to jako mínus chápu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku