Ford Galaxy 1,6 EcoBoost – Z benzinové galaxie

Ford Galaxy 1,6 EcoBoost – Z benzinové galaxie

 
 

Přeplňovaná benzinová šestnáctistovka v MPV Ford Galaxy hledá limity downsizingu.

Když se podíváte do akčního ceníku Fordu Galaxy, objevíte provedení Champion za 699.900,- Kč. Má benzinový motor a je o rovných 100 tisíc levnější než stejně vybavený dvoulitrový turbodiesel.

Ten motor je 1,6 EcoBoost – čtyřválec s turbodmychadlem a přímým vstřikováním. Ve Focusu je famózní, s Mondeem si rozumí taky dobře, a tak ho Ford zkusil implantovat i do velkého sedmimístného MPV. To už je dost odvážný krok, nicméně ne nutně špatný.

Jak lze odtušit z našich předchozích testů Fordů Mondeo 1,6 EcoBoost (118 kW) , Focus 1,6 EcoBoost (110 kW)Focus 1,6 EcoBoost (134 kW) , přeplňovaná šestnáctistovka od Fordu se povedla. Jde jen o to, jestli stačí i na Galaxy…

obrázek [600 x 271]

Benzinový hrdina

V ceníku Fordu Galaxy jsou k nalezení hned tři benzinové motory: kromě 1,6 EcoBoost (118 kW) to je 2,0 EcoBoost (149 kW) a atmosférický 2,0 Duratec (107 kW) pro nenáročné řidiče. Akční ceny se ale vztahují jen na šestnáctistovku, což zbývající dvě možnosti pasuje do role virtuální nabídky.

Roli hlavní benzinové motorizace ale slabší EcoBoost obhajuje překvapivě suverénně. Ford se totiž nehnal za výkonem, místo toho vsadil na umírněné parametry (118 kW dnes běžně dosahují i přeplňované čtrnáctistovky) a hladký průběh točivého momentu.

Kombinace turbodmychadla s přímým vstřikem zaručuje rychlé reakce na plyn a hladké změny v přechodových režimech. Motor navíc podává solidní výkony už od nejnižších otáček.

obrázek [300 x 223] Pro úspornou jízdu konstantní rychlostí stačí pásmo okolo 2000 min-1, pro akceleraci pak o tisíc otáček vyšší. Motor ale funguje hezky lineárně, jeho síla hezky graduje až do 6000 min-1. Jenže v takových chvílích se z vás stává sponzor ropných šejků.

Recept na rozumnou spotřebu je totiž jednoduchý – co nejnižší otáčky. Potom lze jezdit mimo město do osmi litrů na 100 km (rychlost 100 km/h znamená 7,8 l/100 km a 2250 min-1) a ve městě nebo na dálnici do desíti (rychlost 130 km/h znamená 9,1 l/100 km a 2900 min-1). Kdo se nechá unést dostupným výkonem, může zkusit i rychlost 200 km/h, pak ale palivo mizí z nádrže podstatně rychleji.

Na základním ladění Galaxy benzinový motor nic nemění. Jako každý Ford je i ten největší rodinný laděn do sportovna. Snaží se působit dynamicky a k tomu přidává i hmatatelné klady: stabilitu v přímém směru a relativně obratné schopnosti v zatáčkách.

obrázek [600 x 332]

Snaha přiklonit se přesto na komfortní notu má za následek náklony karoserie v zatáčkách (nikterak dramatické) a odtažité řízení s dlouhým převodem (na poměry MPV stále výborně naladěné). Proč ta kritika? Sesterský S-Max je v tomto směru lépe sladěný, i když pro milovníky klidné a plavné jízdy o to nepříjemnější svojí důsledností.

Rodinný šampion

Plýtvat kilobajty na popis interiéru je zbytečné, když toto téma důkladně rozebírá předchozí test Galaxy 2,0 TDCi. Zaměříme se proto jen na novinky ve výbavě, které představuje akční model Champion.

Galaxy jakožto velké MPV je velikostním ekvivalentem vozů střední třídy – nakonec základní konstrukce je příbuzná s Mondeem. To znamená i odpovídající rozsah výbavy, který mohou levnější kompaktní MPV leda závidět.

obrázek [300 x 240] Když objednáváte Galaxy, znamená to automaticky dvouzónovou klimatizaci, elektricky nastavitelnou výšku sedadla u řidiče a bederní opěrku k tomu, přední mlhovky nebo kožený volant. Akční model Champion, který se zabydlel mezi základním Trend a prostředním Ghia, přidá tempomat, Bluetooth, rádio s USB, parkovací senzory vpředu a vzadu nebo 17palcová kola. V zásadě nic nechybí.

Ve Fordu si to myslí také, protože možnosti příplatkové výbavy jsou značně omezené. Luxusní prvky výbavy lze objednávat jen pro vrcholné Titanium, pro Champion je určeno jen několik zvýhodněných paketů.

A ceny? Navigace s příplatkem 25 tisíc je nejlevnější ze všech verzí Galaxy. Sada Assist přidá asistenty pro jízdu v pruzích, automatická dálková světla, dešťový senzor a velkoplošný displej Convers+. Přitom celý balík vyjde na 43 tisíc.

obrázek [600 x 405]

Je ale potřeba zapomenout na xenony, parkovací kameru, adaptivní tempomat nebo panoramatickou střechu. Touha po takových specialitách znamená automaticky přesun do vyšší výbavy a tím ceníková cena nebezpečně rychle míjí hranici 800 i 900 tisíc korun.

V případě Galaxy Champion s motorem 1,6 EcoBoost se přitom bavíme o částce 699.900,- Kč. A když jsem v souvislosti s podvozkem zmínil S-Max, z této strany přichází také největší cenový direkt pro Galaxy: stejně vybavený S-Max Champion 1,6 EcoBoost stojí o 60 tisíc méně.

JAKE.AUTO.CZ Ford Galaxy – všechny testy a další články

První cena vozu699.900,- Kč (1,6 EcoBoost Champion)
První cena vozu s testovanou motorizací699.900,- Kč (1,6 EcoBoost Champion)
Základní cena testovaného vozu699.900,- Kč (1,6 EcoBoost Champion)
Cena testovaného vozu vč. příplatků804.900,- Kč (1,6 EcoBoost Champion)

Plusy

  • Pružný a při běžné jízdě úsporný motor
  • Prostorný a variabilní interiér
  • Pohodlná sedadla s dobrým bočním vedením
  • Přesné řízení
  • Čitelné a jisté jízdní vlastnosti
  • Výhodná cenová politika

Minusy

  • Dražší než srovnatelný S-Max
  • Neúměrně odtažité řízení
  • Ve verzi Champion omezené možnosti příplatkové výbavy
  • Špatný výhled šikmo vpřed
  • Horší manévrovatelnost a poloměr otáčení
  • Barevné provedení displeje Covers+
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Galaxy 1,6 EcoBoost

Cena v základní výbavě: 699 900 Kč Cena v testované výbavě: 804 900 Kč

Základní výbava:Automatická dvouzónová klimatizace, elektronický stabilizační systém ESP s ABS, TCS a EBA, 7 airbagů, ovládání na volantu, sedadlo řidiče s elektricky nastavitelnou výškou a nastavitelnou bederní opěrkou, elektricky ovládaná přední a zadní okna, kožený volant a hlavice řadicí páky, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, tónovaná skla, přední mlhová světla, elektrické dětské pojistky, systém monitorování tlaku v pneumatikách, tempomat s nastavitelným omezovačem rychlosti, sada Audio 61- stereorádio/ CD Sony, ovládání na volantu, Bluetooth® handsfree s USB portem, 17“ kola z lehkých slitin s 15 paprsky, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie s osvětlením prostoru pod zrcátky, elektricky sklápěná, parkovací asistent se senzory vpředu i vzadu, prémiové přední a zadní podlahové rohože De Luxe, ozdobné lišty prahů předních dveří, posuvné střešní příčníky a další.

Výbava testovaného vozu:Lak bílá Frozen (+7.800,-), Sada Audio 112 – dotykový displej, USB, navigace s mapami na SD kartě (+24.700,-), Sada Assist – hlídání mrtvého úhlu BLIS, varování před opuštěním jízdního pruhu LDW, asistent bdělosti řidiče, automatické přepínání dálkových světlometů, asistent rozjezdu do kopce, barevný displej Convers+ (+43.300,-), Sada Winter – vyhřívaná přední sedadla, vyhřívané čelní sklo, vyhřívané trysky ostřikovačů (+15.800,-), sedadla v 3. řadě (+20.500,-).

Peru zlegalizovalo marihuanu pro lékařské účely Peru zlegalizovalo marihuanu pro lékařské účely

Peruánský parlament ve čtvrtek schválil zákon, který…

KLDR je blízko zdokonalení jaderného arzenálu. Už brzy může zasáhnout KLDR je blízko zdokonalení jaderného arzenálu. Už brzy může zasáhnout

Severní Koreu dělí jen měsíce o dalšího zdokonalení…

Trumpův tým zahájil přípravu k příštím prezidentským volbám Trumpův tým zahájil přípravu k příštím prezidentským volbám

Do volebního zápasu o druhý prezidentský mandát Donalda…

Povede Sebastian Kurz Rakousko? Mladíka dnes pověří sestavením vlády Povede Sebastian Kurz Rakousko? Mladíka dnes pověří sestavením vlády

Rakouský prezident dnes pověří šéfa vítězných lidovců…

 

Štítky Ford Testy MPV

Technické údaje
Motor Ford Galaxy 1,6 EcoBoost
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1596
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1600 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.7 / 5.8 / 7.2
Emise CO2:169
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 435 / 1260
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1734 / 651
Rozměr pneu:225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4819
b) šířka (mm): 1884
c) výška (mm): 1811
d) rozvor (mm): 2850
e) rozchod vpředu (mm): 1578
f) rozchod vzadu (mm): 1600
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 990
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Ford Galaxy 1,6 EcoBoost
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 4
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,69
 

Přidat názorDiskuse: Ford Galaxy 1,6 EcoBoost –…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Spy Photos: Ford Galaxy příští generace už jezdí Spy Photos: Ford Galaxy příští generace už jezdí

Po šesti letech prodeje současné generace přichází pravý…

Ford Galaxy na českém trhu: Po faceliftu od 659.990,- Kč, turbodiesel začíná na 734.990,- Kč Ford Galaxy na českém trhu: Po faceliftu od 659.990,- Kč, turbodiesel začíná na 734.990,- Kč

Ford Galaxy přináší s faceliftem stejné technické inovace…

 



 
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Dnes 08:00

Ford Fiesta a Škoda Fabia, to je takový docela tradiční malý souboj. Tentokrát se nám však sešly trochu zvláštní specifikace.




Blesk.cz

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů. Výstava upozorňuje na její nedostatek

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů.…

Jsme zvyklí otočit kohoutkem a napustit si pitnou vodu. Jsme zvyklí se umýt, jíst z čistého nádobí. Neumíme si…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova západního pobřeží Severní Ameriky

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova…

Ostrov Vancouver byl naším domovem více než půlrok. Stihli jsme tu nejen pracovat a poznat místní způsob života,…

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.