Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang s mamutím výkonem 821 koní vás nevyjde draho

Ondřej Šámal
Diskuze (4)

Americká automobilka nabízí originální sadu s kompresorem, který dokáže zvednout výkon standardního Fordu Mustang na šílených 821 koní.

Že jsou Američané v mnoha věcech megalomani, to nikoho nepřekvapí. Také proto na tamních silnicích potkáte největší počet osmiválců na světě. A též spoustu bláznů, kterým sériový výkon jejich velkoobjemových agregátů nestačí. Takovým nadšencům vycházejí vstříc tuningové firmy, ale i samotné automobilky.

Například Ford na loňské výstavě SEMA v Las Vegas představil kompresorový kit pro nejnovější generaci legendárního sportovního modelu Mustang ve verzích GT a Dark Horse. Druhá jmenovaná se liší mimo jiné vyšším výkonem (334 vs. 328 kW), šestistupňovou manuální převodovkou Tremec TR-3160 (na přání je též desetistupňový automat za příplatek 75.000 Kč), výkonnějším chlazením motoru, převodovky a diferenciálu, upraveným vzhledem a podvozkem a lepivými pneumatikami Pirelli.

Kit skládající se z třílitrového kompresoru Gen 6 s 92milimetrovou škrticí klapkou, lepšího mezichladiče, vstřikování z modelu GT500 a vylepšenými zapalovacími svíčkami vyjde překvapivě lacino. Ford ho na svých stránkách nabízí za 9995 dolarů bez daně (asi 230 tisíc korun).

Díky přeplňování výkon vyletí na 821 koní, točivý moment se zvýší na 834 Nm. Vozy bez aktivních výfukových klapek se musejí smířit s výkonem nižším o deset koňských sil, což je ale stále pořádná nálož. Sada vyžaduje tankování benzinu s oktanovým číslem minimálně 91, přičemž Ford na ni dává záruku tři roky, respektive 58.000 kilometrů.

Video se připravuje ...

Kompresorový kit je dostupný ve 49 amerických státech, jedinou výjimkou je Kalifornie. Podle oficiálních zpráv není sada schválena pro provoz v nejbohatším americkém státě, protože tamní emisní limity jsou výrazně striktnější než ve zbytku USA. Pro vozy určené pro Evropu by bylo zřejmě nutné provést homologaci kompresoru a následně i upraveného vozu. Nemluvě o tom, že ani Evropa není dlouhodobě nakloněna výkonným motorům, alespoň tedy ne těm spalovacím.

Ondřej Šámal
Diskuze (4)

Doporučujeme

20. 3. 2024 05:57
kW vs hp
Standardní výkon 328 kW, s tuning kitem 821 koní. Proč to psát ve stejných jednotkách, když si každý čtenář může vzít kalkulačku a přepočítat si to sám. ;-\
19. 3. 2024 12:39
Bravo, Forde!
Na evropském trhu sice páchá dobrovolnou sebevraždu, ale v případě Mustangu mu naopak patří obrovský obdiv a vděk! :-) :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Barrichello
19. 3. 2024 10:55
Poslední poctivé motory
klobouk dolů před fordem, že to drží pro opravdodvé petrolheady

Dneska sem ráno potkal 2 Mustangy
19. 3. 2024 10:28
Líbí
Líbí se mi, že i v roce 2024 existuje automobilka, která jde naproti nadšencům do aut tím, že podporuje tovární tuning. Škoda jen, že Ford jde naproti nadšencům jen u legendárních amerických modelů Mustangu a F-150, zatímco u evropských legend Focusu nebo Mondea naordinoval opačnou strategii a proto se s evropskými Fordy budeme muset rozloučit.