Ford oficiálně uvádí modernizovaný Mustang pro Evropu
Ford Mustang šesté generace byl jako globální model oficiálně představen 5. srpna roku 2013 a na severoamerický trh vstoupil s modelovým rokem 2014, zatímco Evropa se počkala ještě o něco déle a například na českém trhu jsme se dočkali až v roce 2015.
Pony car i přes svůj mladistvý vzhled a různé termíny zahájení prodeje je tedy již přes čtyři roky starý a má tedy nárok na výraznější omlazení než jsou jen pouhé úpravy nabídky barev laků karoserie a výbavy interiéru.
V důkladně zmodernizované podobě pro modelový rok 2018 se Ford Mustang ve specifikaci pro severoamerický trh představil již začátkem letošního roku a nyní modrý ovál odhaluje i provedení pro evropské trhy, které se liší jen v detailech souvisejících s odlišnou legislativou.
Ford Mustang tedy i do Evropy dorazí s novým designem předních i zadních partií. Nové jsou vpředu tvary nárazníku, masky chladiče, kapoty motoru i hlavních světlometů, tvořených LED. Na zádí byl upraven tvar koncových svítilen z LED a i zde narazíme na nový nárazník. Navíc se objevuje nový příplatkový zadní spoiler.
Omlazení designu exteriéru zasáhlo i nabídku odstínu laků karoserie, kterou pro Evropu rozšiřuje trojice novinek pojmenovaných Orange Fury, Kona Blue a Royal Crimson. Nová jsou pak i 19palcová litá kola, která budou k dispozici v několika barevných provedeních.
Podobně výrazné proměny jako exteriér se dočkal do jisté míry i interiér, který sice zůstal věrný původním tvarům, ale analogové přístroje mohou být i u evropské verze nahrazeny novým 12palcovým digitálním přístrojovým štítem. Ten nabízí tři režimy zobrazení pojmenované normal, sport a track.
K dalším novinkám v interiéru patří čalounění středové konzole s ručním prošíváním, upravené kliky dveří a ovladače na palubní desce z hliníku či za příplatek nabízený příplatkový volant nebo aplikaci FordPass pro chytré telefony umožňující prostřednictvím infotainmentu Ford SYNC na dálku zámky dveří, startování a rovněž určení polohy vozu.
Rozšíření se dočkala i nabídka bezpečnostních asistenčních systému a modernizovaný Ford Mustang může disponovat přednárazovým systémem s detekcí chodců, sledováním únavy řidiče, varováním při opuštění jízdního pruhu a kontrolou vzdálenosti od vpředu jedoucích vozidel.
Podobně jako na severoamerickém trhu, který pro modelový rok opustil atmosférický vidlicový šestiválec o objemu 3,7 litru, bude na i na evropském trhu modernizovaný Ford Mustang k dispozici s jedním ze dvou nabízených motorů.
Základem nabídky má být tedy i nadále přeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost. Ten se dočkal úprav, které mají dále vylepšit jeho odezvu na sešlápnutí akcelerátoru. V evropském provedení má tento motor disponovat nejvyšším výkonem 213 kW (290 k).
Pětilitrový osmiválec s novým vstřikováním paliva, vyšším kompresním poměrem i otáčkami má nyní rovněž nabídnou lepší dynamiku při nižší spotřebě paliva, ale konkrétní údaje prozatím nejsou k dispozici s výjimkou nejvyššího výkonu. Ten má být u evropské verze 331 kW (450 k). Pro osmiválcový Ford Mustang je vyhrazen aktivní výfukový systém upravující jeho zvukový projev.
Oba motory, které zůstávají v nabídce, mohou spolupracovat s přepracovanou šestistupňovou manuální převodovkou s dvoukotoučovou spojkou a dvouhmotovým setrvačníkem nebo novou desetistupňovou automatickou převodovkou s rychlejšími změnami převodových stupňů. Výrazně zlepšit se mají díky nové převodovky časy zrychlení.
Ford Mustang s pětilitrovým osmiválcem pak může být navíc v rámci příplatkového paketu Performance osazen adaptivními magneto-reologickými tlumiči MagneRide, jimiž dosud disponoval pouze model Shelby GT350.
Modernizovaný Ford Mustang má být na evropském trhu k dispozici začátkem roku 2018 a nejpozději ve stejnou dobu mají být zveřejněny i jeho ceny.