Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford pohřbívá další legendární sedan, má uvolnit místo pro SUV

Ondřej Mára
Diskuze (15)

Není žádným tajemstvím, že se Ford na svém domácím trhu postupně zbavil prakticky všech sedanů. A teď má jeho kroky následovat i značka Lincoln, která spadá do jeho vlastnictví.

Automobilka Lincoln již dříve oznámila, že koncem roku ukončí výrobu sedanu MKZ. Dnes ovšem oznámila, že plánuje ukončení výroby i svého vlajkového modelu Lincoln Continental, jak upozornil web Automotive News. Desátá generace modelu, jehož historie sahá až do roku 1939, přitom skončí po pouhých čtyřech letech ve výrobě.

Značka Lincoln tak v podstatě následuje kroky mateřské automobilky Ford, která si již dříve uvědomila, že velké prémiové sedany už boj o své místo na americkém trhu víceméně prohrály. Zákazníci si totiž vyšší stavbu a robustnost SUV/crossoverů spojují s vyšší bezpečností, univerzálností i prostorností. A nevadí jim ani vyšší provozní náklady.

Lincoln bude i nadále udržovat svá nejnovější SUV svěží a koncem tohoto roku se s vámi budeme moci podělit o další novinky,“ cituje web Automotive News vyjádření automobilky. „Nicméně vzhledem k tomu, že segment velkých prémiových sedanů v USA i nadále klesá, plánujeme ukončit výrobu Lincoln Continental koncem tohoto roku.

Značka Lincoln přitom model Continental oživila po 15 letech v ústraní. A dala si přitom skutečně záležet, aby dala jasně najevo, že nejde jen o luxusnější přeznačkovaný sedan Ford, jako tomu dříve bylo s modely Crown Victoria.

Vůz tak nabízel řadu komfortních prvků výbavy, včetně sedadel s 30 možnostmi nastavení. Nastupování na zadní sedadla pak usnadňovaly dveře otvírané proti směru jízdy, což je prvek, na který jsme zvyklí především u modelů značky Rolls-Royce.

Vůz navíc dostal 3.0 litrový dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o výkonu 400 koní, což bohatě stačilo i na svižnou jízdu. Navzdory tradicím měl ovšem vůz poháněná přední kola a v nabídce chyběla tradiční motorizace V8, což bylo často kritizováno.

Větším prodejním úspěchům evidentně nepomohla ani reklamní kampaň, ve které si zahrál Matthew McConaughey. Vlajkovou loď, která měla nastartovat návrat Lincolnu na výsluní amerického trhu, tak brzy nahradí SUV, které bude mít mezi zákazníky evidentně větší šanci na úspěch.

Ukončení výroby tradiční vlajkové lodi Lincoln by ovšem nemělo znamenat, že se Ford pokusí jedné ze svých tradičních značek zbavit. „Vyrábíme podle požadavků zákazníků a požadavky se mění… Lincoln je pro Ford Motor Company důležitý a my víme, že má jasnou budoucnost,“ uvedl viceprezident automobilky Ford John Savona.

Ondřej Mára
Diskuze (15)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
5. 7. 2020 19:04
Re: Poslední US sedany ve výrobě
Ford totiž celosvětově tlačí, že sedany nebude dělat, resp. žádné osobáky ani kombi a hatchbacky
Avatar - Barrichello
5. 7. 2020 19:02
Re: sedany
pro půjčovny dost drahé auto, ty kupují Chargery v základu jako větší auto a jako menší fusiony, malibu atd
Avatar - Balkan
5. 7. 2020 18:24
Re: Poslední US sedany ve výrobě
To je pravda.a Lincoln Town car bol zadokolka.a tento bol predokolka.ale vyzeral velmi luxusne. To ma mrzi.a inak mam pocit ze ani tu v Europe Ford nerobi so sedanmi zazraky. Mondeo je pekene ale drahe a imidzovo zaostava za Passatom. Tlacia tu SUVcka male srandy typu Fiesta.
5. 7. 2020 06:18
Re: sedany
To mozna jo. Ale ty prodeje jsou proste spatne. A to jich jeste mraky koupily pujcovny.
Avatar - Barrichello
4. 7. 2020 18:17
Re: sedany
CT6 pro všechny trhy mimo Číny (výroba v číně) skončilo hlavně proto, že zavřeli výrobní závod Detroit Hamtramck a vyrábět tam jediný model se ekonomicky nevyplatí. A asi ani přesun do jiného závodu v USA, jestli tam maj vůbec volné kapacity.