Ford pohřbívá další legendární sedan, má uvolnit místo pro SUV
Není žádným tajemstvím, že se Ford na svém domácím trhu postupně zbavil prakticky všech sedanů. A teď má jeho kroky následovat i značka Lincoln, která spadá do jeho vlastnictví.
Automobilka Lincoln již dříve oznámila, že koncem roku ukončí výrobu sedanu MKZ. Dnes ovšem oznámila, že plánuje ukončení výroby i svého vlajkového modelu Lincoln Continental, jak upozornil web Automotive News. Desátá generace modelu, jehož historie sahá až do roku 1939, přitom skončí po pouhých čtyřech letech ve výrobě.
Značka Lincoln tak v podstatě následuje kroky mateřské automobilky Ford, která si již dříve uvědomila, že velké prémiové sedany už boj o své místo na americkém trhu víceméně prohrály. Zákazníci si totiž vyšší stavbu a robustnost SUV/crossoverů spojují s vyšší bezpečností, univerzálností i prostorností. A nevadí jim ani vyšší provozní náklady.
„Lincoln bude i nadále udržovat svá nejnovější SUV svěží a koncem tohoto roku se s vámi budeme moci podělit o další novinky,“ cituje web Automotive News vyjádření automobilky. „Nicméně vzhledem k tomu, že segment velkých prémiových sedanů v USA i nadále klesá, plánujeme ukončit výrobu Lincoln Continental koncem tohoto roku.“
Značka Lincoln přitom model Continental oživila po 15 letech v ústraní. A dala si přitom skutečně záležet, aby dala jasně najevo, že nejde jen o luxusnější přeznačkovaný sedan Ford, jako tomu dříve bylo s modely Crown Victoria.
Vůz tak nabízel řadu komfortních prvků výbavy, včetně sedadel s 30 možnostmi nastavení. Nastupování na zadní sedadla pak usnadňovaly dveře otvírané proti směru jízdy, což je prvek, na který jsme zvyklí především u modelů značky Rolls-Royce.
Vůz navíc dostal 3.0 litrový dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o výkonu 400 koní, což bohatě stačilo i na svižnou jízdu. Navzdory tradicím měl ovšem vůz poháněná přední kola a v nabídce chyběla tradiční motorizace V8, což bylo často kritizováno.
Větším prodejním úspěchům evidentně nepomohla ani reklamní kampaň, ve které si zahrál Matthew McConaughey. Vlajkovou loď, která měla nastartovat návrat Lincolnu na výsluní amerického trhu, tak brzy nahradí SUV, které bude mít mezi zákazníky evidentně větší šanci na úspěch.
Ukončení výroby tradiční vlajkové lodi Lincoln by ovšem nemělo znamenat, že se Ford pokusí jedné ze svých tradičních značek zbavit. „Vyrábíme podle požadavků zákazníků a požadavky se mění… Lincoln je pro Ford Motor Company důležitý a my víme, že má jasnou budoucnost,“ uvedl viceprezident automobilky Ford John Savona.