Ford pracuje na novém maloobjemovém motoru
Ačkoli šéf prodeje německého Fordu Jürgen Stackmann prohlásil, že má Ford v Německu mezi výrobci v průměru nejnižší emise CO2, automobilka již pracuje na dalším snižování emisí oxidu uhličitého. Hlavní úsilí je věnováno práci na nových nízkoobjemových motorech. Tuto informaci potvrdil v rozhovoru pro německý server Automobilwoche šéf vývoje Fordu v Německu Jens Ludman.
Neoficiální informace pak mluví o tom, že se nejdříve objeví benzinový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 l. Ten by měl nahradit současnou generaci nepřeplňovaných motorů o objemu 2,0 a 2,3 l. Spolu s benzinovým agregátem bude představena také varianta s pohonem na bioetanol, která by měla být dražší o zhruba 3 tisíce eur. Nová šestnáctistovka by se měla na trh dostat zhruba příští rok na jaře a montovat se bude pravděpodobně do několika různých modelů.
Ford také v Německu od léta nabídne nově vyvinutou šestistupňovou převodovku. Montovat se bude za příplatek 2 tisíc eur do nového Mondea s dieselovými motory o výkonu 96 kW (130 k). Později se objeví také ve spojení s motorem od Mazdy od objemu 2,3 l. Ford dále pracuje na dvouspojkové převodovce, která by se měla v koncernových automobilech objevit příští rok.