Ford představí elektrický Focus na Facebooku, zatím Američanům

Ford začal propagovat elektrický Focus na Facebooku. Uživatelé této sociální sítě si mohou zahrát hru s poněkud složitým názvem Plug N Play in Electric City with the 2012 Focus Electric. Aplikace umožní hráčům vyzkoušet si tento elektromobil ve virtuálním světě.
V rámci této hry si uživatelé Facebooku vyzkouší systém Mapquest, který vypočítává, jak daleko jsou cíle trasy, a zda se tam vůz dokáže dostat, aniž by bylo nutné dobít jeho baterie. Chad D’Arcy starající se o marketing Focusu Electric tvrdí, že se potencionální zákazníci díky aplikaci zabaví a zároveň se o tomto autě něco dozvědí.
Ford chce elektrický Focus prezentovat novým a odlišným způsobem, k čemuž mimo jiné používá sociální sítě, na Facebooku od konce roku 2010 provozuje speciální stránku Ford Electrified Vehicles. Ta má v současnosti více než 38 tisíc fanoušků, Ford zde zveřejňuje informace o elektromobilech, aby uživatelé Facebooku lépe poznali techniku elektřinou poháněných aut.
Podle D’Arcyho sociální sítě umožní automobilce oslovit ty zákazníky, které by nezaujala tradiční reklama.
Focus Electric se také objeví v jakési reality show Plugged In na americkém internetovém portálu Yahoo!. V ní budou spolu soutěžit dvoučlenné týmy, které budou mít šanci vyhrát tento elektromobil.
Automobil je poháněn elektromotorem o výkonu 92 kW (125 k) a točivém momentu 245 Nm. Elektrický Focus může jet až rychlostí 135 km/h, dojezd pomáhá zvýšit systém rekuperace brzdné energie. Převodovka je jednostupňová.
Dobíjení lithium-iontových baterií o kapacitě 23 kWh trvá z domácí 240V nabíječky tři až čtyři hodiny. O možnosti rychlodobíjení Ford nehovoří. Ve spolupráci s firmou SunPower je však možné si za 10 tisíc dolarů pořídit domácí solární dobíjecí stanici.
Jako první se elektrického Focusu dočkají v Kalifornii, New Yorku a New Jersey, prodej vozu v těchto státech bude zahájen ještě do poloviny letošního roku. Další prodejní místa budou následovat později.