Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus Electric: Čistý Focus s tváří Astonu

10. 1. 2011 • 08:26
58
16
Zobrazit náhledy (58)
Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus
Ford představil elektrickou verzi nového Focusu. Model, který má konkurovat Chevroletu Volt, překvapuje designem přídě.

Na detroitském autosalonu Ford představí elektrickou verzi třetí generace Focusu, nazvanou Focus Electric.

Jedná se o první z pětice elektromobilů, které chce Ford uvést na americký i evropský trh do roku 2013, a o vůbec první produkční osobní elektromobil značky Ford (od loňského roku se už vyrábí užitkový Transit Connect Electric).

Elektrický Focus bude prezentován jako modelový rok 2012 ale k americkým zákazníkům už zamíří koncem tohoto roku. Pro severoamerický trh se bude vyrábět v továrně Wayne, Michigan společně s konvenčně poháněným Focusem. O místě výroby evropské verze zatím Ford definitivně nerozhodl.

Sériový Ford Focus Electric následuje po prototypu Focus BEV, který využíval karoserii 2. generace Focusu.

Automobilka zatím nezveřejnila žádné konkrétní informace, nešetří ale srovnáním s Chevroletem Volt a Nissanem Leaf. Například nabíjení baterií (nezveřejněné kapacity) z domácí 240V nabíječky má trvat 3 až 4 hodiny – polovinu doby jako u elektromobilu od Nissanu. Přepočet spotřeby elektrické energie na ekvivalent fosilních paliv zase poráží spotřebu Voltu.

Dojezd, výkon motoru ani další technické parametry nebyly zveřejněny. Ford se pro zatím omezuje na konstatování, že Focus Electric dosáhne díky jednostupňové převodovce rychlosti 136 km/h, a slibuje ovladatelnost a komfort srovnatelný s běžným osobním autem.

Designové změny

Na Focusu Electric přesto největší pozornost upoutá zcela nový design přídě. Ve skutečnosti se změnil sice jen přední nárazník, stylistická úprava je ale doslova radikální.

Zmizela subtilní maska chladiče s chromovanou lištou – místo ní tvoří horní část nárazníku plastové prodloužení přední kapoty. Spodní nasávací otvor tvořený u běžného Focusu velkým lichoběžníkem rozděleným do tří částí nahradilo zcela nové řešení. Nižší a výš umístěný otvor nese husté horizontální žebrování, dole jej doplňuje menší výřez v nárazníku. Stylistické uspořádání až nápadně připomíná vozy Aston Martin, především DB9.

Nový je i tvar spodní hrany nárazníku a napojení nárazníku na blatníky. Celkové vyznění designu se posunulo od sportovní agresivity výchozího Focusu 3. generace k eleganci a luxusním křivkám elektrické verze.

O tom, zda je podobnost s Aston Martinem náhodná, nebo záměrná, můžeme maximálně spekulovat a diskutovat. Faktem je, že stejný tvar masky chladiče má i budoucí Focus ST. U něj je ale celkové vyznění přídě samozřejmě podstatně odlišné od Focusu Electric.

Další – logickou – změnou je absence víčka palivové nádrže na zadním blatníku. Nahradilo jej kruhové víčko před dveřmi řidiče, které ukrývá konektor pro dobíjení baterií z rozvodné sítě.

Interiér se dočkal jen několika méně patrných změn – například i k ovládání převodovky slouží stejný volič jako ve Focusu s dvouspojkovým ústrojím.

Přístrojový štít netvoří dva dominantní kruhové ukazatele, ale plně digitální panel SmartGauge s rychloměrem uprostřed a systémem EcoGuide, který pomáhá řidiči k úsporné jízdě. Místo kytiček známých z Hondy Ford používá jako názorné zobrazení modré motýly.

EcoGuide je integrovaný také do multimediálního zařízení MyFord Touch. Součástí funkční výbavy je navíc i navigace rozšířená o speciální program EcoRoute, který kalkuluje trasu tak, aby zohlednila energetické nároky elektromobilu – rozdílné proti úsporné jízdě s benzinovým nebo dieselovým motorem.

Témata
10. 1. 2011 23:17
Re: DB9 super-mainstream
[odkaz]
Avatar - twistedTSD
10. 1. 2011 22:42
Re: "Bravo Grande" Focus
proč? máš zájem?
Avatar - das_autos
10. 1. 2011 19:58
Re: "Bravo Grande" Focus
Jen jestli to nejsou zbytečně vyhozený prachy.Před lety vyvíjelo BMW vodíkovej pohon a kde je teď.Spíš by se měli zaměřit na zvýšení účinnosti stávajících spalovacých motorů,než plejtvat prachama za zelený auta,když nafťák co by žral např 3,5l nafty je víc zelenej a hlavně úspornější než pseudohybrid nebo elektromobil.
10. 1. 2011 19:25
Re: "Bravo Grande" Focus
Je to sezóní módní záležitost... >:D >:D >:D

To si povíme za pár let, zatím to je hlavně ukázka toho, co daný koncern dokáže nebo nedokáže, spíše nedokáže u VW nebo např u Fiatu. ;-)
10. 1. 2011 19:24
Re: DB9 super-mainstream
Někomu nepomůže ani odpočinek, ty zkus napsat něco věcného k Focusu EV. ;-)

Kde má VW hybrid nebo elektromobil? Mají velké DAS PRD! >:D >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku