Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Motor 1.0 EcoBoost představuje tajný tip. Ceny jím poháněných ojetin jsou nízké, protože kupující by chtěli něco lepšího. Sám agregát je přitom daleko lepší, než si lidé myslí.
Nejlépe ze všech motorizací jezdí určitě diesel 2.0 EcoBlue/110 kW. Kdo však nemá finanční polštář, toho by mohl po záruce vytrestat.
Výsuvná ochrana hran dveří je už od třetí generace příplatkovou výbavou. A překvapivě s ní nejsou žádné potíže.
Prvního října roku 2021 se začala vyrábět zmodernizovaná varianta. Bohužel s hodně osekanou paletou motorů.
119 Fotogalerie

Ojetý Ford Focus IV: Sám bych si koupil…

Martin Vaculík

A jaké auto by sis koupil sám, když jsi tak chytrej? Na asertivně míněnou otázku má autor textu jednoduchou odpověď: Ford Focus čtvrté generace, vyráběný od dubna 2018.

Současná, čtvrtá generace Fordu Focus se představila ke 20. výročí celé modelové řady. Historie výjimečného modelu se začala psát v roce 1998. Fordu se tehdy podařilo objevit nezaměnitelný design a povýšit své už dříve ceněné podvozky na úroveň, nad níž zůstával rozum stát. Takovou kombinaci přesného řízení, přilnavosti v zatáčkách i komfortního odpružení svět do té doby nepoznal, k tomu to bylo auto prostorné, praktické a i s menšími motory živé. Bohužel dnes tyto vozy skoro nepotkáte – slabá byla jejich protikorozní ochrana a benzinové motory řady Sigma (1,4 a 1,6) si rychleji než agregáty od VW došly k opravám, do kterých se už nechtělo majitelům a vlastně ani servisům. Řeč je zejména o seřizování ventilových vůlí celými hrníčkovými zdvihátky přesného rozměru s náklady kolem 20.000 Kč na jeden motor, zatímco u volkswagenů dělá totéž samočinně hydraulika.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!