Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Ranger: Facelift se představí v Ženevě

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Automobilka Ford se snaží udržet svého zástupce pro evropský trh pick-upů v konkurenceschopné formě a na březnovém autosalonu v Ženevě představí jeho faceliftované provedení.

Modernizovaný Ford Ranger vychází z loňského konceptu Ranger Max, jehož premiéra se odehrála na Thailand Motor Expo, probíhajícím od 28.listopadu do 10.prosince. Na pick-upu je zcela nový přední nárazník, výrazná chromovaná maska chladiče, hlavní světlomety, kapota motoru a přední blatníky. Modernizace se dotkla i zadních blatníků a zadních světlometů. Tvar karoserie byl upravován i podle měření v aerodynamickém tunelu, které se zasloužilo například o změnu tvaru klik dveří nebo krytů vnějších zpětných zrcátek, které jsou u provedení Wildtrack doplněny o ukazatele směru ze světelných diod.

V interiéru již nejsou tak viditelné změny jako na karoserii a vedle nově tvarovaných sedadel a nových materiálů je zde stále stejná palubní deska. Modernizace se u vnitřního prostoru vozu zaměřila na snížení vibrací a hluku, účinnější funkci klimatizace a také použití nového autorádia s CD a MP3 přehrávačem, které se má podle tiskových informací automobilky stát standardním vybavením všech verzí.

Ford Ranger po faceliftu má být stále k dispozici se třemi druhy karoserií, které nabídnou dvoudveřovou dvoumístnou kabinu, čtyřdveřovou verzi, jejíž druhý pár dveří je menší a otevírá se protisměru jízdy a klasicky čtyřdveřovou kabinu. Od provedení kabiny se odvíjí i délka ložné plochy, která může být 2280 mm (Single Cab), 1753 mm (RAP Cab) nebo 1530 mm (Double Cab). Nosnost je u všech verzí 3000 kg.

Pod modernizovaný kabátem Fordu Ranger jsou stále ukryty vznětové motory Ford Duratorq TDCi o objemu 2,5 l nebo 3,0 l. První agregát z této dvojice disponuje výkonem 105 kW (143 k) a točivým momentem 330 Nm. Druhá pohonná jednotka má výkon 115 kW (156 k) a točivý moment 380 Nm. Všechny tyto hodnoty jsou stejné jako před modernizací. Na evropských trzích mají mít zákazníci možnost volby mezi pohonem 4x2 nebo 4x4 a u výkonnější pohonné jednotky se mohou rozhodnout mezi standardní pětistupňovou manuální převodovkou nebo pětistupňovou automatickou převodovkou.

V nabídce mají být čtyři stupně výbavy s označením XL, XLT, Limited a Wildtrak, přičemž první z těchto čtyř bude představovat pracovní provedení, zatímco verze Wildtrak se svou výbavou i vzhledem bude přibližovat kategorii SUV.

Doporučujeme
Ford Ranger Max: Koncept pick-upu z Thajska (Video)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - kolmar
20. 2. 2009 23:16
Re: Vostrej ranger
posledna variacia je spravna...okolo tony to uvezie na sebe a prives...neviem no cca 2 tony je na pick up dost, ale myslim, ze to ranger zvladne...nechce sa mi to hladat na nete-presne cisla, no ale je to tak.
20. 2. 2009 21:01
Vostrej ranger
Vypada to moc moc dobre, myslim ze se to fordu povedlo.
Zarazila me jedna vec v textu "Nosnost je u všech verzí 3000 kg." Pocitam ze to je celkova hmotnost nebo jak je to mysleno? Nebo uveze tunu a dve na kouli?
20. 2. 2009 18:43
Re: technika
Pro pacovni Off road je naopak velmi vhodne, je to daleko spolehlivejsi a mene narocne na udrzbu nez Navara a L200. ;-)
Avatar - kolmar
20. 2. 2009 17:00
technika
Designovo sa mozno niekomu paci, no podla mna dost sa priblizil svojmu dvojcatu BT50 (od mazdy ak nahodou niekto nevie).
Co stoji za zmienku je technika...teraz su uz motory lepsie (prisiel 3.0) no na Navaru a L200 to stale nema a nielen motorom ktory je uz relativne OK, ale hlavne systemom pohonu ci prevodovkami.
Kde je 6-ka?(ja viem, je to pracovny nastroj, no ale sme v roku 2009 ci nie?) a ten system pohonu je uz historicky prezitok, to nie Super Select 4WD ako ma L200 je sen, ale sen je aj klasicky priraditelny pohon prednej napravy ako ma Navara bez toho aby ste museli zastavovat a stlacat milion gombikov, kedze volnobezky prednej napravy su este takto koncipovane, ze sa neovlada 4WD jednou "pakou" bohuzial...
20. 2. 2009 16:18
Pekne
Pekny Ranger :yes: :yes: