Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford se do vrcholového motorsportu zatím nežene

Michal Fokt
Diskuze (1)
Ford sice do roku 2020 slíbil představit 12 nových sportovních modelů, to ale nemusí nutně vést k tomu, aby se automobilka vrátila do některé špičkové motorsportové soutěže.

Naprostá většina nejdůležitějších světových automobilek neopomíná prezentovat svůj potenciál a soutěživost v nejrespektovanějších odvětvích motorsportu - někdo ve formuli 1, jiný ve WRC a další třeba ve vytrvalostních soutěžích Le Mans. Ford ovšem teď mezi elitou chybí a patrně ještě nějaký čas chybět bude.

Americká automobilka v souvislosti s představením supersportu Ford GT i hot-hatche Focus RS avizovala, že do roku 2020 představí dvanáct nových sportovních aut včetně již zmíněné dvojice. Je samozřejmě nutné do toho zahrnout nové generace současných modelů ST a dost možná i modelu Mustang, nicméně i tak to naznačuje, že se portfolio na emoce orientovaných vozů rozšíří.

Šéf evropského Fordu Jim Farley nicméně krotí emoce, týkající se návratu modrého oválu do motorsportu. Ten podle jeho slov nemusí nutně být vyvrcholením snahy o rozšíření nabídky komerčních sportovních vozů a verzí. Zájmem Fordu nyní je zaměřit se na základní byznys, tedy výrobu a prodej silničních aut, pochopitelně včetně sportovních modelů, které si zákazníci mohou koupit.

Prodané Focusy RS s modely ST tak budou prošlapávat cestičku masově prodávaným verzím a vylepšovat image jejich i značky samotné. Fordu to přijde za dané situace smysluplnější, než utrácet spousty peněz za závodění, z něhož zákazníci nemohou přímo benefitovat. A víte co? Má naprostou pravdu, byť hlavním motivem bude zřejmě snižování nákladů - Ford od Europe byl vloni ve ztrátě zhruba jedné miliardy dolarů a letos očekává její snížení na čtvrt miliardy. Za této situace se každý po silnici jezdící sportovní Ford počítá.

Michal Fokt
Diskuze (1)
Avatar - Glaukos
4. 2. 2015 15:06
LeMans
někde se psalo, že se má Ford vrátit do LeMans s novým GT