Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Tourneo Custom: Ženevský koncept se bude vyrábět, má spotřebu 6,9 l

David Bureš
Diskuze (8)
Sériové provedení se poprvé představí na veletrhu užitkových vozidel v Birminghamu.

Ford oznámil, že ještě během letošního roku začne v Evropě a na dalších světových trzích prodávat Tourneo Custom, který se ve formě konceptu prezentoval na letošním ženevském autosalonu. Ford chce do roku 2014 modernizovat celou modelovou řadu svých užitkových vozů.

Již při pohled na koncept auta bylo jasné, že se proti sériovému provedení bude odlišovat jen v detailech. A přesně tak tomu je. První zveřejněné fotografie sériového Tournea Custom (alias osobní verze Transitu) ukazují matné detaily na karoserii místo lesklých – mimo jiné v předním nárazníku a v okolí zrcátek. V předním nárazníku se dále objevily kulaté mlhovky.

Interiér v mnohém připomíná osobní vozy Ford. Zadní sedadla je údajně možné lehce složit, popřípadě zcela odstranit.

V nabídce budou dvě délky rozvoru náprav, Tourneo Custom s kratším rozvorem bude dlouhé 4,97 metru, provedení s delším rozvorem bude dlouhé 5,34 metru. Vybírat bude možné z osmimístné a devítimístné konfigurace interiéru.

Pod kapotou bude pracovat turbodiesel 2,2 Duratorq TDCi, který bude nabízen ve třech výkonových verzích se 74, 92 a 114 kW. Jednotka bude kombinována se šestistupňovou manuální převodovkou, standardem je systém start-stop. Fordem udávaná kombinovaná spotřeba paliva činí 6,9 l/100 km.

Automobil je založen na nové globální platformě Ford, která byla zkonstruována s cílem dosáhnout jízdních vlastností na úrovni osobního vozu – jmenovitě agilní ovladatelnosti, dokonalejšího jízdního komfortu a snížené úrovně vnitřního hluku.

Tourneo Custom bude možné pořídit s mnohými prvky, které jsou známé z ostatních modelů značky. Jmenujme hlasově ovládaný komunikační systém Sync, jehož součástí je automatické tísňové volání na celoevropskou linku 112, zadní parkovací kameru, Driver Alert vyhodnocující v chování řidiče příznaky únavy nebo pomocník s jízdou v pruzích Lane Keeping Alert, který udržuje auto v jízdním pruhu pomocí aktivních zásahů do řízení.

Sériová výroba Tournea Custom bude zahájena v turecké továrně Kocaeli v polovině roku, na trh se vůz dostane ještě letos. Během letošního roku bude Ford prezentovat i novou generaci užitkového Transitu. Ten má nabídnout výběr ze dvou délek rozvoru náprav a několika různých provedení karoserie. Potvrzeno už bylo provedení s pohonem zadních kol a motorem 3,5 EcoBoost V6 pro Severní Ameriku.

David Bureš
Diskuze (8)
Avatar - lango
21. 6. 2012 15:32
Re: Komfort
No dle mých zkušeností je že pokud budu vozit náklad je pevná náprava to nejlepší.
A ten hluk, pokud bude nižší jéje jen tak dál ať to pohodlí ten řidič má.
20. 3. 2012 20:36
Re: ten vyherny automat
Tak temi odkazy si ukazal jeden extrem vedle druheho. Ten ford je az moc prekombinovany naopak mitsu je az nezdrave jednoduche a no seredne. I ten vauwe vypada lip nez ten mitsu, kdyz nepocitam pouzite materialy.... Myslim si ze rozumny stred mezi timto jsou nove peugeoty a opely, kde to vypada slusne a ne takto prehnane popripade humusne....
20. 3. 2012 18:54
Re: Sakra!
No a ještě jedna věc, dost se mi nelíbí uspořádání 2+2+3 = vzadu bude určitě lavice, co bude vážit 40-50kg... Raději bych viděl 2+3+2 s vyndavacími samostatnými sedadly, tj možnost z toho udělat variantu 2+2+2 ;-) No uvidíme, jak to nakonec bude...

Jinak exteriér auta se mi celkem líbí, ale ten vnitřek, chjo... Ford to z tou digihrou na palubce se s spoustou tlačítek dost přehání, Fiesta, Focus a teď tohle. Moc "user friendly" mi to nepřijde :no:
20. 3. 2012 15:58
Re: Komfort
...tak pokud jsi se zbláznil a čekáš,že tím budeš v zatáčkách natrhávat imprezám zadek,tak ano-takoví blázni budou zklamaní! Ale Ti budou zklamaní celej život a ze všeho...

Ale normální lidi to budou srovnávat s jinýma dodávkama a třeba budou mile překvapeni... :-)
20. 3. 2012 11:59
Re: Komfort
Dodávka zůstane dodávkou. Tohle jsou jen marketingový fráze bez významu. Pokud chceš jízdní vlastnosti osobáku, nekupuj si dodávku. Pokud tě zajímá užitečná hmotnost, nekupuj si MPV.