Ford potichu ukončil výrobu Mustangu Shelby GT350, končí tak éra Voodoo
Evropské fanoušky Mustangu to příliš mrzet nemusí, pro zaryté nadšence to však znamená ztrátu jednoho fantasticky znějícího motoru.
Již od začátku výroby modelů Mustang Shelby GT350 a GT350R bylo jasné, že v nabídce nezůstanou věčně. Minulý rok automobilka upřesnila, že s ukončením výroby počítá v průběhu listopadu a jejich místo zaujme globální model Mach 1 (určený mimo jiné i pro Evropu), více se ale k tématu nevracela.
Vzhledem k absenci jakýchkoliv slavnostních ceremoniálů či tiskových zpráv by člověk očekával, že by konec výroby mohl být s ohledem na pandemickou situaci odložen, jenže situace je poněkud jiná. Na webu Ford Authority se totiž nedávno objevila informace, že poslední Mustang Shelby GT350 sjel z výrobního pásu závodu Flat Rock v Michiganu koncem minulého roku. Zcela v tichosti.
Příznivci značky, zejména ti evropští, se tak mohou těšit na zážitky s novým modelem, který by měl bodovat především svými jízdními vlastnostmi. Současně to ale znamená konec jedinečného 5,2litrovému atmosférického motoru Voodoo V8. Ten přitom ve své době patřil k nejsilnějším a nejtočivějším atmosférickým motorům V8, jaké kdy Ford použil.
Osmiválec s plochou klikovou hřídeli totiž točil až 8250 ot./min a pod kapotou GT350 nabízel nejvyšší výkon 392 kW (533 k) a 582 N.m točivého momentu. O přenos výkonu na zadní kola se pak starala manuální šestistupňová převodovka. A třešničkou na dortu byl jeho unikátní zvukový projev.
Žádný jiný Ford v současnosti tuto motorizaci nenabízí a její budoucnost se tak zdá být nejistá, ostatně stejně jako v případě klasického označení pro model GT350. Pokud by se totiž potvrdily nedávné spekulace, pak by nový Shelby GT350 mohl mít už jen umělý zvuk nahrazující bzučení elektromotoru.
Motor Voodoo V8 by se pak při troše štěstí mohl vrátit aspoň jako „crate motor“, tedy jako pohonná jednotka prodávaná automobilkou pro zástavbu do různých projektů.