Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford začal prodávat tříválcový C-Max, stojí od 385 tisíc

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Prostřední MPV od Fordu s přeplňovaným litrovým tříválcem lze koupit již i u nás. Základní C-Max s tímto agregátem začíná těsně pod hranicí 385 tisíc korun.

C-Max se vyrábí ve španělské Valencii, produkce verze s tříválcem 1,0 EcoBoost zde byla zahájena v polovině září. Aktuálně nejslabší turbodmychadlem přeplňovaná jednotka dává 74 kW (100 k)., výkonnější verze nabídne 92 kW (125 k). Obě varianty v C-Maxu průměrně spotřebují 5,1 l benzinu na 100 km, větší Grand C-Max je v kombinaci jen o 0,1 l žíznivější. Těmto hodnotám odpovídají emise CO2 117, respektive 119 g/km. Motory se rodí v Kolíně nad Rýnem a rumunské Craiově.

C-Max 1,0 EcoBoost je v dostání ve dvou výbavách. Levnější Trend (384.990 Kč) nabídne v základu například ESP, šest airbagů, manuální klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, CD/MP3 rádio, elektricky ovládaná přední okna či vnější zpětná zrcátka, kožený volant a hlavici řadicí páky a v neposlední řadě dálkové centrální zamykání. Kola jsou sice šestnáctipalcová, ale pouze ocelová. Sedmimístný Grand má kromě zadních posuvných bočních dveří také elektricky ovládaná zadní okna a dojezdovou rezervu. Pokud chce zákazník zvolit výkonnější motor s 92 kW, musí si připlatit 30 tisíc korun, stojí totiž minimálně 414.990 Kč.

Výbava Titanium se pojí jen s výkonnějším agregátem a začíná na částce 475.990 Kč. Přidává startování tlačítkem, tempomat, asistent rozjezdu do kopce, mlhovky, kontrolu tlaku v pneumatikách, samočinné stěrače s dešťovým senzorem, zatmavovací vnitřní zpětné zrcátko, automatickou klimatizaci, rádio s podporou Bluetooth a USB a výškově nastavitelnou sedačku i pro spolujezdce. Šestnáctipalcová kola už jsou konečně litá a v případě C-Maxu pomáhají elektromotorky i se stahováním zadních oken.

Cenový rozdíl mezi C-Maxem a jeho delší karosářskou verzí Grand činí v případě výbavy Trend u obou motorických variant 30.000 korun, u dražší Titanium a výhradně nabízeného čtyřválce 1,0/92 kW byl snížen na 20 tisíc. Mimochodem, C-Max 1,0 EcoBoost/74 kW je o 15.000 korun dražší než verze s atmosférickým čtyřválcem Duratec 1,6 Ti-VCT. Tříválcový agregát s turbodmychadlem se montuje rovněž do Focusu, který jej dostal jako první, nemůžeme zapomenout ani na malé MPV B-Max. Chlubí se mimo jiné také prestižní cenou Motor roku (International Engine of the Year) 2012.

Ford C-Max - technická data a ceny zážehových motorů
Motor1,6 Ti-VCT1,0 EcoBoost1,6 Ti-VCT1,0 EcoBoost1,6 EcoBoost1,6 EcoBoost
Převodovka5M6M5M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1596999159699915961596
Válce/ventily4/43/44/43/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/600074/600092/600092/6000110/5700134/5700
Největší toč. mom. [Nm/min-1]150/4000-4500170/1450-4000159/4000170/1450-4500240/1600-4000240/1600-5000
Max. rychlost [km/h]180184188187204217
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,612,611,511,49,48,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,65,16,65,16,46,4
Provozní hmotnost [kg]137413911374139113851385
Cena Trend [Kč]369.990,-384.990,-394.990,-414.990,-439.990,--
Cena Titanium [Kč]---475.990,-503.990,-543.990,-

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
13. 10. 2012 12:02
Re: Fuj
..uplne v pohode....jakou dynamiku mna v tom aute 1,6 atmosfera? nez neco predjedes tak musis tocit a tocit...tak ze klid....takove plky jsou opravdu nej.

A turba nejsou uz davno problem.
12. 10. 2012 11:23
Fuj
Už ta úroveň ku.vení motorů, aby vyhověly nesmyslným emisním limitům (a ještě debilnější metodice měření) zavedenými Velkou Socialistickou Evropskou Uhnijí překračuje únosné meze. Jakou bude mít dynamiku 1.0 tříválec v autě, které s posádkou váží přes půldruhé tuny. A jakou bude mít životnost ta piditurbínka, co to přeplňuje? Děkuji, nechci. Zrušit celou Brusel! :no:
11. 10. 2012 10:36
Re: ...hmotnost
nu jo ..z.as je ale mensi.... a tech kilo me prijde dost :-)
11. 10. 2012 07:57
Re: ...hmotnost
1.0 EB musel kvůli tříválcové konstukci dostat litinový blok, vyvažovací prvky a dodatečné tlumící materiály, aby vibracemi netrpělo auto ani posádka.
10. 10. 2012 23:06
Re: ...hmotnost
to je jen otázka převodl....mě jde spíše o techniku...sakrble...