Frankfurt živě: Karmann vyměnil střechu Volkswagenu Polo - malý kabriolet je na světě
Střecha, jakou jste neviděli
Jako základ posloužil osnabrückým úpravcům třídveřový Volkswagen Polo GTI. Pod kapotou je 1,8litrový 20ventilový čtyřválec s maximálním výkonem 110 kW a točivým momentem 220 Nm při 1950 ot./min. Kromě zajímavého provedení střechy, která v sobě integruje střešní okno, se změnil například přístup do zavazadlového prostoru.
Mimo možnosti obvyklého otevírání třetích zadních dveří vzhůru, přibyla ještě možnost elektricky stahovat zadní sklo. A taktéž tlačítkem lze ovládat stahování střechy, která se může celá ukrýt do zadního úložného prostoru. Tím ho zmenší z původních 304 litrů na 148 litrů. Aby se karoserie vozu příliš nekroutila, museli v Karmannu vyztužit prostory za zadními sedadly, čímž dosáhli podobného efektu, jako by ve voze byla příčná vzpěra.
Další úpravy...
Aby byl „tuning“ provedený pěkně od základu, rozhodli se v Karmannu také umístit na záď nově zkonstruovaný difuzor. Na to, že nejde o sériovou verzi upozorňuje i dvojitá centrálně umístěná koncovka výfuku. Sedmnáctipalcová kola s šíří pneumatik 215 mm dotvářejí celkový sportovní a svěží vzhled letitého automobilu, který oproti běžné verzi poněkud nabobtnal. A to o 130 mm do délky a 40 mm do šířky.
Zástupci firmy Karmann upozorňují, že při vzniku návrhu otevřeného Volkswagenu Polo mysleli především na vysoké bezpečnostní standardy. „S tímto konceptem chceme ukázat, že i malý kabriolet může být pohodlný pro každodenní používání,“ podotkl Peter Harbig, mluvčí Karmannu.
Bude nebo ne? Rozhodne vox populi
Hlas lidu, hlas boží. Podobně jako u jiných konceptů bude záležet především na reakci odborné i laické veřejnosti, zda se koncept vystavený na stánku Karmannu někdy dočká sériového provedení. V tomto případě se však, vzhledem ke stáří výchozího modelu, jedná spíše o doložení technických a technologických kapacit malosériového výrobce, který hledá nový výrobní program.