Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fuso Canter 7C15 Eco Hybrid: Poloviční spotřeba paliva

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 13. 12. 2016 • 06:55
4
3
Fuso Canter 7C15 Eco Hybrid ve službách společnosti New Horizon Logistics Ltd dosáhlo ve srovnání s konvenčními vozy až o 50 procent nižší spotřeby při vyšším užitečném zatížení.

Fuso Canter Eco Hybrid s celkovou hmotností 7,5 tuny, které vychází z osmé generace Fuso Canter, vstoupilo na evropský trh na podzim roku 2012 a představuje nákladní automobil vhodný pro krátké rozvážkové trasy ve velkých městech a jejich blízkém okolí.

Dopravní společnost New Horizon Logistics Ltd z Warwicku ve Velké Británii klade velký důraz na šetrnost k životnímu prostřední a hospodárnost provozu svých vozidel. Do své flotily zahrnují užitková vozidla od lehkých městských dodávek až po těžké nákladní vozy pro dálkovou dopravu proto zařadila Fuso Canter 7C15 Eco Hybrid s nástavbou od JC Payne, které využívá k rozvážce zásilek do obytných čtvrtí.

Řidiči společnosti New Horizon Logistics Ltd s tímto vozidlo, jehož celková hmotnost je 7,5 tuny, dosahují spotřeby paliva okolo 11,8 l nafty na 100 km v automatickém režimu jízdy a maximálně 15,7 litru nafty na 100 km v manuálním režimu jízdy. To odpovídá úspoře až 50 procent ve srovnání s ostatními 7,5tunovými vozidly ve flotile této společnosti.

K pohonu Canteru EcoHybrid slouží čtyřválcový turbodiesel o objemu 3,0 litru, splňující emisní normu Euro 6. Tato pohonná jednotka disponuje výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 370 Nm při 1320 až 2840 min-1. Turbodiesel spolupracuje s elektromotorem o výkonu 40 kW (54 k) a točivém momentu 200 Nm. Ten je umístěn mezi spojku a šestistupňovou dvouspojkovou převodovku Duonic. Při své šířce 110 mm představuje elektromotor pouze malý doplněk k celkové délce hnacího ústrojí.

Potřebnou energii poskytují elektromotoru vzduchem chlazené lithium-iontové baterie složené z devíti modelů a umístěné na levé straně šasi mezi přední a zadní nápravou. Tyto baterie mají kapacitu 7,5 Ah a váží jen 63,5 kg.

Vznětový motor a elektromotor mohou pracovat společně nebo nezávisle na sobě. Elektromotor slouží především k rozjezdu a pouze v případě potřeby razantnější akcelerace se k němu přidává konveční turbodiesel. Při ustálené rychlosti pracuje pouze vznětová jednotka, pro kterou je stejné tempo optimální co do spotřeby nafty.

Při zpomalování nebo brzdění slouží elektromotor jako generátor, který přispívá k brzdění vozidla a zároveň přeměňuje kinetickou energii vozidla na elektrický proud, kterým dobíjí lithium-iontové baterie, na něž automobilka poskytuje standardní pětiletou záruku, kterou lze rozšířit na deset let.

Hybridní pohonný systém modelu Canter Eco Hybrid zvyšuje hospodárnost provozu, přispívá ke snížení emisí škodlivých plynů a přitom zvyšuje hmotnost vozidla o zhruba 150 kg ve srovnání s konvenčním provedením.

V Evropě nabízené Fuso Canter Eco Hybrid má celkovou hmotnost 7,5 t a disponuje nosností až 4845 kg. V případě vozidla ve službách společnosti New Horizon Logistics Ltd je uváděna o 800 kg vyšší nosnost než mají ostatní 7,5tunové nákladní automobily v její flotile.

Související články

Témata
13. 12. 2016 08:52
Re: kapacita baterií ...
muze mit klidne jen 7.5Ah, zalezi take na tom jake ma provozni napeti, u motorky budes mit rekl bych neco co ma 12V, tedy cca 0.09kW, pokud ta baterie ma ale treba 480V tak je jiz razem na 3.6kW, coz je celkem vyraznej rozdil

ale ano predpokladam taky ze tam uvedli Ah pro jeden ten modeul a vahu pro vsechny moduly dohromady, neb specifikace uvadi ze akumulator ma kapacitu 2kWh
13. 12. 2016 08:38
Re: kapacita baterií ...
Taky jsem se nad tím pozastavil. Podle mě dali dohromady kapacitu jedné, ale hmotnost všech. Ale s tou hmotností tvé baterie bych polemizoval, pokud nemáš nějakou hypermoderní :-)
13. 12. 2016 08:27
kapacita baterií ...
... asi chyba, ne? 7,5 Ah mám v motorce a váží asi 1,5 kg.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud