Fuso Canter: Pracant pro každého

Prezentace klienta
Diskuze (0)
Fuso Canter nabízí zcela nový vzhled i moderní techniku, navíc je úsporný a ohleduplný k životnímu prostředí. Z velkého množství verzí si jistě vyberete, ať už jste drobný živnostník, nebo máte třeba větší stavební firmu.

Japonská značka Fuso spadá řadu let do portfolia firmy Daimler, přičemž model Canter existuje na trhu již od šedesátých let minulého století. Co je tedy na tomto voze vlastně nového?

Šest rozvorů náprav

Nový Canter se nabízí s rozvorem náprav 2500 až 4750 mm. Zvolit můžete buď jednoduchou kabinu pro tři osoby včetně řidiče, nebo dvojkabinu pro šest pasažérů. Dále je vůz k dispozici v několika hmotnostních třídách od 3,5 do 8,55 tuny.

Canter disponuje klasickou rámovou koncepcí- rám z tuhých válcovaných profilů je umístěn pouhých 735 mm nad zemí. Díky tomu je automobil oblíbený také u výrobců všemožných nástaveb. Druhou výhodou je nízké těžiště, což má vliv i na jízdní vlastnosti.

Ty dále vylepšuje pokrokové zavěšení předních a zadních kol. Přední náprava je lichoběžníkového typu, kola jsou tedy zavěšena zcela nezávisle. Díky tomu vůz dobře drží jízdní stopu, je stabilní a nabízí rovněž přesné řízení. Vzadu se používá tuhá náprava odpružená podélným listovým pérem. Jde o to nejrobustnější možné řešení.

Fuso Canter - přehled verzí
Model podle hmotnosti [t]Přípustná celková hmotnost [kg]Celková hmotnost jízdní soupravy [kg]Maximální výkon motoru [kW]Verze kabinyJednoduchá kabina/počet místDvojkabina/počet místRozvor náprav [mm]
3.5t segment
3S133500700096StandardníS/3-2.500 / 2.800 / 3.400
3S1535007000110StandardníS/3-2.500 / 2.800 / 3.400
3C13 (D)3500700096KomfortS/3D/62.500 / 2.800 / 3.400 / 3.850
3C15 (D)35007000110KomfortS/3D/62.500 / 2.800 / 3.400 / 3.850
3C1835007000129KomfortS/3-2.500 / 2.800 / 3.400 / 3.850
6.0t segment
6S1560009000110StandardníS/3-2.500 / 2.800 / 3.400
7.5t segment
7C15 (D)750011000110KomfortS/3D/72.800/3.400/3.850/4.300/4.750
7C18 (D)750011000129KomfortS/3D/73.400 / 3.850 / 4.300 / 4.750
8.55t segment
9C15855012050110KomfortS/3-3.400 / 3.850 / 4.300
9C18855012050129KomfortS/3-3.400 / 3.850 / 4.300 / 4.750
6C18 (D)650010000129KomfortS/3D/73.415 / 3.865
Canter Eco Hybrid
7C15 Eco hybrid750011000110KomfortS/3-3.400 / 3.850
Písmeno D značí automatizovanou převodovku Duonic.

Standardem jsou čtyři kotoučové brzdy, jako volitelné vybavení dokonce systém ABS či ESP. Druhý jmenovaný prvek je dostupný pro vozy ve třídě 6,0 a 7,5 tuny.

Převodovka podle přání

Zájemce o nový model Fuso Canter může vybírat ze dvou odlišných převodovek. Kromě klasické pětistupňové manuální skříně je to šestistupňová převodovka pojmenovaná Duonic. V principu jde o automatizovanou manuální převodovku, přičemž spojení mezi ní a motorem je zajištěno spojkou se dvěma třecími kotouči (lamelami). To snižuje jejich opotřebení a zvyšuje využitelnost vozu.

Převodovka nabízí i některé z pohledu uživatele přínosné funkce. Vedle možnosti řadit manuálně je to parkovací funkce, díky níž lze vozidlo bezpečně odstavit. Dále režim Eco, kdy převodovka řadí tak, aby motor udržovala co možná nejdéle v pásmu otáček přinášejících maximálně hospodárný provoz.

Poslední je funkce plazivé rychlosti (creep). Díky ní lze dosáhnout extrémně nízké rychlosti, potřebné třeba při manévrování v omezeném prostoru. Uplatní se rovněž v dopravní zácpě. Vůz díky ní jede, aniž musí řidič přidávat plyn.

Pokrokové motory

Zdrojem pohybu u modelu Canter je třílitrový přeplňovaný vznětový čtyřválec, který se dodává ve třech výkonových stupních: od 96 přes 110 až po 129 kW.

Některé verze splňují emisní normu Euro 5, jiné dokonce aktuální přísnou Euro 6. Pro dosažení úspory je motor vybaven systémem Start/stop. Aktivuje se až po zahřátí motoru a je nabízen jak v kombinaci s převodovkou Duonic, tak i ve spojení s pětistupňovým manuálem. Aby se co nejméně zatěžoval akumulátor, jsou při každém vypnutí motoru a současně rozsvíceném osvětlení světla přepnuta na obrysová. Tím se rovněž šetří žárovky hlavních světlometů, které jinak trpí při vzniklém podpětí v palubní síti z důvodu značného proudového odběru startéru.

Fuso Canter - Technické charakteristiky motorů
Motor4P10-T24P10-T44P10-T6
Zdvihový objem [cm3]299829982998
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]96/3500110/3500129/3500
Točivý moment [N.m/min]300/1300370/1320430/1600
Vrtání x zdvih [mm]95,8 x 10495,8 x 10495,8 x 104
Start/stopAnoAnoAno
Recirkulace výfukových plynů EGRAno (s chladičem)Ano (s chladičem)Ano (s chladičem)
TurbodmychadloVariabilní geometrieVariabilní geometrieVariabilní geometrie
Filtr pevných částicAnoAnoAno
Bluetec 5 (technologie SCR)NeNeAno*
Emisní normaEuro 5b+Euro 5b+Euro 5b+ (verze od 7,5 t
včetně Euro 6)
*Verze od 7,5 t včetně

Pro co nejpříznivější rozložení točivého momentu je použito turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek VGT. Standardem je taktéž motorová (výfuková) brzda. Všechny verze motoru používají sériově systém recirkulace výfukových plynů EGR, navíc vybavený chladičem. Dále je standardem bezúdržbový filtr pevných částic a samozřejmě oxidačně-redukční katalyzátor.

Chytrá elektronika navíc ukazuje řidiči na displeji míru zanesení filtru pevných částic, a to ve srozumitelné grafické formě. Jeho regenerace probíhá zcela samočinně, nicméně v případě potřeby ji lze vyvolat také ručně.

Verze o výkonu 129 kW, ale pouze pro třídu 7,5 tuny, dostala navíc ještě systém Bluetec 5. Jde o technologii SCR pracující se vstřikováním močoviny AdBlue do výfuku. Takto vybavené vozy splňují emisní normu Euro 6.

Na cestách komfortně

V rámci novinek dostal model Canter také moderně navržený interiér. Příjemné prostředí navozuje samočinná klimatizace, snadnou obsluhu vozidla zase řadicí páka umístěná na palubní desce hned vedle volantu. Toto řešení uvítá také váš spolujezdec, který tak bude mít více prostoru na nohy. Za zmínku stojí rovněž ergonomická sedadla Isringhausen či možnost objednat dva čelní airbagy v kombinaci s napínači bezpečnostních pásů.

Canter Eco Hybrid a 4x4

Samostatnou kapitolou je hybridní verze modelu Canter. Pohání ji prostřední provedení motoru, tedy o výkonu 110 kW v kombinaci s elektromotorem poskytujícím 40 kW. Zdrojem proudu je akumulátor typu Li-Ion s kapacitou 2 kWh a napětím 270 voltů.

Fuso Canter Eco Hybrid - Technické charakteristiky motorů
Motor4P10-AAt4
Zdvihový objem [cm3]2998
Válce/ventily4/4
Největší výkon [kW/min]96/3500
Točivý moment [N.m/min]300/1300
Vrtání x zdvih [mm]95,8 x 104
Start/StopAno
Recirkulace výfukových plynů EGRAno (s chladičem)
TurbodmychadloVariabilní geometrie
Filtr pevných částicAno
Bluetec 5 (technologie SCR)Ano
Emisní normaEuro 6
ElektromotorSynchronní s permanentním buzením
Největší výkon [kW]40
Točivý moment [N.m]200
AkumulátorLi-Ion
Napětí [V]270
Kapacita [kWh]2

Vůz se rozjíždí vždy na elektriku, samozřejmě pokud jsou splněny podmínky ohledně stavu nabití baterie. Od rychlosti 10 km/h se k elektromotoru přidává také spalovací motor.

Druhou méně obvyklou verzí je Canter s pohonem všech kol. Plní emisní normu Euro 6, přičemž jej pohání motor o výkonu 129 kW. Pohon přední nápravy je tady připojitelný, takže po aktivaci se točivý moment rozděluje v poměru 50:50. Navíc je tady ještě 60% redukce pro zvýšení tahu v obtížných jízdních podmínkách.

Advertisement

Prezentace klienta
Diskuze (0)
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly