GAC Triumpchi: Alfa 166 neřekla poslední slovo
Pro Guangzhou Automobile Group (GAC) to bude první vlastní automobil, ty ostatní automobilka vyrábí v licenci pro Toyotu, Hondu a Fiat. Právě od italského výrobce koupil GAC loni obchodní práva na platformu a šasi Alfy Romeo 166.
Představení na autosalonu v Šanghaji následuje tři měsíce po uvedení GAC Triumpchi do prodeje.
Tvary karoserie sedanu Trumpchi se od originální Alfy v mnohém liší. Čínský vůz hraje na luxusní notu, příď vyniká masivní chromovanou maskou s mohutným logem automobilky. Jistá inspirace se dá najít ve dvojici modelů Kia – Magentisu a Forte.
I vnitřek postrádá sportovní styl Alfy, kulaté výdechy klimatizace nahradily běžnější obdélníkové, část palubní desky používá obložení ze dřeva. I tvary centrální konzole jsou jiné. Z některých detailů je patrná inspirace stylem automobilky Audi.
Oproti originálnímu vozu se Trumpchi liší i upravenou přední nápravou s dvojitými lichoběžníky.
Vůz bude pohánět motor z Alfy Romeo - dvoulitrový Twin Spark s výkonem 110 kW v 6300 min-1. Maximální točivý moment je 183 Nm v 4500 min-1. Nejvyšší udávaná rychlost vozu je pak 185 km/h. V budoucnu má do nabídky přibýt i menší 1,8litrový agregát. Turbodiesely se v Číně nenosí.
Převodovka je v závislosti na výbavě pětistupňová manuální, nebo pětistupňová automatická.
GAC Trumpchi je o něco větší než Alfa Romeo 166. Trumpchi je dlouhé 4800 mm (oproti 4720 mm), široké 1819 mm (proti 1815 mm) a vysoké 1484 mm (oproti 1416 mm). Rozvor obou vozů je takřka totožný, 2702 mm u Trumpchi, respektive 2700 mm u 166.
Konkurenty v dané cenové kategorii jsou například Toyota Camry nebo Honda Accord, které GAC pro tyto japonské automobilky v licenci vyrábí.
Guangzhou Automobile Group je šestá největší čínská automobilka. Spolupracuje s Toyotou, Hondou a Fiatem, v současné době se domlouvá spolupráce s Mitsubishi. V roce 2015 chce Guangzhou Automobile vyrobit 3 miliony aut ročně.