Gemballa 1001 SEL: Vrcholná třída S z 80. let šokovala svou výbavou i cenou
Slavná společnost se pokusila vytvořit vrcholnou luxusní limuzínu, jejíž výbava dodnes vyvolává nevěřící pohledy.
Německá tuningová společnost Gemballa je dobře známá svými divokými úpravami sportovních automobilů Porsche. V osmdesátých letech ale společnost upravovala i luxusní limuzínu Mercedes-Benz třídy S (W126), ze které vytvářela výjimečný speciál s označením Gemballa Mercedes-Benz 1001 SEL.
V dílnách úpravce mělo vzniknout několik upravených speciálů 1001 SEL, zřejmě nejznámějším je však tento zářivě modrý sedan se zlatými dekory, vystavený v muzeu „Emirates National Auto Museum“ v Abú Dhabí, který připomněl web 1000sel.com.

Základem přestavby byl Mercedes-Benz W126 s motorizací 500 SEL, tedy vidlicovým osmiválcem. Modrou barvu, nanesenou pro dostatečně luxusní vzhled ve dvanácti vrstvách, doplňovalo zdobení 24karátovým zlatem, které se objevilo na původně chromových dekorech, kolech Remotec, kapotě převzaté z kupé SEC a plaketě 1001 SEL.
Už na první pohled tak bylo patrné, že jde o výjimečný vůz. Skutečnou revoluci ale ukrýval až interiér, který v určitých ohledech předběhl dobu. Společnost Gemballa totiž do kabiny dostala snad všechno, co nabízel lépe vybavený obývák tehdejší doby.
Vrcholná výbava Version V (5) nabízela kompletní čalounění kvalitní kůží a nová sedadla podle vlastního návrhu úpravce. V kabině se objevily také dvě televize. Menší byla umístěna přímo před předním spolujezdcem, větší byla umístěna ve středové konzole mezi sedadly. Volitelně ji však bylo možné ukrýt za dřevěný panel.
Televize chytaly běžné vysílání, současně však byly připojeny k video-přehrávači, takže mohla posádka na cestách sledovat i filmy. Kdo nechtěl koukat na televizi, mohl si pustit prémiový (a náležitě drahý) audio systém, umístěný ve stropní konzole zhruba nad předními sedadly.
Standardně šlo o systém Pioneer, volitelný byl systém Clarion. Posádka měla na výběr mezi poslechem rádia, přehráváním kazet nebo CD. Ve středu konzole byly umístěny originální hodiny Cartier.

Standardní zadní lavici nahradila dvě samostatná křesla, rozdělená středovým tunelem. Ten obsahoval minibar a zřejmě i úložný prostor, v zadní části byl umístěn video-přehrávač. Nad hlavami zadních cestujících je střešní okno, zadní skla bylo možné pro větší soukromí zastínit záclonkami. Samozřejmě elektricky ovládanými.
Na zadní části předních sedadel jsou umístěny výklopné dřevěné stolky, ovládané elektricky. V hlavových opěrkách pak byla ukryta malá zrcátka s osvětlením. Zadní sedadla tak nabízela mimořádný komfort i zábavu na cestách.
Výjimečně si ale připadal i řidič. Kromě nově čalouněných sedadel totiž Gemballa Mercedes 1001 SEL nabízel i částečně digitální budíky, které informovaly o aktuální rychlosti a otáčkách motoru. Nevšední je také volant, do kterého jsou zajímavým způsobem integrována tlačítka pro ovládání sterea.
Bohatá elektronická výbava si ale vybrala daň v podobě zmenšeného zavazadelníku, jehož část vyplňovala technika potřebná k fungování televizí, audia, lednice a další elektroniky. Tím nejhorším ale byla cena.
Už základní Mercedes-Benz třídy S (W126) 500 SEL stál v roce 1985 asi 79.000 německých marek. Gemballa Mercedes-Benz 101 SEL ale stál 350.000 německých marek. Přepočet cen není zrovna snadný, od osmdesátých let se mnohé změnilo. Cenový rozdíl mezi základním modelem, který byl sám o sobě vcelku nedostupný, a verzí Gemballa je ale všeříkající.