Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

General Motors: Vyšší prodej v Evropě za první pololetí

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Evropské odnoži General Motors se narozdíl od severoamerické centrály poměrně daří, za první polovinu roku prodala 1,6 milionu nových automobilů.

Toto číslo znamená nárůst 2,8 procent oproti stejnému období předchozího roku. Situace jednotlivých automobilek už však není tak růžová. Nejlépe je na tom Chevrolet, samozřejmě, hlavně díky své jihokorejské pobočce a montážním závodům, nacházejícím se například v Polsku či Rusku. Jeho prodeje na starém kontinentě vzrostly takřka o čtvrtinu (za leden-červen prodáno celkem 268.212 ks), ve východní Evropě pak dokonce o 58 procent, špičkou je pak ruský trh.

Vedoucí značky amerického koncernu v Evropě, německý Opel a britský Vauxhall (celkem obě značky 848.308 ks), se potýkají s poklesem oproti loňsku o skoro 15 tisíc vozů. Švédský Saab zaznamenal také nižší prodeje (39.418 ks), a to o nezanedbatelných 13 %. Přílišnou dlouhověkost svých modelů si už dnes zřejmě nemůže dovolit ani slavná automobilka s leteckými kořeny, vždyť modelu 9-5 už je 11 let.

Zaoceánští výrobci, patřící do tohoto koncernu, si vedou střídavě, Cadillac i Hummer prodávají více, sportovní Corvette našla 655 nových majitelů, což je oproti loňským 801 také pokles.

Více překvapí, bohužel nepříjemně, situace Cadillacu. Ve Spojených státech prémiová značka, která měla být namířena proti převážně německé konkurenci, prodává v Evropě jen dvojnásobný počet vozů (2.595 ks) oproti Hummeru (1.325 ks).

Aleš Dragoun
Diskuze (0)