Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GM dokončila plán pro Opel, ten čelí žalobě odborů

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)
Společnost General Motors dokončila restrukturalizační plán pro německou divizi Opel. Doufá, že plán během dvou až tří týdnů schválí zástupci zaměstnanců. Belgičtí odboráři však Opel podle agentury Reuters zažalovali kvůli plánu na uzavření tamní továrny.

"Nyní je ještě zapotřebí dosáhnout konečné dohody (s odborovými svazy a závodními radami). Doufám, že se to stane během následujících dvou až tří týdnů," uvedl generální ředitel Opelu Nick Reilly. Upozornil rovněž, že Opel možná získá nižší státní podporu, než GM plánovala.

Restrukturalizace Opelu si podle GM vyžádá 3,3 miliardy eur (zhruba 86 miliard Kč). GM usiluje o získání státní pomoci 2,7 miliardy eur od zemí, ve kterých má Opel továrny. "Možná, že nedostaneme celých 2,7 miliardy, ale očekávám, že obdržíme značnou částku," uvedl Reilly.

Opel již minulý týden oznámil, že hodlá v Evropě zrušit 8300 pracovních míst, z toho 4000 v Německu. V belgických Antverpách uzavře firma továrnu zaměstnávající přes 2300 lidí. Opel vyrábí automobily také například v Británii a Španělsku. V Evropě zaměstnává zhruba 50.000 lidí, z toho 25.000 v Německu.

Zástupci zaměstnanců po zprávě o uzavření továrny v Antverpách pozastavili jednání s vedením firmy o souhlasu s mzdovými úsporami ve výši 265 milionů eur (sedm miliard Kč) ročně. "Kvůli Antverpám je v rozhovorech přestávka, příští pondělí však máme první schůzku," řekl Reilly.

Belgické odbory tvrdí, že rozhodnutí uzavřít továrnu v Antverpách je porušením dohody o plánované výrobě malých sportovně-užitkových automobilů (SUV). "Přesun (výroby) dohodnutých malých SUV modelů (do jiného závodu) je jediným důvodem plánovaného uzavření továrny v Antverpách. V této záležitosti existuje žaloba čekající na vyřízení, kterou podaly antverpské odbory," uvedla evropská závodní rada Opelu. Reilly nicméně zopakoval své přesvědčení, že GM nikdy nepodepsala právně závaznou dohodu o výrobě malých SUV v Antverpách. "Nebyl to závazek, byl to plán," prohlásil.

Reilly tento měsíc nahradil ve vedení Opelu Hanse Demanta, který podnik řídil od roku 2004. Reilly již loni vystřídal v čele evropských aktivit GM Carla-Petera Forstera. Ten patřil mezi zastánce prodeje Opelu kanadskému výrobci automobilových součástek Magna. GM však nakonec od tohoto prodeje ustoupila a rozhodla se provést restrukturalizaci divize sama.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)
27. 1. 2010 21:51
Re: Vážená redakce.....
ja myslel ze v polsku se vyrabi jen Astra G :-)
27. 1. 2010 19:21
Re: Vážená redakce.....
v gliwicích je nejmodernější závod GM v evropě takže pochybuju že jí budou rušit a jelikož jsou tam i levní pracovníci tak ani nepředpokládám výrazný propuštění...proto se o gliwicích moc nemluví/nepíše
27. 1. 2010 17:47
Vážená redakce.....
Opel vyrábí auta taky v Polsku, v závodě v Gliwicích. Zajímavé, že Gliwice se v této souvislosti ani jednou neobjevují, že by se jich humbuk s propouštěním a zavíráním netýkal?