Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GM si zaregistroval další označení motorů LT: Chystají se nové small blocky?

Michal Fokt Michal Fokt 8. 5. 2013 • 08:13
3
Koncern General Motors má ochranné známky už na zkratky LT4, LT5, LT88 a LTX, dá se tedy očekávat, že se připravují nové varianty motorů V8 Small Block. O co by se mohlo jednat?

Označení "Small Block", jakkoli je Evropanovi, vzhledem k tomu, že se jedná o vidlicový osmiválec, nepochopitelné, se stal v Americe legendou a nyní vše naznačuje tomu, že tradice bude vesele pokračovat i nadále. Průzkum spisů ochranných známek totiž ukazuje, že General Motors přidal k dosud platným ochranám LT4 a LT88 také LT5 a LTX.

Motor LT5 V8 5.7 vyvinutý Lotusem, dával GM do Corvette ZR-1 v letech 1990-1994 měl výkon až 302 kW a předpokládá se, že nově ponese tento kód kompresorem přeplňovaná varianta aktuálního LT1 V8 6.2, jenž pohání novou Corvette. Mohla by mít výkon kolem 700 k (522 kW) a dostat by ji mělo nové Corvette ZR1.

V případě označení LTX půjde nejspíš o "crate engine", tedy o motor, určený pro závodní účely a dodávaný týmům v bedně, stejně jako je tomu v případě LSX.

Současně se množí informace, že kód LT4, používaný v modelech Corvette Grand Sport, SLP Pontiac Firehawk a Chevrolet Camaro SS od roku 1996, respektive 1997 se vrátí jako pohonná jednotka pro budoucí ostré Camaro 2015 a to s větším výkonem, než mělo doposud Camaro ZL1.

Související články

Avatar - Barrichello
9. 5. 2013 09:29
Re: Jen tak dál aneb Detroit raised again
Ted sem měl na mysli Ford v USA a zejména naszení Ecoboostů v pickupech....Ukazuje se totiž že smallblocky od GM sou lepší.
8. 5. 2013 22:36
Re: Jen tak dál aneb Detroit raised again
Pokud myslíš FORD v zaspoupení v USA, tak máš asi pravdu, pokud bmyslíš ale celosvětově, tak bosty od FORDU stále ještě docela jdou oproti střepům od VW.
Avatar - Barrichello
8. 5. 2013 21:13
Jen tak dál aneb Detroit raised again
atmosférické V8ky ještě zdaleka neřekly svoje poslední slovo. Je dobře že je GM chce pořád vyrábě dál, spolu s motory HEMI je to poslední stálie tradičních amerických motorů.

Ford si ansazením Ecobostů podřeže větev, neb jak se uakzuje, spolehlivostí, spotřebou a zvukem a servisními náklady tyto tradiční motory Ecoboost překonávají.
Články odjinud