Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GP Japonska – Vítězí Capirossi na Ducati

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)
První závod zámořského turné, GP Japonska v Motegi, se jel za krásného počasí a z vítězství se radovali ve 125, ve 250 a Loris Capirossi (Ducati) v MotoGP.

První závod zámořského turné, GP Japonska v Motegi, se jel za krásného počasí a z vítězství se radovali ve 125, ve 250 a Loris Capirossi (Ducati) v MotoGP.

MotoGP

Neobvyklý výsledek kvalifikace, kdy Valentino Rossi (Yamaha) docílil až 11. čas a Sete Gibernau (Honda) získal 7. startovní pozici. Naopak z pole position vyrážel do závodu Loris Capirossi (Ducati), kterému se tentokrát start nevydařil tak, jak je u něj obvyklé. Na vedoucí pozici najížděl do první zatáčky Marco Melandri před Maxem Biaggim (oba Honda), Capirossim, Johnem Hopkinsem (Suzuki), Mokoto Tamadou, Nicky Haydenem a Sete Gibernauem (všichni Honda). Rossi jel v úvodu na 11.místě, ale v průběhu prvního kola postoupil na šesté místo. V prvním kole se také Capirossi posunul na druhé místo před Biaggiho. Výborně se držel čtvrtý Hopkins, ale ve druhém kole jej nejdříve předjel Tamada a jen několik okamžiků poté i Rossi. Již se zdálo, že Rossi opět rozjel svou známou hru, kdy předjíždí soupeře jako by se nechumelilo. Dnes však na trati byli jezdci rychlejší než on a jeho manévry nebyly zdaleka tak jednoduché. Čtvrtý Tamada odolával celé dvě kola, ale nakonec podlehl. Nicméně držel se Rossiho zadního kola a nenechal jej odjet. Naopak vedoucí trojice nasadila vysoké tempo a podařilo se jí vyjet si více než sekundový náskok, který tentokrát na Rossiho na dlouhou dobu dostačoval. Od čtvrtého kola byl na vedoucích místech docela klid a situace se divoce měnila na dalších místech. Dopředu postupoval Carlos Checa (Ducati), který v 6.kole předjel Hopkinse a usadil se na šestém místě. Havarovali Roberto Rolfo (Ducati), Alex Hofmann (Kawasaki), Naoki Matsudo (Moriwaki), ze závodu odstoupil Tohru Ukawa (Honda) a o několik kol později i jeho kolega Alex Barros (Honda). Shinya Nakano (Kawasaki) musel odstavit svou porouchanou motorku.

S blížící se polovinou závodu se začalo útočit i na čelních příčkách. V 10. kole předvedl Capirossi skvělou ekvilibristiku, když mu ve třech zatáčkách za sebou klouzala obě kola při snaze probít se na vedoucí pozici a když už tam téměř byl, přední pneumatika toho již měla plné zuby a klouzla více než bylo zdrávo a Capirossi se rázem ocitl na třetím místě až za Biaggim. Celé další kolo mu trvalo, než dotáhl drobnou ztrátu, ale to již na vedoucího Melandriho útočili Biaggi. Také však neuspěl. Následující dvě kola prakticky rozhodla o osudu závodu. Ve 12. kole se Biaggi dostal přes Melandriho, Gibernau ukončil svou strastiplnou pouť v kotrmelcích a Capirossi při předjíždění Melandriho již také uspěl. Melandrimu zřejmě již nepracovaly pneumatiky tak jak by potřeboval a začal mírně ztrácet. Dostal se tak do těsné blízkosti Rossiho, který se jej ve 13. kole pokusil předjet. Svůj manévr tentokrát nezvládl tak jak jsme u něj zvyklí a narazil do Melandriho zadního kola. Pro oba tak závod skončil. Dlužno podotknout, že Rossi se ihned Melandrimu omlouval. Na čele se tak notně uvolnilo napětí,protože mimo dvojice Biaggi-Capirossi ostatní jezdci jezdili osaměle a mohli jen udržovat tempo a dojet do cíle.

Vedoucí dvojice si však nedarovala ani metr tratě. V 19. kole přišla změna ve vedení, protože Biaggi byl trošku delší na brzdy do první zatáčky a Capirossi se do vzniklého prostoru dokázal vtěsnat a na výjezdu ze zatáčky zužitkovat ohromnou sílu svého motoru. V následujících kolech s ním již Biaggi nedokázal držet krok a Capirossi tak letos poprvé zvítězil. Již druhý rok v řadě tak v Motegi vyhrál jezdec využívající pneumatik Bridgestone. Biaggi si druhým místem upevnil druhou příčku celkového hodnocení a mizerii první poloviny sezóny napravuje lepšícími se výkony. Třetí místo si vybojoval Tamada, kterému se sice nepodařilo zopakovat loňské vítězství, ale stupně vítězů v domácím závodě jsou pro něj v letošní nevydařené sezóně velkou vzpruhou. Čtvrté místo Checy jen potvrdilo vzrůstající formu Ducati. Jen aby jim to vydrželo. Duhé místo na startu a páté v cíli je velkým úspěchem pro Hopkinse na Suzuki. Nejlepší Yamaha dojela v rukou Colina Edwardse na šestém místě. Nevýrazný výkon završil sedmým místem Hayden před osmým Kenny Robertsem (Suzuki), Toni Eliasem, Rubenem Xausem (oba Yamaha). Posledním v cíli byl 11. Franco Battaini (Blata-WCM). Více jezdců cíl v Motegi nevidělo.

Celkově i přes dnešní výpadek vede Rossi s 261 body. Druhý je Biaggi se 149 body. Na třetí místo postoupil Edwards se 133 body. Čtvrtý je Melandri se 126 a pátý Hayden se 121 body. Capirossi se se 117 body posunul na šesté místo.

250

Závod střední třídy se odjel pod taktovkou domácího jezdce Hiroshi Aoyamy (Honda), který ovládl kvalifikaci a hned od úvodu závodu také ukazoval, že na domácí trati jej uspokojí pouze vítězství. V úvodu závodu musel odolávat útokům Jorge Lorenza a Andrey Doviziosa (oba Honda), ale nakonec se mu podařilo poodjet a v dalším průběhu jej již nikdo nedokázal ohrozit. Nestačil na něj ani jeho stájový kolega Dani Pedrosa (Honda), který se po opatrném startu pozvolným zrychlováním prodral až na druhou příčku. Poněkud mu k tomu pomohla i vzájemná kolize Lorenza a Alexe de Angelise (Aprilia),se kterými sváděl tuhý boj o druhou příčku. Zatímco Lorenzo odstoupil, de Angelis se do závodu ještě vrátil a dojel sedmý. Z této kolize profitovali i další a nejvíce Casey Stoner (Aprilia), který se tak dostal na třetí příčku. O čtvrté místo nakonec svedli těsný souboj Yuki Takahashi (Honda), Randy de Puniet (Aprilia) a Dovizioso, když je v cíli dělilo jen 0,8 sekundy.

Z našich jezdců viděl cíl jen Radomil Rous (Honda) na 15.místě. Kuba Smrž (Honda) nedokončil ani první kolo.

Celkově si vedení opět upevnil Pedrosa s 226 body. Druhý Stoner má na kontě 163 bodů a třetí Dovizioso jich nastřádal 144. Na čtvrté místo se dnešním vítězstvím vyhoupl Aoyama se 123 body a pátý je de Angelis se 109 body. Smrž je 20. a Rous 21. se stejným počtem 11 bodů.

125

Další vynikající bitvu přinesl závod třídy 125, pouze jeho zakončení mělo trochu hořkou příchuť, neboť musel být kvůli havárii Thomase Luthiho (Honda) a Sergia Gadey (Aprilia) předčasně ukončen. Luthi v poslední zatáčce 16. kola havaroval a Gadea se nestihl vyhnout jeho motorce a oba stroje zůstaly na trati. Za konečné se pak braly výsledky po průjezdu 15. kolem. Před svým pádem Luthi sváděl skvělý souboj s Mikou Kalliem (KTM) a v úvodu závodu do tohoto souboje výrazně zasahovali také Gábor Talmacsi (KTM) a Mattia Pasini (Aprilia). Talmacsi však ve 14. kole havaroval. Z vítězství se tedy radoval Kallio jen těsně před Luthim a třetí dojel s odstupem 1,5 sekundy Hector Faubel (Aprilia). Skupinka bojující o čtvrté místo byla tvořena pěti jezdci a v cíli je dělilo 0,6 sekundy. Největší radost z ní však měl domácí jezdec Tomoyoshi Koyama (Honda). Na páté místo nakonec klesl Pasini, který v úvodu bojoval o vedoucí pozici.

Našim se opět příliš nedařilo. Lukáš Pešek (Derbi) do cíle nedojel, Karel Abrahám (Aprilia) dojel 28.

Celkově si vedení se 164 body udržel Luthi, druhý Kallio má jen o tři body méně, celkem 161 bodů. Třetí Talmacsi má 120 bodů, čtvrtý Simoncelli 117 a pátý Pasini 111 bodů. Pešek je s 18 body na 19. příčce.

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)