Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Grafik si vysnil moderní limuzínu Tatra. Co na jeho vizi říkáte?

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Je zajímavé, že i když poslední osobní tatrovka byla vyrobena před více než 20 lety, stále narážíme na různé vize nástupců. A překvapivě často nebývají z České republiky.

Že jsou vozy značky Tatra velice oblíbené hlavně v zemi původu, je naprosto přirozené. Ukazuje se ale, že limuzíny kopřivnické automobilky mají fanoušky po celém světě.

Snad za to může originální design, jímž se velké tatrovky vyznačovaly, možná i netradiční technika v čele se vzduchem chlazeným osmiválcem umístěným za zadní nápravou.

Ať už jsou důvody jakékoli, pravdou je, že představy moderních tatrovek přicházejí z různých koutů naší planety. Dnes vám ukážeme hned dvě - jednu z Polska a druhou z Velké Británie.

Začněme u sousedů. Grafik Bartosz Stańczyk navrhl v rámci vysokoškolského projektu studii vozu, který pojmenoval Tatra T900. Jedná se o čtyřdveřový automobil s hladkými tvary - ty by zřejmě měly zajistit pokračování tradice aerodynamických tatrovek.

Design působí poměrně minimalisticky, koncept s nízkou střechou a úzkými okny dostal malé světlomety, zapuštěné kliky dveří a místo zpětných zrcátek zřejmě kamery. Zajímavě pak vypadá mohutná záď.

Druhá studie je podstatně starší, pochází už z roku 2011. A přišli jsme na ní jednoduše proto, že se jmenuje stejně jako ta polská - tedy T900.

Její autor Nathan Williams ovšem při práci použil zcela odlišný přístup, takový netatrovácký. Grafik totiž zkusil navrhnout Tatru, která by využívala techniku Porsche Panamera. Což znamená motor umístěný netradičně pod přední kapotou.

Tenhle postup by se zřejmě dal přirovnat k receptu známého třeba z české moderní interpretace škodováckého "erka" a závodního kupé R200 od firmy Hoffmann & Novague. HN R200 totiž pod karoserií ukrývá techniku Audi R8.

Williamsova Tatra tak na osobní tatrovky navazuje spíše vzhledem, aerodynamickou karoserií a některými detaily, než koncepcí pohonu.

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme